Chip do 1.8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawiam się nad zrobieniem chipa w Espero 1.8. Robił już ktoś coś takiego?? Szukałem na forum i tylko o chipie do 1.5 widziałem. Całą operację chciałbym przeprowadzić w firmie TTC z Krakowa. Macie już jakieś doświadczenie w tym temacie?? Wiem, że Calibra, która stamtąd wyszła z silnikiem C20NE po samym chipie ma 129 Km z seryjnych 115 Silnik w Espero w sumie podobny, tylko pojemność mniejsza. Aha i silnik w Espero ma przejechane 85 tys. km i nie ma kata.

Pozdrawiam!!!!
  
 
Dla mnie te przyrosty coś spore...

Poza tym NAJPIERW zainwestuj w hamulce i zawieszenie, które w Espero jest do d...

Później bierz się za moc...

Ciekawe ile ta Calibra pali... I co z normami emisji spalin
  
 
Na cały projekt nie można patrzeć jednostronnie.
Istotne są zarówno parametry pracy, zwyżka mocy i momentu (oraz krzywe przebiegu !!!) i na końcu analiza finansowa całości przedsiemwzięcia.

Dobra firma (tj. dobry programista) powinien tak zestroić autko "na ulicę" by to dawało największą frajdę z jazdy, jednocześnie nie uprzykrzajć życia kierowcy.

Wszystko zalezy w jakim charakterze wykorzystujesz samochód.
Jeśli jeździsz głównie w mieście, gdzie non stop gnębić Cię będą postoje oraz ruszanie (sekwencyjnie), to nie zwracał bym specjalnej uwagi na niesamowite obietnice w zwiazku z mocą autka.
W takich przypadkach zdecydowanie bardziej przydatny jest wysoki moment obrotopwy, z możliwie najbardziej płaską charakterystyką w funkcji obrotów, co zapewni Ci możliwość płynnego przyspieszania bez potrzeby ciągłego "żąglowania" lewarkiem zmiany biegów.

Jeśli natomiast użytkujesz samochód głównie w trasie a dodatkowo głównym wyznacznikiem będą tu osiągane prędkości max. to należało by "postawić na" moc, nawet kosztem nieco mniejszych wartości momentu.

Tak więc wybór jak zawsze uzależniony jest od preferencji "kierownika". Tuning mechaniczny to naprawdę baaardzo szeroka dziedzina wiedzy praktycznej, która pozwala nam na dokonanie taich zmian w charakterystyce konkretnego samochodu, aby ten mocno poprawić, lub równie mocno... popsuć

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Co do Calibry, to jutro będe miał więcej informacji. Co do chipa to wiem, że nie zrobi z Espero auta rajdowego, ale osiągi napewno trochę poprawi i będzie się przyjemniej jeździć, tylko pytanie jest ile?? I dlatego pytam, bo może ktoś ma takiego chipa i był z tym na chamowni i wie. A co do oczekiwać, to chciałbym poprawić przyśpieszenie i elastycnzość.

Pozdrawiam!!!!
  
 
niechce zakladac osobnego watku dlatego pisze w tym. Po odelżeniu kola zamachowego przyszedl czas na kolektor ssący niedlugo nastapi jego obróbka i dlatego zastanawiam sie takze na zalozeniu wiekszej przepustnicy - jest sens ???
Moze ma ktoś jakies wiadomości dotyczace tego tematu, ewentualnie z jakiego silnika taka przepustnice dobrac bo chyba z tym bedzie najwiekszy problem.

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
Co do chipa w Krakowie. Moi kumple od 15 lipca i beda miec renomowane chipy w supercenach.
"Chiptuning auta wolnossącego - 900 PLN (dla aut starszych niż 4 lata - 700 PLN )"
Oczywiscie moga ci zrobic customa pod przerobki jakie masz...

Zreszta zobacz sam
http://www.projectxs.neostrada.pl


Pozdrowienia
Jadzwin
  
 
Hej,
dzięki za odopowiedzi. Co do tej Calibry to zużycie benzynki wzrosło o pół litra. Z TTC wyszły 3 Calibry. Ta o której pisałem, druga ten sam silnik, tylko, że z planowaną głowicą i ma 2 km więcej. A trzecia to 2.0 Eco-tec z której wycisnęli 151 km, a deryjnie miała 136, wieć myślę, że TTC to dobra firma i warto sie tym zainteresować.

@Jadzwin - dzięki za link ta Twoja oferta też jest kusząca , cały czas myślę, jak to zrobić z tym chipem. Tam zakładałeś turbo??
  
 
a nielepiej wymienic ten chip na lepszy i wsadzic na dodatek nitro?? była by wtedy porzadna jazda na maksa
  
 
Cytat:
2004-06-25 14:32:44, patrykowski pisze:
a nielepiej wymienic ten chip na lepszy i wsadzic na dodatek nitro?? była by wtedy porzadna jazda na maksa



Tylko po miesiącu silnik by na złomie wylądował
  
 
Czesc

Jeden z gosci z Tej firmy pomagal mi przy robocie..
Ale ja bym ci sugerowal vos wczesniej dlubnac i zrobic tam chipa pod przerobki. Albo wez te sama kase i rzeczywiscie wsadz nitro.
Strzal +25hp to nie zrobi na Twoim motorze zadnego wrazenia a przynajmniej poczujesz ze mocy przybylo

Pozdr
Jadzwin



  
 
Cytat:
2004-06-25 20:40:59, Jadzwin pisze:
Czesc

Jeden z gosci z Tej firmy pomagal mi przy robocie..
Ale ja bym ci sugerowal vos wczesniej dlubnac i zrobic tam chipa pod przerobki. Albo wez te sama kase i rzeczywiscie wsadz nitro.
Strzal +25hp to nie zrobi na Twoim motorze zadnego wrazenia a przynajmniej poczujesz ze mocy przybylo

Pozdr
Jadzwin







Wtrysk 25 km faktycznie nie zrujnowałby silnika. Tylko jest problem, ze ojciec korzysta z auta i teraz ja nim zaczłaem jeździć. On nie chce takiego tuningu wymagającego. A na chipa może go namówie. Błyskawicy z auta nie zrobię, ale trochę by się przydało moc podnieśc. Zresztą kto wie, może po pierwszej modyfikacji namówie ojca na więcej A jest sznasa, bo chciał już sprzedawać Espero i się rozmyślił i zaczął inwestować w nie. Założył nowe radio, głośniczki i teraz myśli o felach i chipe więc, go podpuszczam na chipa.

Pozdrawiam!!!!