Smar w chlodnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak juz pisalem najpierw mialem problemy z gazem, ale jakos sie uporalem (zamknalem zawor paliwa i sila rzeczy na gazie jezdzi).
Sprawuje sie fajnie, tylko:
otworzylem chlodnice (duzy kwadrat na poczatku auta), w kazdym razie to chlodnica - cos tam wypryslo poczekalem az troche ostygnie i zauwazylem (po wlozeniu palca) ze w chlodnicy jest smar/olej (czarne)... nie wiem jak sie tam dostal ale jest...
zablokowal on rurki prowadzace do innych podzespolow (pojemniczka jakiegos)....
Co powinienem zrobic - bo smar w chlodnicy chyba dobrze nie wrózy...
pozdrawiam
  
 
nie odkreca sie korka chlodnicy gdy jest goraca

a calkiem mozliwe ze uszczelka pod glowica gdzies nie trzyma


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-07-28 16:36:53 ]
  
 
ten pojemniczek to zbiornik wyrównawczy

przydało by ci się troche pouczenia na temat FSO

Ale tak jak pisał kolega samael wymień uszczelke pod głowicą jeżeli nie wiesz gdzie ona jest to jest obo filtra powiterza(jak patrzysz od przodu samochodu to po prawej stronie f. powietrza, tam gdzie wlewasz olej.
  
 
olej w chlodnicy zwiastuje faktycznie uwalona uszczelke pod glowica. Ale jesli kolega nie ma doswiadczenia mechanicznego ( a po opisie wnioskuje ze raczej tak jest ) to bez urazy ale trzeba to zlecic komus, kto wie jak to zrobic, bo wymiana uszczelki pod glowica nie jest tak prosta jak wymiana zarowki.
  
 
Cytat:
2004-07-28 17:15:02, Wyrwizab pisze:
bo wymiana uszczelki pod glowica nie jest tak prosta jak wymiana zarowki.


Chyba że będzie się to robić mając komputer w pobliżu i czytając - TO

a na poważnie z opisu jaki przedstawiłeś to proponuje oddać auto do mechanika, stawiam również na uszczelkę - typowy objaw zmieszania się płynu chłodzącego z olejem
  
 
Cytat:
Ale tak jak pisał kolega samael wymień uszczelke pod głowicą



Ja bym najpierw sugerował spuścić płyn z chłodnicy, wyszyścić co się da z tego smaru i zalać z powrotem, ale wodą, najlepiej destylowaną.
A potem spokojnie poobserwować przez jakiś czas co się dzieje.
Być może okaże się że poprzedni właściciel wlał jakieś gówno do chłodnicy i nie trzeba będzie inwestować w uszczelkę.

Cytat:
jeżeli nie wiesz gdzie ona jest to jest obo filtra powiterza(jak patrzysz od przodu samochodu to po prawej stronie f. powietrza, tam gdzie wlewasz olej.


Jeżdżę Poldkiem już 10 lat i za Chiny Ludowe nie rozumiem co Szanowny Kolega Car chciał napisać, pisząc to co napisał tekstem pisanym.
Ja, na ten przykład, po prawej stronie filtra powietrza /patrząc od przodu samochodu/ mam pompę hamulcową, ale czego to ludzie nie stuningują w swojej bryczce, może i niektórzy mają tam uszczelki pod głowicą.
Tylko się pojawiają następne pytania
- gdzie w takim razie jest głowica?
- którędy wlewa się olej?
  
 
Tak jak mówili koledzy, ja w wieku 13 lat juz troche coś wiem a ty w wieku nieujawnionym nie dajesz sobie rady. Naprawde bez obrazy ale niestety po opisach tak jak pisał GDA czy się nie pomyliłem? Nie ma nic jedynie co to do mechanika i zapłacic pare zł więcej niz potem schżanić całkowicie. a powtarzam (jeszcze tego nie robiłem, ale wiem) że wymiana tej uszczelki to nie jest ymiana oleju(a wymiana oleju też jest troche do pogłówkowania.
  
 
I co WFO? Wydawało Ci się, że po 10 latach już się trochę zna samochód, a tu d..a.
  
