Obrotomierz w elegancie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ktos moze wie jak podlaczyc obrotomierz w 126pELX bo zrobilem sobie taki.Gdy go podlaczylem pod minus na cewce i odpalilem malara to wyswietilo mi sie 780 obr/min.dalem gazu obroty urosly po czym jak puscilem gaz spadly do zera i juz nie poszly w góre gdy powtarzalem te czynnosci to za kazdym razem bylo to samo potrafi mi ktos pomóc?
  
 
A masz odpowiedni obrotek (na 2 cylindry ?) Jesli podłączyłes go i wskazywał coś to najprawdopodbniej dobrze bo w malcu nie ma zbyt wielu mozliwości.

czerwony - plus z zasilania (akumulatorr)
czarny - impulsy z cewki lub bialego kabla wchodzacego do cewki przy module(elx)
bialy - masa
niebieski - podswietlanie (zapinac pod swiatla lub stacyjke)
  
 
ja ten obrotomierz sam zrobilem z zestawu do samodzielnego zestawu i jest ustawiony na rzedowa dwójke.chodzi mi oto czy w elxie nie powinno sie tego podlaczac inaczej ze wzgledu elektroniczny zaplon
  
 
no dobra podlaczylem go pod ten bialy ale zrobilem to na cewce.czy tego nie powinno sie podlaczyc za cewka tzn pomiedzy cewka a modulem?
  
 
Mowimy chyba o tym samym kablu. Cewka jest zasilana plusem z akumulatora (poprzez stacyjkę) a minus to sygnał z nanoplexu i leci właśnie tym białym (albo bialo niebieskim) kablem między cewką a modulem nanoplex.

Jeśli składałes sam ten obrotek to na 90 % musiałeś coś źle złożyć.
  
 
jestem elektronikiem..ten obrotomierz to moja praca dyplomowa...sprawdzalem go na stanowisku do tego i tam dziala.Jutro go jeszcze sprawdze na efelu...
  
 
Nie wątpie w twoje umiejętności ale być może to jednak wina obrotka ? Sprawdzałem na innych forach i raczej tylko tak sie da podlaczyc obrotek.
  
 
ja juz nie wiem..dopóki nie dam gazu wszystko jest wporzo.moze to przez ten modól "cut-off" to cholerstwo które jakis debil wymyslil nie wiadomo po co tez jest z tym polaczone...
  
 
Ja żeż mam elx'a, obrotomierz i cut-off i wszysko bangla. Nie wiem co ci CUT-off zawinił bo chyba jego praca polega na wspołpracy z nanoplexem a nie z cewką.

Przetestuj swoj obrotek na maluchu "analogowym" albo podłącz do swojego jakiś inny.

[ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2004-04-19 22:54:20 ]
  
 
mam przed soba schemat instalacji i z cewka tez jest polaczony.ale nie wazne skoro tobie z tym dziala.moglbyś mi jeszcze tylko powiedziec w ktorym miejcu stykneles kabel do minusa cewki?ja wsadzilem bezposrednio w gniazdo cewki
  
 
Ja dolutowałem do kabla wychodzacego z nanoplexu.
  
 
dobra dzieki za wszystko
oblukaj sobie tego malca-to mojego kupla tylko jakis debil je wyslal na strone której tresci nie chcialbym komentowac
http://foto.luftbrandzlung.org/zolc
  
 
podłacz miernik napiecia na kondensator z którego jest brane napięcie do pomiaru przez układ sterujący linijka diodową, dodaj gazu i zobacz czy to napięcie sie zmienia z obrotami czy głupieje... jesli jest współbierzne to masz walnięty układ sterowania, albo zle dobrany zakres pomiaru (brany z dzielnika napęcia) jesli szaleje to sprawdx ukłąd wejsciowy.... dawno w takie ustrojstwo nie zagladałem wiec nei rzuce danymi elementów... w sobote obejrze ten uklad dokładnie i coś ci powiem wiecej jak nie dasz rady.. ..
  
 
Może być że układ formowania impulsów na wejściu kiepsko sobie radzi z napięciem między cewką a Nanoplexem. Spotkałem się z czymś takim, mam nadzieję że nie wystąpi to w shifcie Zastosowałem tam elementarnie prosty ale jednocześnie morderczo skuteczny układ z szeroką histerezą na bazie... 555
  
 
Dopadłem dzisiaj obrotek Lumela
I mam pytanie co do podłączenia.
Dooh niżej napisał że biały kabelek to masa a czarny do cewki. Nie ma być przypadkiem odwrotnie, bo to czarny zazwyczaj jest masa.
I powiedzcie mi czy jest ustawiony na 2 gary ?
Aha i na ile ma być ustawiona ta czerwona wskazówka ? Zaznaczam że silnik seria, za niedługo będzie dolot (wycięte dno w puszce, rurka zamiast tłumika szmerów, odma do butelki)

  
 
Tak trudno wyszukać w archiwum ?

odpowiedz na kolory kabelków masz tu : K L I K !
  
 
ok dzięki Dooh już wiem który kabelek do czego.
Ale powiedzcie mi jeszcze czy jest przestawiony na 2 cyl i na ile ma być ustawiona ta czerwona wskazówka.
  
 
wskazowke sam sobie ustawiasz najlepiej na 5 tys.Na moje oko jest ustawiony na 4 gary ale trzeba sprawdzic silniku
  
 
mam identyko. na moje oko to brue tm zworki. powinna byc miedzy jedna z tych dwoch srubek a dziurka. sprawdze to dam Ci jutro znac.
  
 
Maskekk i co zobaczyłeś jak to jest u Ciebie ustawione ?