Gaźnik 2107-1300s Modyfikacja............

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
no własnie koledzy i koleżanki (nieliczne ale istniejące) mam gaźniczek(poza tym w ładzie) leży sobie i nie ma z niego żadnego pożytku wiec sobie myśle coś trza z nim zrobić!! ale co? i tu pytanie do obeznanych w temacie co mozna w nim zmodyfikować żeby dać mojej ładzie wiecej mocy??????????????
pozdrawiam


  
 
no ta.... moze pomocy sam se odpowiem!
mozna zmienic gardziele na wieksze dzysze mozna tez "poprawic"fabryczne niedociagniecia metoda"pilnikowa"
to ze na forum nikt mi nie odpowiedział oki ale ze inz.czech mi nie odpowiedział na autoładzie eh

a jak sie zakłada 2 gazniki moze chociaz ktos mi powie???:|
pozdrawiam
  
 
2 gaźniki ładowskie??? czy jakieś podwójne webery?
  
 
Na f&f jest opisane ze szczegółami modyfikowanie gaźników. Z mojego punktu widzenia nie ma sposobu na uzyskanie sensownego wzrostu mocy przez modyfiacje gaźnika. Jak dasz inne dysze , to będziesz miał problem z rozruchem i pracą na wolnych obrotach i wzrostem spalania w całym zakresie.
Nikt tu Cię nie poprowadzi za rękę w tych sprawach. Trzeba sobie radzić samemu...Na pewno ie zrobisz sobie i gaźnikowi krzywdy jeśli ograniczysz sę do jego wypolerowania i usunięcia niedoskonałości formy . Bardziej zaawansowane przeróbki to duże ryzyko...
Dwa gaźniki to już tak szeroki temat.... Zobacz węgierska stronę , tam sa praktycy z doświadczeniem. U nas w Klubie to ciągle rzadkość, pewnie z powodów kosztów gaźników, filtrów i kolektorów ( a ci co mają LPG to musza jeszcze doliczyć koszt nowych mikserów). Fabrycznie nowe to koszt ponad 3000PLN , używane dużo mniej , ale i tak sporo ( u mnie 300 ( okazja zdobyta dzięki Pawłowi z Krakowa) za gaźniki, 115 za komplet naprawczy, cały czas zbieram na kolektor ( jest klient co chce 1300PLN!) i miksery ( liczę, ze nawet 200PLN)...A do tego jeszcze filtry - byle jakich nie założysz...No a na koniec jeszcze problem z synchronizacją , nie ma w Kraju wielu speców potrafiących to robić w sposób gwarantujący prawidłową pracę układu.
  
 
To rzeczywiscie trudna sprawa.
Ja do standartowego gaznika polecam 2 rzeczy.
1) Przerobienie drugiego przelotu na mechaniczny(jesli jest pneumatyczny)
2) zalozenie zwanych przezemnie "trabek" na gardziele - celem polepszenia wektorow powietrza dochodzacego do gaznika.
Takie panety sa do kupienia na wegrzech, oraz mozna cos takiego samemu wykonac - zdaje sie ze cos na wzor ma Janusz(Jasiu) z krakowa.

Grzegorz
Jest duza szansa ze mozna tam kupic kolektor 40 pod 2 gazniki(weber dellorto) - jesli chcesz moge sie dowiedziec i ewentualnie przywiesc cos takiego.
Tylko musial bym wczesniej zamowic pewnie - a z oczekiwaniem nie wiem jak bedzie
Z tego co pamietam, koszt tego 2 lata temu byl miedzy 200 a 400 zlotych(wiem ze rozbierznosc cenowa duza, ale glowy nie oddam za bardziej dokladna)
- Mysle sobie ze jeszcze zdazy sie to zamowic - tylko nie wiem czy czasem ktos nie musial by zaplacic najpier za to - a moze byc problem ze znalezieniem odpowiedniej osoby.

[ wiadomość edytowana przez: Krzysztof-Fleszer dnia 2004-07-05 11:34:45 ]
  
 
Krzysztof! Oczywiście jeśli byś zdobył dla mnie kolektor pod dellorto/weberto moje szanse na utrzymanie tytułu najszybszej łądy w Klubie wzrastają!!!
Cena jest do zaakceptowania ( w porównaniu do 1300PLN, które chce artysta z W-wy...). Bądźmy w kontakcie!
  
 
hmmm

no ta teraz jakies zainteresowanie chociaz jest...:| czytałaem artykuł ma F&F i własnie to mnie zainspirowało co do dysz to mam wymieniona i jakos problemów z regulacja nie miałem
bryka sobie ładnie i spokojniea co do kolektora to ja tez juz ta sprawe poruszałem taaaaaaa 4-2-1 to jest miodzio......tylko ze nie ma nigdzie miejsca gdzie mozna kupic(ewentualnie sa prawdopodobnie lub za takie ceny ze hahahaha)wiec ponawiam pytanko jak to zdobyc lub jak to zrobic????


pozdrowiska z uroczyska
  
 
Cytat:
2004-07-05 12:51:59, arsen pisze:
hmmm4-2-1 to jest miodzio......tylko ze nie ma nigdzie miejsca gdzie mozna kupic(ewentualnie sa prawdopodobnie lub za takie ceny ze hahahaha)wiec ponawiam pytanko jak to zdobyc lub jak to zrobic????




