Dlaczego mój samochód POLONEZ 1,5 żre tak dużo oleju?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W moim Polonezie 1,5 - Zostały wymienione zawory, spręzyny, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą i niestety dalej żre niesamowite ilości oleju oraz dymi na niebiesko. DLACZEGO?
Silnik nie traci na mocy, ma dobrą kompresję, i w ogóle jest OK. Nawet głośno nie chodzi (czasami muszę ściszyć muzykę, żeby stwierdzic, ze jest na chodzie )
Tylko coś stuka w silniku (nie zawory) i w momencie przyspieszania dymi na niebiesko. CO ROBIĆ? Proszę o pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: Kate_23 dnia 2004-06-27 23:32:01 ]
  
 
Pierscionki olejowe (zgarniające) sie kłaniają - zużyte lub ( nie daj boże !) pękniete. Jezeli dymi podczas przyspieszania - to na bank pierscienie. Jeśli podczas hamowania silnikiem, a nastepnie wcisnieciu gazu zadymi - to uszczelaniacze zaworowe. Nie chce Cie martwić, ale silnik do rozbiórki i wymiany pierscieni, ew. pełny szlif - kapitalka - zalezy co w srodku zobaczysz gdy go rozbierzesz i pomierzysz. Powodzonka
Acha - stuki pochodzą od panewek na wale, sworzni - lub własnie od pierscieni jesli któryś pękł - nie zwlekaj tylko rób silnik - potem juz niewiele zrobisz jak go dokończysz przez dalszą eksploatację..
  
 
A ja mam jeszcze pytanko, a co jest jeśli kopci na wolnym biegu, np podczas stania na światłach, w zimę nieraz widziałem za sobą chmurę dymu, niestety nie wiem czy był niebieski czy biały.
  
 
Cytat:
2004-06-28 14:02:59, milu pisze:
A ja mam jeszcze pytanko, a co jest jeśli kopci na wolnym biegu, np podczas stania na światłach, w zimę nieraz widziałem za sobą chmurę dymu, niestety nie wiem czy był niebieski czy biały.



Jeżeli kopci na niebiesko to olej a jak na bialo to wiadomo na zewnątrz jest niska temp. i kopci paliwem
  
 
Cytat:
2004-06-28 14:16:51, car pisze:

Jeżeli kopci na niebiesko to olej a jak na bialo to wiadomo na zewnątrz jest niska temp. i kopci paliwem



paliwem kopici? Paliwo powinno być spalane a kopci co najwyżej produktami spalania i pozostałościami po niecałkowitym spaleniu węglowodorów
W zimie często widać z rury wydechowej aut zasilanych lpg, "białą chmurkę" gdyż produktem spalania gazu jest min para wodna
  
 
Cytat:
2004-06-28 14:16:51, car pisze:
Cytat:
2004-06-28 14:02:59, milu pisze:
A ja mam jeszcze pytanko, a co jest jeśli kopci na wolnym biegu, np podczas stania na światłach, w zimę nieraz widziałem za sobą chmurę dymu, niestety nie wiem czy był niebieski czy biały.



Jeżeli kopci na niebiesko to olej a jak na bialo to wiadomo na zewnątrz jest niska temp. i kopci paliwem



było to wałkowane wielokrotnie

- niebiesko olej
- biało woda poniżej 0 stopni para wodna
- czarno niespalone paliwo
  
 
u kumpla tez palil duzo oleju , powodem bylo uszkodzenie pokrywy zaworow, a dokladniej filtru labiryntowego.
  
 
Witam pozwolicie ze sie przyłacze do tematu. Ja mam tego rodzaju problem ze jak odpalam rano autko to leci z wydechu bardzo duzo niebieskiego dymu Ale jak sprawdzam poziom oleju to wcale nie ubywa. W czym tkwi problem? Auto nie jest mulne jezdzi tak jak przed kopceniem ale zaznaczam pozniej juz nie kopci, tylko przy odpaleniu. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi
  
 
Cytat:
2004-06-30 09:17:26, kgali pisze:
Witam pozwolicie ze sie przyłacze do tematu. Ja mam tego rodzaju problem ze jak odpalam rano autko to leci z wydechu bardzo duzo niebieskiego dymu Ale jak sprawdzam poziom oleju to wcale nie ubywa. W czym tkwi problem? Auto nie jest mulne jezdzi tak jak przed kopceniem ale zaznaczam pozniej juz nie kopci, tylko przy odpaleniu. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi



stawiam na wilgoc zalegajacą w ukladzie wydechowym.ja mam LPG wiec tski widok po porannym odpaleniu to normalka.