MotoNews.pl
  

Małe opony, ile kłamie licznik?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć
  
 
Cytat:
2004-06-22 22:11:30, Didek pisze:
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć



Nie boisz się jeździć na takich wąskich kółkach? Jaką mają nośność?

Według programu Tyr-o-saurus żeby mieć możliwe małe przekłamania powienieneś mieć rozmiar 165/80 R13.
Będziesz wtedy mieć minus 0.8% przekłamania - wzgledem 185/70 R13.

Opony pełnoprofilowe wykraczają poza baze danych programu
  
 
Jesli wysokośc opony i średnica felgi jest zgodna z tabelą zamienników wg.opony 185/70 R13 to wszystko sie zgadza.
  
 
Cytat:
2004-06-22 22:11:30, Didek pisze:
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć



Nie zawsze były fabrycznie 185, wkładali też 175 to tak dla wyjaśnienia. powiedz tylko jaką ma wysokośc ta twoja opona, bo moim zdaniem szerokść nie powinna mieć tu duzego znaczenia jeśli sie średnica koła nie zmieni, to jedynie ci zmniejsza tarcie a co za tym idzie przyczepność auta do asfaltu.
  
 
Przy 175/70R13 zawyża 2%. U ciebie pewnie 3-4% zawyża.
  
 
Cytat:
2004-06-22 22:11:30, Didek pisze:
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć

miałem takie zimówki, i sa bardziej dokładne niz 185/70
  
 
Cytat:
2004-06-22 23:22:34, mati_lecha pisze:
Przy 175/70R13 zawyża 2%.



Dokładnie o 2.4%
  
 
Cytat:
2004-06-22 22:11:30, Didek pisze:
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć


Każdy potrafi jeśli ma odpowiednie narzędzia i przynajmniej przeciętne IQ . Skorzystaj z >> TABELI PRĘDKOŚCI << z "Warto Wiedzieć" na stronie klubowej i wszystkiego się dowiesz. W razie problemów pytaj.


Cytat:
2004-06-22 22:18:35, t_kucyk pisze:
Nie boisz się jeździć na takich wąskich kółkach? Jaką mają nośność?


DF'y w serii wychodziły na takich laczkach więc nie widzę problemu.


Cytat:

Według programu Tyr-o-saurus żeby mieć możliwe małe przekłamania powienieneś mieć rozmiar 165/80 R13.
Będziesz wtedy mieć minus 0.8% przekłamania - wzgledem 185/70 R13.

Opony pełnoprofilowe wykraczają poza baze danych programu


A wlaśnie, że nie wykraczają. Bo tutaj pełny nie oznacza 100%. W przypadku rozmiaru opon jako "pełny profil" przyjęto 80%, więc 165R13 to tożsamo co 165/80R13. Czyli kolega Didek ma właśnie taki rozmiar o jakim piszesz.
Swoją drogą ciekawi mnie ten program - odezwij sie na priv (najlepiej gg) to pogadamy o ewentualnym piraceniu


Cytat:
2004-06-22 23:19:43, Mebig pisze:
(...) powiedz tylko jaką ma wysokośc ta twoja opona, bo moim zdaniem szerokść nie powinna mieć tu duzego znaczenia jeśli sie średnica koła nie zmieni, to jedynie ci zmniejsza tarcie a co za tym idzie przyczepność auta do asfaltu.


No tylko że jeżeli zmieni się szerokość opony to automatycznie zmieni się też jej wysokość (średnica zewnętrzna), a więc i obwód. Profil to procent szerokości - wysokość profilu opony to X procent szerokości. Istnieją tabele zamienników i one pozwalają dobrać odpowiedni profil do zmienionej szerokości opony tak, by jej całkowita średnica pozostała taka sama (w rzeczywistości zmieniła się tylko minimalnie).


Cytat:
2004-06-22 23:22:34, mati_lecha pisze:
Przy 175/70R13 zawyża 2%. U ciebie pewnie 3-4% zawyża.


No chyba raczej u niego jest mniejszy błąd bo 165/80R13 jest zamiennikiem 185/70R13.

Obwody kół (na podstawie w/w tabel):
165/80R13 - 186,67cm
175/70R13 - 180,70cm
185/70R13 - 185,10cm

Na procenty już mi się tego nie chce przeliczać więc uznam za wiarygodne dane przedstawione przez t_kucyka - jeśli możesz to podaj różnice między 165/80R13, a 185/70R13.



A tak w ogóle to co to za moda na wrzucanie wszystkich tematów technicznych do DOHC - czy ktoś ma problemy z rozszyfrowaniem tego skrótu . Chyba że to tylko po to żebym nabrał wprawy w przenoszeniu - w takim razie dziękuję ale nie trzeba .



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-06-23 03:36:17 ]
  
 
Cytat:
2004-06-22 23:29:33, Jojo pisze:
Cytat:
2004-06-22 22:11:30, Didek pisze:
Mam pytanie. Mam w poldasie 165/R13 a zdaje sie ze powinny byc 185. Licznik wskazuje 100km/h ile tak naprawde jadę? Potrafi ktoś obliczyć

miałem takie zimówki, i sa bardziej dokładne niz 185/70


Ja mam tez takie zimówki,165/80,zgadzam się są bardziej dokładne niz 185/70.
  
