MotoNews.pl
  

126p/ alternator sie rozlecial ///....////

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jechalem sobie dzisiaj popoludniu prze warszawe. stanalem na swiatlach i w pewnym momencie uslyszalem metaliczny huk i zapalila sie kontrolka akumulatora. jak sie okazalo scielo mi sruby na kole pasowym alternatora te od regulacji naciagu.
1) Dlaczego to sie stalo ?
2) Co z tym fantem poczac ? Scielo je na rowno.
3) Ile to moze kosztowac /naprawa/ i co zakupic ?
4) Dzieki z gory za pomoc
  
 
Kup nowa głowiczke koszt 6,50 ze srubami w aso.
Zdejmujeszbelke - 4 sruby na klucz 13 i odkrecasz poduszke silnika - klucz 17.
Silnik trzymaj na podnosniku.
Sprawdź czy ci hałasuje - mozliwe ze sie zblokował wentylator - wtedy troche roboty......
Mi po prostu pasek stary zblokował sie - złe ustawienie srub i dlatego zatrzymało i wyrwało szpilki... - za mocno naciagnałes.
Kluczem 19ie odkrecasz srubke na alternatorze z przodu i sciagaczem - ja mam taki duzy 3 ramienny wycigasz głowiczke - tak to sie nazywa ....
Mozna próbowac śrubokrętami 2oma ale potem i tak skoczysz po sciagacz .....
Wkładasz nową - uwazaj na bolec zakrecasz kluczem 19 ką ......
Regulujesz naciag, zakrecasz belke i jazda.
Aha sprawdż w jakim stanie masz pasek - pro forma mozesz zmienić....
Robiłem to ostanio 3 razy - raz przez wentylator , raz zmieniajac alternator , a ostanio wyrwało śruby.....
aha ja mam głowiczke z włocha - śruby o wiele mocniejsze !!!!
  
 
no bez przesady chyba wentylator by tak nie przystopowal zeby az scielo szpilki, predzej chyba pasek by sie zaczal slizgac

u mnie w kancie jak zatarla sie pompa wodna to taktak sie pasek zaczal slizgac ze smierdzialo jak na upalaniu opon
  
 
SAMAEL a wiesz co vili mówił jak 1szy raz odkrecalismy głowiczke ???
Ze niemozliwe ale jednak zastopował i bum ......
Dziwne to zycie nie
  
 
Dziekowa zza pomoc. jak rozumiem glowiczka siedzi na jakims klinie ?