Ciemność widze

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej

Właśnie wczoraj wysiadła mi połowa podświetlenia na zegarach.
Teraz qrwa mam system podawania istotnych danych, zbędnych nie ma. Prędkości w nocy widać od 140 w góre, więc jeżdze tak, żeby widzieć ile jade....

Jakby ktoś się w okolicach W-wy szykował na wymianę żaróweczek, to niech da znać, to bym się przyłączył, bo sam tego nigdy nie robiłem.
I mam nadzieje, że dostepne sa jakieś żarówki o normalnej żywotności, bo Opel odstawił maniane niesamowitą z tymi lampkami.
  
 
witaj,

U mnie żaróweczki były normalne - 5 W, 12 V, bez "gwintu i kołnierza - tylko dwa druciki".
Musisz wyjąć zegary - jak wiesz jak to zrobić, to cała operacja zajmie ze 20 minut, jak nie wiesz to trochę sie pomęczysz żeby znaleźć śrubeczki , a potem to już z górki...
Jakbyś miał kłopoty to daj znać - mam wprawę w wyciąganiu zegarów .

powodzenia

Mały
  
 
Mam tylko takie pytanie jakiego koloru jest szybka która przykrywa zegary. Ja mam taką prawie czarną jak mam wyłączone światła to prawie nic nie widać. Wydaje mi się że jest ona inna jak te które widziałem na fotkach. Ale efekt jest OK! POZDRO
  
 
FanTM
u mnie szybka jest przezroczysta, a od czasu kiedy rozmontowałem zegary i ją wyczyściłem jest bardzo przezroczysta

Może u Ciebie ktos ją przyciemnił jakimś spray-em...

Mały
  
 
Zamiast robić tuning motoru, ktoś wcześniej zrobił tuning qrwa szyb, tylko nie tych co trza
  
 
He,he... dobre  Niestety choć bym wycierał 2 dni to nie stanie się przeźroczysta myślę że ktoś po prostu wymienił na taką ciemną. Ale jak pisałem wcześniej efekt jest OK. POZDRO
  
 
No Mały
Dzieki za odpowiedź.
Wyznacz, jakiś ładny dzionek, to po wszystkim
podegustujemy to i owo.
  
 
Boogie może by dać spokój z żarówkami i wsadzić diody? Ja się właśnie nad tym zastanawiam. Ciekaw jestem jak będą się prezentować białe, wydaje mi się że efekt będzie niepowtarzalny. Kolorowych nie chcę (bo nie), a "ksenonowa" biel diody mi się dużo bardziej podoba od żółtej żarówiastej

Jeżeli chcesz pozostać przy żarówkach... nie wiem skąd u Malego takie dziwne żarówy (5W, bez kołnierza). W moich zegarach, a także w innych, które właśnie trzymam w ręku, są 2-watowe, w plastikowej oprawce wkręcane "na bagnet" (ćwierć obrotu). Podobne są od kontrolek, ale mniejsze fizycznie i 1,2W

ale tym mnie rozwaliłeś
Cytat:
Prędkości w nocy widać od 140 w góre, więc jeżdze tak, żeby widzieć ile jade....


zaliczyłem małego ROTFL'a hehee
może by kiedyś spróbować negocjacji w tę mańkę ze smutnym niebieskim panem trzymającym radar w ręku

  
 
co do mocy żarówek - to na 2 watowych było słabo widać...dałem piątki i jest cacy - myślałem ,ze mój poprzednik coś pokręcił - ale widać to ja namieszałem

Zarówki są w plastikowej oprawce, ale wymienia się tylko żarówkę a nie całość - a sama żarówka nie ma żadnych kołnierzy, ani gwintów - po prostu trochę szkła i dwa kabelki - całość wkładana w oprawkę

Na temat diód się nie wypowiadam - jak zmienię zegary(na wersję z obrotomierzem) to może zacznę coś kombinować z wyglądem
  
 
Czołem

jakis miesiąc temu zachciało mi sie deski z obrotomierzem i tez taką wsadziłem, żarówki były popalone a że nie mogłem kupic 2 W wstawiłem 5 W wkładam deskę próba swiecą mocniej jest ok. Problem Jak poskładałem wszystko zapuszczam motor włączam swiatła a tu dupa obrotomierz na zero. Okazało się że jest zasilany razem z podswietleniem i 5 W zarówy "podbieraja" prąd.
Piana na gebie i drugim razem wstawiłem diody po dwie w jedna dziurę jedna czerwona druga biała i teraz zegary świecą na biało a wskazówki na czerwono. Trzeba tylko do odpowiednich kanałów pokierowac światło.

pzdr
  
 
Z tymi żaróweczkam, to ja sam jak ostatnio grzebałem za nimi to wyjąłem pare przepalonych właśnie takich - szkło i dwa druciki po obu stronach bańki.

