MotoNews.pl
  

120 km/h z wielkim trudem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój pojazd to 1.5 gle z 92 r. 56 tys. przebiegu stan idealny. Mam go niecały rok. Problem polega na tym, że ledwo wyciąga 120. Do 80 km/h rozpędza sie dosyć szybko, powyżej czuć znaczny spadek mocy. Poprzedni właściciel mial go od nowości i twierdzi, że zawsze tak było. W jeździe po miescie i z mniejszymi predkosciami nie ma żadnej róznicy miedzy moim starym, a nowym samochodem. Zużycie paliwa w normie (6.6l na trasie przy 80-90km/h miasto 10-12). Sprawdzałem wszystko i robiłem wszystko, co tylko możliwe. Zwiekszalo sie jedynie tylko zuzycie paliwa, albo było jeszcze gorzej. Polonezem jeżdżę od 5 lat i wszystkie naprawy wykonuje samodzielnie. Co może być przyczyną tego?
  
 
Cytat:
2005-04-22 19:21:35, Arek_B pisze:
Mój pojazd to 1.5 gle z 92 r. 56 tys. przebiegu stan idealny. Mam go niecały rok. Problem polega na tym, że ledwo wyciąga 120. Do 80 km/h rozpędza sie dosyć szybko, powyżej czuć znaczny spadek mocy. Poprzedni właściciel mial go od nowości i twierdzi, że zawsze tak było. W jeździe po miescie i z mniejszymi predkosciami nie ma żadnej róznicy miedzy moim starym, a nowym samochodem. Zużycie paliwa w normie (6.6l na trasie przy 80-90km/h miasto 10-12). Sprawdzałem wszystko i robiłem wszystko, co tylko możliwe. Zwiekszalo sie jedynie tylko zuzycie paliwa, albo było jeszcze gorzej. Polonezem jeżdżę od 5 lat i wszystkie naprawy wykonuje samodzielnie. Co może być przyczyną tego?



Ztego co piszesz to chyba nie masz gazu,wiec może sprawdź dysze paliwa może jakiś oszczędny kolo wsadził tam mniejsze niż potrzeba!!!
  
 
Cytat:
2005-04-22 19:21:35, Arek_B pisze:
Mój pojazd to 1.5 gle z 92 r. 56 tys. przebiegu stan idealny. Mam go niecały rok. Problem polega na tym, że ledwo wyciąga 120. Do 80 km/h rozpędza sie dosyć szybko, powyżej czuć znaczny spadek mocy. Poprzedni właściciel mial go od nowości i twierdzi, że zawsze tak było. W jeździe po miescie i z mniejszymi predkosciami nie ma żadnej róznicy miedzy moim starym, a nowym samochodem. Zużycie paliwa w normie (6.6l na trasie przy 80-90km/h miasto 10-12). Sprawdzałem wszystko i robiłem wszystko, co tylko możliwe. Zwiekszalo sie jedynie tylko zuzycie paliwa, albo było jeszcze gorzej. Polonezem jeżdżę od 5 lat i wszystkie naprawy wykonuje samodzielnie. Co może być przyczyną tego?



moze zapłon jest zle ustawiny kąt za mały albo za duzy
  
 
Dysze są prawidłowe. 1.15 I przelot 1.40 II przelot. Powietrza tez ok. Gaznik 34sc12
  
 
Ja bym na dzień dobry ustawił zapłon

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Zapłon byl ustawiany na rózne sposoby. Zmieniałem tez aparat. i zawsze to samo.
  
 
Cytat:
2005-04-22 19:33:41, Arek_B pisze:
Dysze są prawidłowe. 1.15 I przelot 1.40 II przelot. Powietrza tez ok. Gaznik 34sc12



Chyba 115 i 140??????
  
 
Cytat:
2005-04-22 19:39:17, Arek_B pisze:
Zapłon byl ustawiany na rózne sposoby. Zmieniałem tez aparat. i zawsze to samo.



U mnie w tej chwili jest takie samo zachowanie - 120 to max. ale ja jestem pewien że to problem z zapłonem. Zmieniałem aparat ponad rok temu. Jak bym go nie dokręcił to i tak się luzuje i przestawia szczególnie właśnie jak ostrzej jeżdzę. dzisaij znowu musiałem go obstukać trochę bo mi strasznie dzwoniło przy jeździe ponad 100km/h. I tak co kilka dni !
  
 
A przy jakich obrotach osiągasz to 120? Bo może sprzęgło się slizga obroty rosną a prędkości nie przybywa. Ewentualnie może jeszcze rozrząd masz przestawiony.
  
 
a jak się wkręca w obroty?? czy od jakiegoś punktu ma wyrażny problem?? czy coś podobnego??
  