Arsen, taki kolektor to żaden problem , jak ktoś ma odpowiednią obrabiarkę ( trzeba wysiąć w grubej blasze flanszę pasującą do głowicy), spawarkę i urządzenie do wyginania rur. Problem się zaczyna jak namówić tego co to wszystko posiada do zajęcia się taką twórczością....za darmo to tylko miłość...
Jeśli uda Ci się przerobić kolektor od poldolota GSI to byłby wielki sukces, jednak bez dobrze dopasowanej flanszy się nie obejdzie ( mój pomysł to do zrobionej wg. Twojego projektu flanszy zlecić przyspawanie rur od kolektora z poldolota. Czy to wszystko wejdzie Ci między silnik , skrzynię i blachy to pytanie otwarte.........
  
 
grzegorz zrbic to ma kto chodzi własnie o to jak to zrobic mozna sobie wziac kawałek płaskownika i powycinac otwory i tez bedzie tyle ze problem tkwi w rurach zeby to wszystko ładnie poprowadzic i zeby to naprawde miało rece i nogizeby u nas na stronce był taki swietnie opracowany dział jak jest na F&Fnp tu prosze :mozna by tak na stronce klubu.....no własnie

pozdrowienia od podziemia
  
 
Cytat:
2004-07-05 15:27:33, arsen pisze:
grzegorz zrbic to ma kto chodzi własnie o to jak to zrobic mozna sobie wziac kawałek płaskownika i powycinac otwory i tez bedzie tyle ze problem tkwi w rurach zeby to wszystko ładnie poprowadzic i zeby to naprawde miało rece i nogizeby u nas na stronce był taki swietnie opracowany dział jak jest na F&Fnp tu prosze :mozna by tak na stronce klubu.....no własnie

pozdrowienia od podziemia



Arsen, ale ja już nie wiem czego trzeba Ci więcej??? W takich autach jak nasze trzeba mieć fantazję i odwagę na eksperymenty. A jak na mój gust to akurat dopasowanie tego polonezowskiego kolektora jest zupełnie możliwe... Pod warunkiem , że kolektor dolotowy nie będzie za nadto przeszkadzał Spróbuj i napisz jak Ci poszło. Potem umieść tekst ze zdjęciami na stronce klubowej i zrób link na forum do swojego artykułu...Jestem za!
  
 
dzis przy okazji wymianu 2rurki sobie to dobrze ogladnąłem........kurna blaszka to nie wyglada dobrze hmm gdyby przezucic gaznik i dolutówke na druga strone toooo taaaaa eh
strasznie mało miejsca tam jest:| zeby 2rurke wsadzic trzeba silnik lewarowac a co dopiero zrobic tam 4-2-1 ale popróbuje jak wreszcie znajde gdzies ten kolektor od GSI bo to tez nie łatwe sie okazuje a nowego na ciecie i spawanie sie nie opłaca kupowac..
Cytat:
Potem umieść tekst ze zdjęciami na stronce klubowej i zrób link na forum do swojego artykułu...Jestem za!

ja tez tylko wsparcia technicznego brak

pozdrawiam
  
 
Fatalnie mało miejsca. Mój kolektor to przekleństwo mechanika...Każda naprawa to zgroza, założenie wymaga rozkręcenia prawie całego układu drążków kierowniczych
Alternatora też sie nie wyjmie bez wykręcenia połowy flaforów ...
Na dodatek parownik wymaga zodatkowej osłony bo rury biegna za blisko niego...same kłopoty. Mój mech co jakiś czas pyta czy nie wywalić tego ustrojstwa i nie założyć seryjnego, bo "wtedy silnik będzie ciszej pracował"...
  
 
ta a władach tak cichuto te silniki pracuja
a po za tym jak sie zakłada 4-2-1 to chyba o to chodzi tez by nabrał ładnego mruku atak swoja droga kto sie orientuje w cenach gazników?
standardowe i sportowe po ile chodza?
  
 
nowy weber 40 DCOE 370 euro, dellorto trochę drożej...
  
 
oj to nie fajnie...370euro to całkiem fajna sumka
hmm to chyba sobie poszukam uzywanca w dobrym stanie