| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2004-07-05 19:10:47 j.w chcialem sie dowiedziec od czego pasuja i co trzeba zrobic aby to wykonac.Pozdrowienia |
mar125 (M) Miłośnik FSO ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-07-05 20:21:06 zapewne od ritmo 130 abarth
ale niewiem i sam czekam na odpowiedzi bo i ja niedługo będe szukał/wykorzystywał te wiadomości ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-07-05 22:42:14 Zawory ssące od Cromy mają tak, jak abarthowskie 43,5 mm średnicy czyli 1,5 mm więcej niż seryjne w DOHC (42 mm). Można je zapakować ale najlepiej wymienić gniazda zaworowe i głębiej je podfrezować pod nowe zawory. Croma ma krótsze - 105,5 mm przy 106,5 mm z DOHC.
Jako wydechowe można spróbować zapakować ssące od Fiata Ritmo 1,7 D (dokładniej wersji 1714cm3 a nie 1697cm3 !!) -mają 38,5 mm (fabryczne w DOHC 36,5) ale trzeba by je skrócić: mają 126 mm i dorobić frez pod zamek. Nic więcej nie trzeba przerabiać, bo średnica trzonków zaworowych w oryginałach i "zamiennikach" jest taka sama-8 mm |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-07-06 01:19:07
A tym ssącym to nie będzie przeszkadzać, że będą wydechowymi? Chodzi mi o wytrzymałość na temp - to jest dokładnie ten sam materiał |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-07-06 01:40:18 Dlatego napisałem "można spróbować" |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-07-06 08:04:37 oj nie wiem czy ssący ci wytrzyma temperature ok 700-800st, gdy był przystosowany do pracy w temp ok 300 |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2004-07-06 08:32:58 No widzicie-czyli jednak nie będę eksperymentował |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-07-06 18:53:59 Seru..Możesz pojechać po całości |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-07-06 19:25:39
No, to juz predzej - tylko ! heh Co do wykonania - dobry spec od głowic i jazda. To sie da zrobić. Cene zaworku, gniazda i prowadnicy znasz ? zeby koszt zaworów nie przekroczył wartosci auta ![]() |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-07-06 19:49:06 Croft jakoś sobie poradził, a Polak ma być gorszy? O ceny - najlepiej dryndnąć do EMF, bo w ich katalogu to wyszukałem (i szczerze - jako ciekawostke, bo mój szlifierz za nic by się tego nie podjął |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-07-06 20:08:59
Nie nie - nie mówie ze sie nie da Co co rozwiercania prowadnic - powiem tyle - są grube, ale rozwiert wydechu moze spowodowac jego pękniecie i wypadniecie - skutki - nie ma co pisac. Przy takim extrem nie idzie sie na kompromis.. chyba ze ma to byc silnik na 1000 km.... |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-07-06 20:48:37 według mojej opini zawory w DOHC są i tak za duże wem bo miałem problem z frezem do zaworu ssącego a robiłem głowice w warsztacie gdzie naprawia sie półciezarówki
nie mówie ze nie mogą być wiekrze co powino podnieść napełnianie ale poprostu ich bezwładnosć bedzie dość wysoka aby móc go porzadnie pokrecic |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-07-06 21:20:19
Sałatka
Zgadza się. Każda przeróbka musi być przemyślana do końca.
Musiałeś trafić na niewłaściwy warsztat. W "moim" psioczyli tylko na moje zachcianki (odnośnie mojej głowicy) i przy odbiorze zastrzegli, że za nastepną taką robotę zażyczą sobie 100 więcej
eee sprężyny dają sobie radę z moimi abarthami |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-07-06 22:25:40
chodziło mi ze musieli zorganizować odpowiedni frez boi nie używlali tak dużych pozatym nie wierzyli ze ten silnik ma tylko 1.8 co do Abatrh-ów to newno sa z innych stoów i sa lżejsze wiec ciezko porównywac wyczynowe zawory z zwykłymi a odchudzenie trzeba zrobc z głową bo moze sie złe skończyć |
Piter20 (M) A3 WRC | 2004-07-06 22:43:16
Eee nie wierzę. Nie tylko Fiaty miały takie duże zaworki - 1.6CVH ze stajni Fiorda ma identyczne średnice grzybów
Niejednokrotnie miałem oba rodzaje (zwykłe i abarthy) w dłoni i przynajmniej organoleptycznie nie odczułem żadnej różnicy poza różnicą w jednym wymiarze |
bullit Slizgacz Bełchatów | 2004-07-07 22:00:33 pyt. do łodziaków gdzie można wprasować gniazda zaworowe w Łodzi.Pozdrowionka
|
Mruk ![]() Bielawa | 2004-07-07 22:26:32 Witam!
Zawory w silnikach Abarth-a były inne tylko w wesjach wyczynowych, w cywilnych były od Lanci. Pozdrwiam |
bodziot Miłośnik FSO "Misia" czyli Fiat P ... Kraków | 2004-07-08 10:17:06
wiesz po polsce to jeżdza ale jak nie wiesz głowice robiłem w niemczech a tam te autka zostały dawno zezłomowane a nie dobitki zapytasz dlaczego tam bo jest tam człowiek który ściga sie na Stayer-ach Puch-ach i nawet jeździł w zespole z Zasadą i ma niezła smykałke do tych rzeczy przykłąd prowadnice zaworowe ze specjalnego brazu które ma mój bolid obiecał też ze poszuka dlamnie odpowiednich gaźniczków i inych szpejów aby był jeszcze szybszy |