MotoNews.pl
  

Nagle uszkodziłem parownik od mrozu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam takiego pecha, że auta odpala mi tylko na LPG. Wczoraj jak wiadomo było -26 stopni. Odpaliłem auto na gazie i zacząłem jechac, ale po chwili zgasł podczas jazdy - zaczął szarpać. Później znowu odpalił pojechalem i to samo. Zatrzymalem sie odpalilem zostawilem na wolnych - skakały mo od 900 do 1400 rpm, i zgasł. Odpaliłem dałem gazu na 3 tyś rpm, poczekałem 2 minuty i wsyzstko wróciło do normy. Ale nie do końca. teraz podczas próby przyśpieszania gwałtowniejszego zaczyna się jakby dusić powyzej 3,5 tyś obrotów ! znaczy w koncu sie wkreci, ale jest takie uczucie jakby sie gaz konczyl i łapie strasznego muła - kiepsko przyspiesza. Co mogło sie stać?

Peugeot 405 1.9 pełny wtrysk, LPG I gen
  
 
Owszem nadwyrężyłeś mocno membrany i stąd teraz takie szopki. Zobacz, czy czasem Ci nie zamarza (jak już powinien być rozgrzany). Prawdopodobnie nie obejdzie się - przynajmniej - bez rozebrania go i sprawdzenia jego kondycji .
  
 
Dokładnie tak jak kolega powiedział .
W zimie odpalaj na benzynie będzie zdrowiej dla parownika.
  
 
No właśnie moje autko jak jest zimne to za nic w swiecie nie chce zagadać na benzynie (tylko jak jest ciepłe lub w miare ciepłe)
  
 
Jak na benzynie nie odpala to silnik zjechany i brak odpowiedniego sprężania. W najlepszym razie coś z elektryką może kable, kopłka itd.
  
 
Cytat:
2006-01-24 18:57:31, Bard pisze:
Jak na benzynie nie odpala to silnik zjechany i brak odpowiedniego sprężania. W najlepszym razie coś z elektryką może kable, kopłka itd.



bez przesady, na benzynie nie jest az tak wazne sprezanie co w dieslu, pozatym jezdzi jak sie zagrzeje wiec na pewno nie jest zajechany, nie odpala od teraz czy od jakiegos czasu? moze od momentu zalozenia instalacji? moze czujnik temp jest walniety?
  
 
Mylisz się spręrzanie też jest potrzebne i na benzynie tylko mniej odczówalne gdy jest ciepło.
  
 
Cytat:
2006-01-25 08:09:31, Bard pisze:
Mylisz się spręrzanie też jest potrzebne i na benzynie tylko mniej odczówalne gdy jest ciepło.



no oczywiscie ze jest nie kwestionuje tego, ale ja bym tu raczej podejrzewal zasilanie w paliwo niz brak sprezania, szczegolnie przy tych mrozach, no ale niech Hepos sie wypowie kiedy to sie stalo
  
 
A więc kupiłem ten samochod 2 miesiące temu i od początku już palił tylko na gazie. Nie wiem o co moze chodzic
  
 
Myślę, że może to być związane ze słabą pompką paliwa, zapchanym filtrem paliwa, zapchanym wtryskiwaczem rozruchowym (jeśli taki występuje), albo uszkodzonym czujnikiem temp. Na początek sprawdziłbym, czy paliwko dochodzi do wtrysku/rozdzielacza (nie wiem czy to jedno czy wielopunkt).
  
 
Jest to wielopunkt. W jaki sposob moge to sprawdzic?
  
 
Najprościej pojechać do mechaniora, żeby zmierzył ciśnienie paliwa. Na pewno będzie wiedział jak to zrobić i gdzie. Ja tylko mogę przypuszczać , że paliwko jest podawane jednym wężem do rozdzielacza i ten przewód bym zdjął, kogoś poprosił o zakręcenie rozrusznikiem i zobaczył czy "sika" jak dwudziestolatek, czy jak 90-ciolatek . Jeśli "sik" jest zdrowy, to jeszcze dla wszystkiego sprawdzić ciśnienie i ewentualnej przyczyny szukać w układzie rozruchowym (wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temp. itp). Jak sik słabiutki to filtr paliwa do wymiany, przytkane przewody albo pompka się kończy i nie daje ciśnienia. Przy wielopunktach to już są niezłe wartości (pewnie ok. 3 bar) także "sikać" powinno zdrowo.
  
 
Cytat:
2006-01-25 13:09:41, Danek pisze:
Najprościej pojechać do mechaniora, żeby zmierzył ciśnienie paliwa. Na pewno będzie wiedział jak to zrobić i gdzie. Ja tylko mogę przypuszczać , że paliwko jest podawane jednym wężem do rozdzielacza i ten przewód bym zdjął, kogoś poprosił o zakręcenie rozrusznikiem i zobaczył czy "sika" jak dwudziestolatek, czy jak 90-ciolatek . Jeśli "sik" jest zdrowy, to jeszcze dla wszystkiego sprawdzić ciśnienie i ewentualnej przyczyny szukać w układzie rozruchowym (wtryskiwacz rozruchowy, czujnik temp. itp). Jak sik słabiutki to filtr paliwa do wymiany, przytkane przewody albo pompka się kończy i nie daje ciśnienia. Przy wielopunktach to już są niezłe wartości (pewnie ok. 3 bar) także "sikać" powinno zdrowo.



mistrzowskie porownanie z tymi "sikaniem" paliwka dla mnie bomba
  
 
Witam.
Przy tak niskich temperaturach na gazie moga być problemy z prawidłową jazda samochodem.
  
 
Czołem! NIe wiem jaki system wtrysku ma 405, jeśli jest to elektroniczny wielopunkt to tragedia-I generacja LPG się nie nadaje. Spalona sonda i tryb awaryjny ECU i jeszcze coś tam. Jeżeli to wtrysk mechaniczny, to czytaj posty Kolegów. Obym się mylił, ale obawiam się , ze z powodu uszkodzenia zasilania benz i niewłaściwej inst LPG ktoś postanowił sprzedać auto......
  
 
A jak rozpoznać czy jest to wtrysk mechaniczny czy elektroniczny?
  
 
W mwchanicznym wtryskiwacze są połączone z rozdzielaczem sztywnymi przewodami w metalowym oplocie, a w elektronicznym wtryski są połączone "szyną" i do każdego z nich dochodzi "kabelek" z instalacji elektrycznej. To oczywiście wizualne charakterystyczne róznice. Najlepiej pokaż to mechanikowi.
  
 
W takim razie na pewno mam wtrysk elektroniczny