 
Cytat:
Wysłany: 2004-07-28 21:46:18

(a wymiana oleju też jest troche do pogłówkowania


Zbliżam się do coraz poważniejszego wieku, ale nawet w młodym wieku nie zdarzyło mi ię straszliwie główkować przy wymianie oleju.
A może już jestem tak stary, że nie pamiętam, że główkowałem? Tak , na pewno już nie pamiętam.

Cytat:
I co WFO? Wydawało Ci się, że po 10 latach już się trochę zna samochód, a tu d..a.



Oj tak tak Panie Korku, d..pa blada - i to jak, ale mam nadzieję, że go jeszcze poznam /swojego Poloneza oczywiście/. Poczytam sobie na forum np. o tym, gdzie można sobie zamontować uszczelkę pod głowicą w pojeździe marki Polonez. , albo jak odpowietrzyć koła, nasmarować tarcze hamulcową itp. - wiedzy nigdy nie za dużo.
  
 
WFO, ja uważałem cię za człowieka który wie, o co chodzi w mechanice,a tu taka wpadka, 13-sto latek wyjaśnia ci gdzie jest uszczelka pod głowicą , To teraz mi powiedz jak ty zrobiłeś remont gaźnikowca jak nie wiesz gdzie są podstawowe elementy silnika
  
 
Cytat:
2004-07-28 16:56:26, car pisze:
ten pojemniczek to zbiornik wyrównawczy

przydało by ci się troche pouczenia na temat FSO

Ale tak jak pisał kolega samael wymień uszczelke pod głowicą jeżeli nie wiesz gdzie ona jest to jest obo filtra powiterza(jak patrzysz od przodu samochodu to po prawej stronie f. powietrza, tam gdzie wlewasz olej.


Matko i córko rybaka car trzeba porozmawiac z Twoim tatą , żeby nie zostawiał kluczyków od samochodu w domu jeśli Ty jestes w pobliżu... Nie masz jakiegoś innego hobby? może znaczki? albo Lego? Wiem Matchboxy , tak zacznij je zbierać
  
 
Cytat:
2004-07-28 16:56:26, CAr pisze:
ten pojemniczek to zbiornik wyrównawczy

przydało by ci się troche pouczenia na temat FSO

Ale tak jak pisał kolega samael wymień uszczelke pod głowicą jeżeli nie wiesz gdzie ona jest to jest obo filtra powiterza(jak patrzysz od przodu samochodu to po prawej stronie f. powietrza, tam gdzie wlewasz olej.


nie no Panowie ja myslalem ze jestem lalikiem w technice FSo ale to juz przesada na maxa hehehehehehe !!!!!!!
  
 
No ja również jestem lajkonikiem w tych sprawach a teraz po podpowiedziach Cara to już wiem na pewno. Widać mam już początki alzheimera i nie pamiętam, żeby po wymianie uszczelki pod głowicą coś mi się zmieniło koło filtra powietrza...

A co do pytania jak wlewać olej - najlepiej przez otwór na bagnet bo inaczej zalejemy zawory i silnik do roboty
  
 
nie znacie sie panowie i już....
  
 
Cytat:
2004-07-29 10:30:59, Qbk pisze:

A co do pytania jak wlewać olej - najlepiej przez otwór na bagnet bo inaczej zalejemy zawory i silnik do roboty



Qbk, ale tekst odjazd hehehehe !!!!!
  
 
Cytat:
Wysłany: 2004-07-29 09:33:26 ; Jojo pisze:

WFO, ja uważałem cię za człowieka który wie, o co chodzi w mechanice,a tu taka wpadka, 13-sto latek wyjaśnia ci gdzie jest uszczelka pod głowicą , To teraz mi powiedz jak ty zrobiłeś remont gaźnikowca jak nie wiesz gdzie są podstawowe elementy silnika



A co to jest gaźnikowiec?
Pierwsze słyszę!!
  
 
Cytat:
2004-07-29 12:17:05, will pisze:
Cytat:
2004-07-29 10:30:59, Qbk pisze:

A co do pytania jak wlewać olej - najlepiej przez otwór na bagnet bo inaczej zalejemy zawory i silnik do roboty



Qbk, ale tekst odjazd hehehehe !!!!!



Jest to prawdziwy tekst gościa, którego zobaczyłem kiedyć na stacji benzynowej jak właśnie w taki sposób wlewał olej - ten tekst to odpowiedź na moje pytanie dlaczego olej wlewa prez bagnet.