Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Mikry Miłośnik FSO 3xRWD, FWD, valve free Łódź | 2006-01-28 03:54:17 Pozwoliłem sobie założyć nowy wątek (który na przykład do "techniki" nie pasuje) o elementach występujących w samochodach FSO a całkowicie wymiennych z innymi markami. Myślę, że w miarę zmniejszania się zasobów części zamiennych będzie on (ten wątek) zyskiwał na znaczeniu, chodzi o to by wymienić się wiedzą tak jak w latach 80-tych gdy chciało się kupić coś, czego akurat nie było na składzie.
Mam tu na myśli na przykład drzwi od starszych Ład prawdopodobnie zamiennych ze 125p. Być może ale ów wątek zainauguruję sprawą, w której się orientuję - owalnym reflektorem z NRD z charakterystyczną dźwigienką do przestawiania (w dwóch pozycjach) snopa światła w zależności od obciążenia samochodu: ![]() Jego początki datuje się na rok 1966, wszedł wtedy do produkcji samochód Wartburg 1000/353, do którego specjalnie reflektor ten stworzono: ![]() Kariera reflektora w Wartburgu trwała do przełomu lat 70/80-tych, kiedy to zastosowano żarówki H4, nowa lampa różniła się między innymi kloszem (bardziej płaski i równy na całej powierzchni) oraz sposobem przestawiania snopa światła - zamiast zewnętrznych dźwigienek zastosowano rodzaj przełącznika z tyłu reflektora (dostępnego po otwarciu maski silnika). Reflektor ten tak bardzo spodobał się Rosjanom, że zastosowali go (zmieniając jedynie kształt dźwigienek) przy okazji pierwszego liftingu skrzydlatego Moskwicza - model 412(?): ![]() Znajomy opowiadał mi, że dawno temu, w czasie gdy w sklepach występowały braki w częściach do Wartburga on po prostu poszedł do sklepu z częściami do Moskwicza i reflektor kupił. Nie wiem jak długo stosowano ten typ w Moskwiczach ale zdaje się, że przy kolejnym retuszu (zmiana żebrowań atrapy oraz kształtu zderzaków, pozbawionych kłów) zastąpiono je H4-kami. I teraz najważniejszy punkt programu. Gdy kariera omawianej lampy miała się już ku końcowi - na 49 Targach Poznańskich zadebiutował po raz trzeci w samochodzie Polski Fiat 125p MR'77 Lux: ![]() Nie wiem niestety do kiedy powstawała w tej formie ta wersja DeeFa, w każdym razie k**** mać! Jaki to człowiek był głupi, że nie kazał sobie wyciąć przedniego z MR-a ze zdjęcia, a już powodem nocnego moczenia powinien być fakt, że nie wziąłem plastikowych ramek reflektorów, z których jedna leżała na ziemi. Niestety nie wiem jak auto skończyło ale stało na ostatecznym złomie przy wyjeździe z Turku w kierunku Poznania. Gdy jechałem następnym razem (parę lat temu) plac z szabrowanymi samochodami był już pusty ale hałda chyba urosła. [ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-20 13:43:03 ] [ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ] |
![]() Pemek Miłośnik FSO 125p i Accord Rzeszów | 2006-01-28 17:59:08 |
mati_lecha Miłośnik FSO Poznań | 2006-01-28 18:39:22 W Nysie są reflektory,zegary takie jak w Syrenie, koła takie jak Wawce (chyba) , nie wspomnę o silnikach i reszcie.Ale to chyba każdy wie ![]() |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-01-28 19:13:53 Klamki w DF są identyczne jak w Ładziankach z bardzo prostej przyczyny - wszystkie kasetowe klamki do 125p jakie widziałem były produkcji radzieckiej...Również zamki oraz podnośniki szyb są identyczne, od starych Ład pasuje komplet szyb, a nawet...dach. |
![]() Julo Miłośnik FSO zakrzywiający czasop ... Kraków | 2006-01-28 19:39:16
HEREZJA!!!! Co prawda sam nie doswiadczylem tego osobiscie ![]() |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2006-01-28 19:44:05 Eee żadne czary panie.Włoskie to sprawa oczywista chiba.Chodzi mnie o to czy w ogóle były klamki kasetowe do DF prod. polskiej?
|
![]() k1cyprys Miłośnik FSO 125p 1972 Kraków | 2006-01-28 19:50:53 srebrne kliny do szyb w df'ie mozna walic od lady, kosztuja grosze a do fiata ciezko dostac w rozsadnej cenie... ![]() |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-01-28 20:00:26 No to może bardziej technicznie:
1. Końcówki drązków kierowniczych w Fiatach 131 do 79 roku są takie same jak w passatach B (i o dziwo te z passata są 2 x tańsze niż od 131). Sam wpadłem na to odkrycie wymieniając koledze w passacie końcówki ![]() 2. Cylinderki tylnych hamulców w 131 są takie same jak w 126 3. Fotele od Renault Safrane pasują do poloneza bez żadnych przeróbek (plug and play ![]() 4. Generalnie żarówki we wszystkich starych Fiatach/Polonezach są takie same ![]() |
![]() Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2006-01-28 20:08:03
A ja mam 2 przednie fotele uszkodzone w GSI ![]() ![]() |
jacekes Miłośnik FSO 125p Poznań | 2006-01-28 20:50:12
Welurowe elektryczne Brązowe skórzane |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2006-01-28 20:59:55 A ja mam inną ciekawostkę - filtr oleju od Poloneza jest taki jak w Ładzie 2104 oraz FIATach 124 (co chyba jest oczywiste), ale też 131 i 132. ![]() |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2006-01-28 22:52:14
o ile masz napawane i frezowane tarcze kotwiczne (ja takei posiadam, ale wyszlo to dopiero po piaskowaniu ![]() |
![]() jurek_j Miłośnik FSO PF 125p/PN Caro Nowiny Wielkie | 2006-01-29 09:53:16 Filtr oleju do Poldka 1.9 GLD jest taki sam jak do Citroena z silnikiem Diesla (1.9) |
![]() KinioPP Miłośnik FSO FSO1500/Felicia/2xJawa Szczecinek | 2006-01-29 11:30:07 Jurek:
Pewnie nie tylko filtr ![]() |
![]() Quattro Miłośnik FSO Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2006-01-29 12:24:43 Zwrotnice 132 sa identyko ze zwrotnicami od BMW E12 i chyba plug'n'play z polonezowskimi... |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2006-01-29 12:30:34
Kóre ? przednie ? |
![]() Quattro Miłośnik FSO Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2006-01-29 12:44:54 no ja mam obecnie zwrotnice z plusa w 132 ... |