Silnik C20LE, a C20NE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś zastanawiał się nad techniczną różnicą pomiędzy naszą dwójką LE , a oplowskim NE. Z danych kat moment i moc ma wyższą NE bo 115KM.Ze znajomym oplowcem-serwisowcem rozmawiałem o tym i stwierdził że cała filozofia to chip, ale mechanicznie co koreańcy pokombinowali to nie wie i obawiał się o życie mojego motorka po zabiegu. Proszę o opinie i spostrzeżenia.
  
 
chyba wiekszosc elementów jest podobna, wiem że inny jest alternator u nas chyba jest polączony z komputerem a w oplu nie - tak mi sie wydaje no ale ogulnie cala elektronika jest inna unas firmy delco a w oplu bosh, w espero jest mniejszy stopień sprezenia, niejestem jeszcze pewien ale czy w oplach jest przeplywomierz czy jak u nas brak, bo w 2.0 Seh chyba jest a w ne niewiem.....
  
 
Tak sięskłada że miałem okazję porównać obok siebie swoje ESPERO z Vectrą A 2.0 - różnic jest sporo, np. pompa wspomagania jest tam gdzie u nas klima, blok jest inny, mnie ochota odeszłą jak zobaczyłem ile tych różnic jest - a przyglądałem sie tylko powierzchownie
  
 
Cytat:
2004-07-29 15:03:23, Jacenty pisze:
blok jest inny,



to jest niemozliwe, blok wlasnie jest identyczny ja mam na jego kilku elementach wytloczony znaczek GM co do reszty tak ale blok i kolo zamachowe jest identyczne, podobno blok silnika NE/LE jest taki sam jak w silniku XE 150 konnym, w wektrze niema chyba napinacza paska klinowego...
  
 
Te silniki sa prawie identyczne...
Jak zwiekszysz stopien sprezania i podregulujesz elektronike to bedziesz mial 115 hp.
A c20xe ma bardzo podobny blok. Co wiecej pasuja z niego korby, wal i tloki do c20le..
Lezy taki komplecik w piwnicy i czekam az sie moje korby pogna zeby wymienic

Pozdr
Jadzwin
  
 
jadźwin a nielepiej odrazu glowice od xe, pewnie sie nad tym zastanawiales - wydaje mi się ze niema to sensu dlatego ze tzreba by chyba zmienić caly osprzet silnika i elektronike sterującą, alternator, pompe wspomagania i chyba wiele innych noi w podobnej cenie mialbys caly silnk xe,
oswiec mnie jesli się myle
  
 
Blok ten sam 100 proc , wogóle są to prawie identyczne silniki, zresztą mam EPC (kat. części) opla i drobne różnice w konstrukcji występowały nawet w C20NE w zależności od modelu w którym wylądował - Kadet E, Ascona, Vectra A, a nawet Calibra. To co zauważyłem to w naszych jest inny aparat zapłonowy, a co za tym idzie MOŻE być koreański (czyt. słabszy) wałek. Opinia fachmana z opla : 10KM nieznaczna różnica już przy i tak sporej mocy, a po chipie jak się zacznie pipcyć to co wtedy? Tak się rozpisuję bo gdzieś na forum Opla wyczytałem o chip tuningu (tylko i wyłącznie) silnika C20NE do 130KM i tu mnie zastanowiło , jaka jest tolerancja tego silnika i czy te 130KM to nie jakiś blef? Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam do dyskusji. Pozdrowionka dla wszystkich
  
 
Że jak, że co?? ...105KM to niby spora moc z silnika 2 litry (nawet tego „Old Opel”??!!
...Adres tego "mechanika" dawaj!!-obok mnie jest piekarnia...szukają właśnie „fachowca” do noszenia worków z mąką....może to jest powołanie dla tego człowieka....bo na pewno nie mechanika pojazdowa!!
Kiedyś mnie to interesowało bardziej (było ciut więcej „możliwości” - € ) -rozmawiałem z ludźmi od silników itp....jakbym miał uśrednić wartość bezpiecznej mocy z różnych opinii wychodzi na to, że 130KM przy mądrze „dostrojonym” i zrobionym motorku to bezpieczna wartość- nie powinno być żadnych problemów z trwałością.
Niestety w moim przypadku, z powodu „braku czasu” (€ !) pomysły profesjonalnego rozwoju mocy upadły już dawnooo.
  
 
Irek nie wierz w bzdury.

Samym chipem nie zrobisz 130 koni.

A jak będzie blisko, to wzrośnie ostro apetyt na paliwo
  
 
A ja i tak się upieram że są duże różnice Może nie aż tak duże (tłoków, wałów itp nie mierzyłem ) ale np. zapłon jest nie mechaniczny a elektroniczny, jak wspomniałem wspomaganie jest tam gdzie u nas klima, alternator jest inaczej zamontowany... Oba auta stały obok siebie i naprawdę tylko góra silnika (pokrywa zaworów + mocowanie wałka rozrządu) jest podobna. Nawet bagnet do oleju jest po drugiej stronie silnika. Jest to co prawda szczegół, ale jak przełożyć nasze oprzyrządowanie (klima, wpomaganie)? Może gyby przekładać silnik ze sprzętem, to trzeba by sprawdzić tylko rozstaw łap silnika i wtedy pewnie pasowałby
  
 
Boguś to nie tak że z OPla 2.0 - 105KM to dużo...... w ogóle to sporo, a 130KM ponoć z oplowskiej 115-ki , a nie z naszego.
  
 
Jeszcze jedno : Jacenty , to o czym ty mówisz to ma niewielki wpływ na moc silnika o którą mi tu przede wszyskim chodzi, bo co ma położenie bagnetu czy alternatora. Zapłon to się mogę zgodzić , może większa "pewność" iskry , ale jak alternator nie ma większej mocy niż w naszym to różnicy w tym przypadku nie widzę.
  
 
No tak, tylko że mi chodziło wyłacznie o to że te silniki różnią się między sobą, nie chodziło mi o moc Miałem na mysli mozliwość "przekładki" silnika pod kątem stopnia trudnosci z powodu róznic dzielących oba silniki, bez poruszania kwesti dotyczących wytrzymałości/mocy obu silników
  
 
AAAAAAAAAA no tak to se możemy nawet po pyskach nawystrzelać , a tu na piwo cza iść. Nie dogadali my sie.Pozdrow.