Pompa paliwa w Bolero2 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
na początek chciałbym się przywitać i serdecznie wszystkich pozdrowić.Mam na imię Paweł pochodzę z wa-wy i jeżdżę
Bolerem 2 16V.Samochód kupiłem w salonie w 2000 roku, więc chyba czas, aby zaczęły się problemy a mój pierwszy problem dotyczy pompy paliwa.
Pompa została wymieniona z powodu głośnej pracy -buczenie, jakie wydawała podczas jazdy, stania w korku czy uruchamiania było nie do wytrzymania -wierzcie mi.
Pompę wymieniono mi w warsztacie i chyba wymieniali ją pierwszy raz w kombiaku bo podchodzili do tego jak do przysłowiowego jeża ( pompa oczywiście używana). Do wymiany przyjechałem oczywiście z prawie pustym bakiem i po wymianie wskaźnik paliwa zaczął wskazywać full. Zawiesił się i trzeba zatankować powiedzieli
panowie.Po zatankowaniu do pełna zapaliła się lampka rezerwy i wskaźnik wskazywał zero, ale po kilkuset metrach znowu skoczył na full i zaczął powolutku opadać aż opadł ponownie na rezerwę i tak już pozostał.Podejrzewam, że wsadzili pompę od innego typu forda, chociaż pompy wyglądały podobnie. Ponieważ panowie błądzą we mgle chciałbym zaoszczędzić ich czas i mój i powiedzieć, na jaki typ pompy mają wymienić moją, aby pasowała do mojego auta. W związku z tym mam pytanie, jakiego symbolu na pompie mają szukać ewentualnie, jaki jest odpowiednik mojej
( dane spisane z mojej oryginalnej pompy:XS6UFA15, 9H307 2709, F7AUA1A, 270999).
Symbolem pompy jest chyba ten, 9H307 bo na stronie
http://www.sccoa.com/faq/fordpartnumberlisting.php?partnumber=F5SZ%209H307%20B
znalazłem małe info. Chciałbym się również zapytać, jakie mogą być konsekwencje założenia złej (nieodpowiedniej) pompy dla samochodu oraz na co zwrócić uwagę.

Pozdrawiam
  
 
Chyba jedynie co sie moze stac to jezeli pompa bedzie o mniejszej wydajnosci to moze brakowac mu paliwa i moze byc mulowaty (ale w to watpie). Raczej nic wiecej nie moze sie "uszkodzic"
  
 
Dzięki borys.
Mam jeszcze dwa pytania.
Pierwsze- jak w najprostrzy sposób spuścić benzynę z baku (podobno przez wlew paliwa się nie da).
Drugie - jeżeli wskaźnik paliwa działa mi teraz odwrotnie tzn.rezerwa to full i wskazówka przesuwa się w prawo to które przewody na kostce przy pompie potrzeba zamienić?
Chyba ,że źle czaszkuję i potrzebna inna pompa.

pozdrawiam
  
 
Qrde trzeba rzeczywiście jakiegoś manuala DIY napisać i wrzucić na stronkę
  
 
WilK'u,
jaśniej ja jestem zero jedynkowy
  
 
Ja też. I taki mam pedął gazu "Wciśnij - puść"

A DIY to Zrób to sam. Zaraz poszukam schematu podłączenia wskaźnika paliwa do MkVII.

P.S. Aaa... od tej chwili odpowiadam tylko i wyłącznie ZAREJESTROWANYM forumowiczom
  
 
Witam,
Dzięki cennej wskazówce WilK?a ( DIY) wskaźnik działa już prawidłowo.Oczywiste jest,że źle czaszkowałem z tą zamianą przewodów na kostce.Niestety musiałem ponownie odkręcać bak, aby dostać się do pompy.Powodem odwrotnego działania wskaźnika był inny typ potencjometru suwakowego który znajduje się przy pływaku. W mojej starej pompie ( wszystkie numery podałem wcześniej) przewód do potencjometru dochodził od dołu pompy a w pompie z takim samym symbolem 9H307 XXXX kabelek wprowadzony był od góry.
Większej analizy nad tym rezystorkiem nie robiłem. Zamieniłem po prostu cały ten mechanizm pływaka między pompami i jest O.K
Chyba, że znowu czegoś nie wiem i coś się popsuje. Wdzięczny będę za wskazówki.
Przepraszam, jeśli piszę o rzeczy dla was oczywistej, ale myślę, że czyta to forum wielu użytkowników Fordów i ta wskazówka może im zaoszczędzić wiele czasu, nerwów, wymian pomp i w końcu szarpania się z moim ukochanym elementem tzn. bakiem paliwa.
Pozdrawiam
  
 
Wiesz co paeel..... oczywiste to jest dla mnie to co sam zrobiłęm pięć razy i teraz robię to bez zastanowienia a całą raeszta jest nieoczywista, tak więc nie masz za co przepraszać. Do wczoraj nie była dla mnie oczywista wymiana filtru paliwa, ale juz jest i nie ma sensu nawet robić fotoinstrukcji ...