Pomysł z diodami białymi bardzo mi się podoba, zdaje się że wiem o co chodzi .
Zdaje sie kiedys coś było o diodach...
Zakupie więc diody i trza by dobrać rezystorki do szeregu, pewnie z 1kOhm...

Przekręce do Ciebie Darq, to mi powiesz jako elektronik to i owo, a potem napisze co wyszło z tego wszystkiego.
  
 
Cześć

Boogie - jak chcesz kupić diody to na Wałbrzyskiej przy stacji metra służew jest sklepik elektroniczny (mała blaszanabiało niebieska budka)
są we wszystkich rozmiarach, mówisz że do zasilania 12 voltowego i gość daje ci dobrany oporniczek
zresztą jak jutro będziemy się widzieć to pogadamy

pozdrawiam
Sagittario
  
 
A teraz z trochę innej beczki, ale skoro już gadacie o podświetleniu; Jakieś 3 tygodnie temu zmieniłem zegary na białe, które mają podklejaną od spodu niebieską folię i co za tym idzie na takowy kolor świecą. Ale za słabo. Na czarnych zegarach było wszystko dobrze widać, a tu nie. Zastanawiam się nad silniejszymi żarówkami, ale tak jak macka mam obrotomierz i nie wiem, czy mi nie siądzie. Pozatym coś źle włorzyłem wskazówki na miejsca, bo mi źle pokazują obroty i chyba też prędkość. Jak wycyrklować te wskazówki? I czy mogę wstawić silniejsze żarówki jak mam obro.?
  
 
Sam też to kiedyś rozkładałem, więc wiem ile tam tego jest.

Wydaje mi się, że nie warto, bo wszystko tam usmażysz... za dużo ich jest.

Zresztą jeśli masz białe zegary z ciemnymi cyframi, to nie ma bata - tro musi być czytelne
  
 
Boogie a Ty to niby kto jak nie elektronik? Do dobrania oporniczka wystarczy znajomość prawa Ohma hehehe Daj 20mA na diodę i będzie git. Spadek napięcia na białych to około 3-4V zależnie od modelu.
  
 
Co do problemów z obrotomierzem: moim zdaniem samo grzebanie w podświetleniu nie może w żaden sposób wpłynąć na obrotomierz, to jest zasilane z zupełnie innego obwodu - przecież podświetlenie primo: jest włączane niezależnie od zapłonu, drugie primo: dodatkowo ma regulowaną jasność potencjometrem.
Trzeba sprawdzić po prostu, czy przy grzebaniu w podświetleniu gdzieś niechcący nie uszkodziliśmy ścieżek na folii (przy wyjmowaniu i wkładaniu deski też łatwo coś popsuć).

a jak już jesteśmy przy zegarach: ostatnio trochę grzebałem w swoich, trzeba było zrobić czujniczek prędkości dla komputera pokładowego. Poprzedni właściciel wymieniał deske i wstawił taką z wersji bez kompa, bez czujniczka prędkości, więc musiałem sobie taki wyrzeźbić. Nareszcie komp pokazuje mi spalanie na 100km Jak ktoś zainteresowany tematem, to pytać.

  
 
Ja nie elektronik, ino automatyk, i to teoretyk. Lutownica to mnie parzy normalnie....
  
 
no to kupując diody, będziesz musiał poprosić pana w sklepie o zaciśnięcie konektorków na nóżkach
  
 
Cytat:
2004-05-28 18:14:42, boogie pisze:
Lutownica to mnie parzy normalnie....



Może spróbuj złapać ją za ten drugi koniec?



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
A czy przypadkiem słabe podświetlenie to nie wina uszkodzenia potencjometru od regulacji intensywności podświetlenia, bo u mnie dając na max tao aż razi, chyba że w omieA jest inaczej niż w B, którą posiadam.