MotoNews.pl
  

Radźcie Panowie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej

Pare pytań.
Praktycznie zamawiam już aluski - teraz są ciut tańsze, bo nie sezon. Myślałem o 16", ale ktoś mi powiedział żeby lepiej 17". Mam zapytanie do Was o doświadczenia z jazdy na 17 po polskich drogach pod względem niszczenia zawieszenia, ukł kierowniczego itp. ??

Węszę teraz za zderzakiem od Omegi 3000, złapałem trop, może cena bedzie zadowalająca, to będzie mój. Potem lakiernik i przekładka.
Wydech mam do wymiany.... I tu pojawił mi się pomysł na rozdzielenie końcówki na dwa osbne tłumiki, lewo - prawo. Czy ktoś wie o takiej mozliwości, i generalnie jak to ugryźć ??

Dzieki za porady.
  
 
Cześć Boogie,
co do felg, to moim zdaniem średnica samych felg nie jest tak istotna, jak wysokość opony, którą można na nią założyć.
Ja raczej nie bawię się w eksperymenty, miałem kiedyś opony 205x60 i już więcej nie założe, pogiąłem felgi, mimo ostrożnej jazdy. W naszym pięknym kraju na drogach nie znasz dnia ani godziny kiedy wpadniesz w dół, dlatego ja odpuszczam, wolę jeździć niż uprawiać slalom.
Pozdr, Janusz
  
 
kup 17 a bedę Ci życzył powodzenia w podróżach na trasie(koleiny się przed tobą ukłonią) , no chyba że założysz oponkę 195/55/17 , ale w takiej szerokości opony omega będzie wyglądac co najmniej dziwnie

P.S. chyba że głupi pracowity (czyt. M.Pol) pociśnie nas po kieszeni i nagle w całej Polsce znikną wszystkie koleiny i dziury w jezdni
  
 
Kurczę a ja już mam cztery 18 i do tego 2 opony 235/40 dunlop 9000. Co to będzie ?
  
 
Witam , mam 16" 55 / 225 , jest ok.
Wpadłem do paru kolein i wszystko gra ( no chyba ze to dobre alusy i nic sie nie pogieło) co do 17'45 to strach
pozdro DanDan
  
 
Racja Dan Dan, 16 tak , 17 i wyżej niestety nie

P.S. mam 16/55/225 i jest O.K. ale niższy profil już nie da rady ( "pływa" po koleinach)
  
 
Piotr, może do tych fel 18-tek dokup jeszcze ładną lawetę, żeby się ładnie oma na niej prezentowała,
  
 
Będzie dobrze Janusz, to nie jest auto do codziengo użytku. Ot na zlot pojechać albo kogoś kilnąć.
  
 
Ja się nie lękam i zakładam 17' Ktoś mi powiedział, że po Polsce nie da się jeździć mając autko niżej niż -35mm... ja posadziłem -80mm i dało radę... ostrożnie jak z jajkiem, ale dało... Poza tym zawsze później ew. łatwiej jest przejść na 16' Rozrusznikiem i tak za szybko nie jeżdżę więc co mi tam... spróbuje...

Pozdr.
  
 
17 & 18 to IMO egzemplarze wystawowe

Z doświadczenia wiem że 16" wystarcza zupełnie

A co do killowania, to obawiam się, że od 17 (w połączeniu oczywiście z zakładaną szerokością) niestety się ono pogarsza.
  
 
Hej!

Jedno z pytań, które zadał Boogie mnie też interesuje, ale jakoś cały wątek zszedł tylko na temat felg.
A mianowicie w tym roku jestem pewny że tłumik będzie do wymiany (już ma kilka spawów ).
I tak samo sobie myślałem o rozdzieleniu końcówek na obie strony, a pomysł mi przyszedl do głowy dlatego, że widziałem taką robotę u znajomego w nowym Mondeo. Średnica rur niezawielka, wyglądało to bardzo estetycznie, a jak się patrzy: budzi to respekt (choć pod maską tam akurat tylko 2.0 około 140KM, dokładnie nie pamiętam).

Może jednak ktoś już coś takiego robił, albo chociaż widział w Omie B?

Pozdrawiam
  
 
Dzieki za porady.
Wiec jednak 16" - ino jakieś urodziwe.

A wydech, tak sobie popatrzyłem, i w A może być ciężko - zamocowanie holu, klapka, bak.....
Jak pojade do zakładu, to jeszcze się rozeznam, ale mam ochote sporą....

Acha, Panowie poganiacze C30 SEJ !!!!
Kiedyś na forum Senatora wyczytałem, że oryginalne końcówki tegoż auta dla motoru 24V były kwadratowe, podwójne.
No i podobno to samo było w Omedze 24V jako taki wyróżnik z tłumu.
Czy to prawda z tymi dwoma kwadratowymi końcówkami w Omie 3.0 ????

PZDR
  
 
Cytat:
2004-01-12 10:54:37, ostry pisze:
Może jednak ktoś już coś takiego robił, albo chociaż widział w Omie B?




1) Robił - chociażby agma

2) Widział - każdy staranny uczestnik forum - było zdjęcie auta właściciela zrobione przez DrA

Ale:

- wydech na dwie i hak??
- potrzebna też dokładka pod zderzak żeby to zasłonić



[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-01-12 12:09:26 ]
  
 
Nie nie. U mnie w aucie nie ma haka.
Chodziło mi o pewną czarodziejską klapkę, po zdjęciu której ukazuje się element pomocny innym uzytkownikom drogi, których auta ogarnęła niemoc. Żeby tą klapkęzdjąć, trzeba ciut przy niej pomanipulować, ajak będzie w tym miejscu tłumik, to lipa troche.
Tym bardzie że ta klapka jest dokładnie w miejscu, gdzie mogłaby lecieć rura.
  
 
To było do ostrego

Jak wskazuje cytat.



[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-01-12 12:15:39 ]
  
 
z tymi końcówkami prawda ale tak nie całkiem
dotyczy tylko senatorków i omy 3000 ( oczywiście tylko C30SE)
  
 
tak to wygląda:
  
 
Prawie tak jak moja pupcia
Tylko lampy mam "sprayem" przyciemnione ...
A co do obręczy to niestety od 17 nie nadają się do kilowania
Te moje 18 to cieżkie są razem z oponami to, aż strach
musiałem na 3 pietro je wnieść i prawie padłem na pysk (1 na 1 łapkę). Stawiam bardziej na wygląd i jazdę powyżej 200



[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-01-12 13:47:12 ]
  
 
"Żeby tą klapkęzdjąć, trzeba ciut przy niej pomanipulować, ajak będzie w tym miejscu tłumik, to lipa troche."

Sama klapka nie jest problemem, trzeba wziąć pod uwagę fakt, że w miejscu gdzie chcesz wstawić prawy tłumik (patrząc od tyłu)
znajduje się zbiornik paliwa...
  
 
no własnie Marek.....
Ten zbiornik był kolejnym wa(c)haniem w moich knuciach.