 
Moj polonez nie nalezy do jakis sprinterow ale nawet z zarypanym silnikiem pojechal 135km/h na gazie.po remoncie jakos specjalnie nie zrobil sie szybszy
2 dni temu wymienilem membrany i bede sprawdzal czy cos sie poprawily osiagi.
W niedziele go przegonie do maxa i zobacze ile poleci.Spodziewan sie na prostej zobaczyc okolo 140 i kazdy kilometr wiecej bedzie przyjemnym zaskoczeniem.Z gorki moze do 150 dojde.
A przy 125 km/h mam 4000obr/min przy 140 okolo 4,5tys obr/min.
To sa uroki ognistego 1500
  
 
Ja bym proponował zapłon. Na ile masz stopni? Bo wiesz zazwyczaj wytyczne fabryki niejak nie mają się do realnego stopnia wyprzedzenia w danym, konetnym modelu. Tak więc mam nadzieję że faktycznie się przyłożyłeś do tego
Co innego mi jeszcze przychodzi ale nie bardzo wiem jak to stwierdzić fizycznie. Istenieje czysto teoretyczna szansa że jest jakiś problem z przewodem paliwa. Może jest gdzieś zagięty i o ile przy niższych prędkościach/ta ilość paliwa wystarcza to przy wyższych zaczyna mu brakować paliwa w układzie mieszanki. Wiem że to dośc mocno naciągnięta teoria, ale niewiele więcej przychodzi mi do głowy, jak pozmieniać wszystkie filtry, szczególnie paliwa, no i skład mieszanki
  
 
Mozę masz zatarty regulator odśrodkowy?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
moz emasz zuzyty walek rozrzadu albo znaki na kolach rorzadu sie nie pokrywaja?
  
 
Panowie!!!!!!!!!mam problem moj polonez 1.5 gle na prostej wyciaga tylko 140km/h.Silnik jest w niezlej kondycji, bieze 0,2litra na sto km.Chodzi w miare dobrze ale osiagi sa mizerne.21 sek do setki.Co moze byc przyczyna??
Dodam ze walek rozrzadu byl wymieniany 28 tys temu, ale moze zostal zalozony jakis kiepski!!!!.odkrecanie gazu nie pomaga bo wzasadzie gaz jest dobrze odkrecony.Zaplon mam ustawiony na okolo 6 stopni.
Osiagi ktore podaje sa dla jazdy na LPG.Na benzynie wcale duzo lepiej nie bedzie alen nie moge sprawdzic bo nie mam zbiornika paliwa.
  
 
Cytat:
2005-04-24 19:23:37, dreX pisze:
Panowie!!!!!!!!!mam problem moj polonez 1.5 gle na prostej wyciaga tylko 140km/h.Silnik jest w niezlej kondycji, bieze 0,2litra na sto km.Chodzi w miare dobrze ale osiagi sa mizerne.21 sek do setki.Co moze byc przyczyna?? Dodam ze walek rozrzadu byl wymieniany 28 tys temu, ale moze zostal zalozony jakis kiepski!!!!.odkrecanie gazu nie pomaga bo wzasadzie gaz jest dobrze odkrecony.Zaplon mam ustawiony na okolo 6 stopni. Osiagi ktore podaje sa dla jazdy na LPG.Na benzynie wcale duzo lepiej nie bedzie alen nie moge sprawdzic bo nie mam zbiornika paliwa.



proponuję w twoim przypadku zacząć od modyfikacji układu hamulcowego poprawiającej jego skutechność...



  
 
mi pomogla regulacja zaworów...w pewnym sensie, bo jeszcze nie jestem zadowolony....blokowal sie ok 105-110km/h a teraz po regulacji przy ok 125-130km/h.... Chcialbym osiagnac ok 145-150km/h. Czy jest to mozliwe na 1,3L ???
  
 
Cytat:
2005-04-24 19:35:38, Admiral pisze:
proponuję w twoim przypadku zacząć od modyfikacji układu hamulcowego poprawiającej jego skutechność...



hamulce mam dobre zeby nie powiedziec bdobre
  
 
Cytat:
2005-04-22 19:21:35, Arek_B pisze:
Mój pojazd to 1.5 gle z 92 r. 56 tys. przebiegu stan idealny. Mam go niecały rok. Problem polega na tym, że ledwo wyciąga 120. Do 80 km/h rozpędza sie dosyć szybko, powyżej czuć znaczny spadek mocy. Poprzedni właściciel mial go od nowości i twierdzi, że zawsze tak było. W jeździe po miescie i z mniejszymi predkosciami nie ma żadnej róznicy miedzy moim starym, a nowym samochodem. Zużycie paliwa w normie (6.6l na trasie przy 80-90km/h miasto 10-12). Sprawdzałem wszystko i robiłem wszystko, co tylko możliwe. Zwiekszalo sie jedynie tylko zuzycie paliwa, albo było jeszcze gorzej. Polonezem jeżdżę od 5 lat i wszystkie naprawy wykonuje samodzielnie. Co może być przyczyną tego?



Raz znajomy naprawiał DF przyjechali synkowie do naprawy auto nie chodzi poprostu ślimak kombinowali i tu i tam, a na koniec okazało się że pomysłowy tata wsadził pod dywan pod pedał gazu drewniany klocek i przy 120 km/h jak by go odcinało
  
 
u mnie z drewna sa tylko....zapalki Ja slyszalem lepszy bajer. Koles kupil poldka na wsi, dojechal do domu jakies 200km i cos walnelo no i poldek stoi. Sholowal go do warsztatu mechanicy zaczeli grzebac...I co sie okazalo??? Jakis "OWNER" wystrugal tlok !!!!!!!!! I powiedzcie mi ze polak nie potrafi