| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andrzei Espero 1.5 GLX 16V Bielsko-Biała | 2004-07-01 16:29:20 1. Lepsze na przód, czyli ze względu na bezpieczeństwo, na przednią oś zakładamy opony o głębszym bieżniku.
PRZECIWNIE Rowki bieżnika służą do odprowadzenia wody, zapobiegając powstawaniu poduszki wodnej (aquaplaning). Wbrew pozorom aquaplaning zagraża także tylnym kołom, a jego skutki potrafią być nawet groźniejsze. Zwłaszcza na łuku jezdni (tylne koła nie podążają wówczas śladem przednich) może doprowadzić do błyskawicznego zarzucenia tyłem, poślizgu i wypadnięcia z drogi. 2. Wyważenie przednich kół ma większy wpływ na komfort jazdy. NIE Podczas gdy niedoskonałość przednich kół odczuwa głównie kierowca (drżenia kierownicy), tak z powodu źle wyważonych tylnych kół cierpią wszyscy - również pasażerowie. A to dlatego, że tył - jako lżejszy - łatwiej wpada w wibracje. Niedostateczne wyważenie i "okrągłości" tylnych kół odbijają się na ich przyczepności, a to na bezpieczeństwie. 3. Obręcze z lekkich stopów są lżejsze od stalowych. ZAZWYCZAJ JEST ODWROTNIE Tylko niektóre "alusy" są lżejsze od stalowych. Większość jest lekka tylko z nazwy i wyglądu. 4. Nie warto dbać o dobre wyważenie kół, bo nasze jezdnie i tak są pełne dziur i wykrotów. BZDURA Ma to tyle sensu, co stwierdzenie, że "skoro mam gruźlicę, to kokluszu leczyć nie będę". Jazda z perfekcyjnie wyważonymi kołami daje wyraźną poprawę komfortu. Nierówności jezdni stają się mniej dotkliwe, bo nie nakładają się na nie wibracje pochodzące od źle wyważonych kół. 5. Fabrycznie nowe samochody mają perfekcyjnie wyważone koła. CZYŻBY? Jak dotąd nie trafił nam się samochód, w którym wszystkie koła mieściły by się w normie ISO. Tylko niektóre firmy, w ramach przeglądu przedsprzedażnego, doważają koła. I to na Zachodzie. 6. Nowe opony są okrągłe. NIE SĄ Norma dopuszcza odchyłkę, w zależności od klasy opon, 2-3 mm. Zanim się wyokrąglą, wymagają częstego doważania, nawet co 1 tys. km. 7. Kołpaki nie wymagają wyważania. TO PÓŁPRAWDA Statystycznie każdy kołpak powoduje 4 g niewyważenie, ale zdarzają się takie, które wymagają aż 15 g ciężarka korekcyjnego. Najmniejsze abberacje wykazują zwykle kołpaki firmowane przez producenta Źródło Gazeta.pl |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-07-01 22:27:01
Naprawde? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-07-01 22:38:25 To masz szczęście... Alusy tak jak napisano... Najczęściej tylko wyglądają |
QLogic Espero1.5, Nubira2.0 Warszawa Tarchomin | 2004-07-02 00:11:03
No prosze, prosze, jaki Jaco zapalony kolarz Wracajac do wagi, rury drozszych ram sa cieniowane. Polega to na wybieraniu materialu od srodka rury, tak aby wazyla jak najmniej, nie tracac na sztywnosci. W najdrozszych ramach srodkowe czesci rur niemalze sie uginaja z cienkosci. Oczywisice trudno takie zabiegi wykonywac w felgach samochodowych, ale dalej nie rozumiem jak felga aluminiowa moze byc ciezsza od stalowki |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2004-07-02 11:01:52 Jak juz o rowerach to nie moge sie powstrzymac aby sie dolaczyc Felgi alu rzeczywiscie sa masywniejsze niz stalowki. Wynika to z samych cech obu materialow, ktore to cechy zostaly juz przez Was wymienione. Porownujac sytuacje do cieniowania, felgi stalowe maja mniejsze grubosci scianek i potrzebuja "mniej materialu" aby miec wytrzymalosc godna np. "polskich drog". Wyobrazcie sobie wycieniowana felge aluminiowa wazaca tyle co stalowa, wpadajaca w polska dziure Apropo ram rowerowych, ramy cr-mo moga byc naprawde lekkie. Mam na takich ramke kolarki - i to niecieniowana i caly sprzet wazy ok 11kg (do JACO napisze ze caly osprzet to stare campagnolo i siemano 105 - zaplacilem 750zl w stanie uzywanym bdb |