 
Dzieki wszystkim za odpowiedź. Zdecydowałem się dziś wymienić na 175/70 R13 ,sa juz dosyc powycierane. za okazyjną cene u znajomego.


<<<>>>
  
 
Cytat:
2004-06-23 07:47:02, Didek pisze:
Dzieki wszystkim za odpowiedź. Zdecydowałem się dziś wymienić na 175/70 R13 ,sa juz dosyc powycierane. za okazyjną cene u znajomego.


<<<>>>



Witam!
Tak jak pisali kooledzy ale mam pytanie. Jak masz opony z tyłu(te małe) a z przodu normalne to możesz zamienic(te małe na przód, a normalne do tyłu i nie będziesz miał przekłamań licznika. Ja tak osobiście zrobiłem.
  
 
www.opony.com.pl- tam znajdziesz zamienniki i tabele z odchylami wskazan predkosci. co do opon to radze zaloz takie jakie fabryka kaze.
  
 
Poldki również wychodziły fabrycznie na oponach 165R13.Jest to odpowiednik (pod względem wysokości) opony 185/70R13.
Pełen profil to 82 a nie 80.
licznik nie przekłamuje w poldku na takich oponach.Dziękuję za uwagę
  
 
licznik w polku na oponach 185/65R14 przeklamał na 100 Km tylko 300 metrów. to tylko 0.3%

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Program jest freeware - podaj mail na który mogę go posłać
  
 
Jeżeli już jestesmy w temacie opony to co sądzicie o oponach bierznikiwanych?
  
 
Cytat:
2004-06-23 15:12:48, Endi pisze:
Jeżeli już jestesmy w temacie opony to co sądzicie o oponach bierznikiwanych?



To zależy czy cenisz bardziej życie, czy w porywach 200zł oszczędności
  
 
Cytat:
2004-06-23 11:48:09, kaovietz pisze:
(...)
Pełen profil to 82 a nie 80.
(...)


Oj czepiasz się - zobacz o której godzinie ja to pisałem . Poza tym byłem w stanie wskazującym lekko więc i tak jestem pełen podziwu dla swego dokonania

Cytat:
2004-06-23 17:15:18, Maciek_938 pisze:
Cytat:
2004-06-23 15:12:48, Endi pisze:
Jeżeli już jestesmy w temacie opony to co sądzicie o oponach bierznikiwanych?



To zależy czy cenisz bardziej życie, czy w porywach 200zł oszczędności


No bez jaj - nie rób antyreklamu . Jeszcze nie tak dawno sam rozważałeś zakup takowych . Już kilka razy pisałem (i nie tylko ja), że opony regenerowane dziś i nawet kilka(naście) lat temu to zupełnie inna historia. Postęp technologiczny jest na tyle duży, że opony bieżnikowane stosowane są z powodzeniem także w sporcie i otrzymują bardzo pochlebne opinie .

Endi - poszukaj w wyszukiwarce, o bieżnikowanych było już sporo powiedziane...
  
 
Cytat:
2004-06-24 00:04:58, Race_D pisze:
(...)
Endi - poszukaj w wyszukiwarce, o bieżnikowanych było już sporo powiedziane...


Dobra, nie szukaj - znalazłem za Ciebie :

>> Opony bieżnikowane?? <<

klik...
  
 
Cytat:
2004-06-24 00:04:58, Race_D pisze:
Cytat:
2004-06-23 11:48:09, kaovietz pisze:
(...)
Pełen profil to 82 a nie 80.
(...)


Oj czepiasz się - zobacz o której godzinie ja to pisałem . Poza tym byłem w stanie wskazującym lekko więc i tak jestem pełen podziwu dla swego dokonania

Cytat:
2004-06-23 17:15:18, Maciek_938 pisze:
Cytat:
2004-06-23 15:12:48, Endi pisze:
Jeżeli już jestesmy w temacie opony to co sądzicie o oponach bierznikiwanych?



To zależy czy cenisz bardziej życie, czy w porywach 200zł oszczędności


No bez jaj - nie rób antyreklamu . Jeszcze nie tak dawno sam rozważałeś zakup takowych . Już kilka razy pisałem (i nie tylko ja), że opony regenerowane dziś i nawet kilka(naście) lat temu to zupełnie inna historia. Postęp technologiczny jest na tyle duży, że opony bieżnikowane stosowane są z powodzeniem także w sporcie i otrzymują bardzo pochlebne opinie .

Endi - poszukaj w wyszukiwarce, o bieżnikowanych było już sporo powiedziane...


Naturalnie faktycznie trochę przesadziłem. Dobre bieżnikowane nie powinny być złe Na rynku są głównie dwie liczące się firmy Profil i Markgum. Obie mają dobre produkty, tylko pytanie czy trwałość opon bieżnikowanych dorówna zwyłym.?.