Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-08-03 17:46:47 tak jak w temacie? jaki moze byc mniej wiecej przeplyw wody w ukladzie chlodzenia w tym silniku? chce zamontowac druga pompe elektryczna z przodu auta i zastanawiam sie jak dobrac jej wymiary/wydajnosc? ile pompa mechaniczna podaje?
tak wyglada mechaniczna pompa wody do silnika 1108 ![]() ![]() ![]() ![]() w vw/audi sa elektryczne , w silniku vr6 naprzyklad albo 2.4D , dzwonilem dzis do intercarsu chca za nia 643zl ![]() |
![]() Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2004-08-03 22:37:23 Zoltar - wydajnosc pompy na nieiwle ci sie przyda jak bedziesz mial nagrzewnice... IMO to jest po prostu BEZ SENSU. Gdyby bylo konieczne instalowanie drugiej pompy wiekszosc swapowcow juz by ja miala.... W ukladzie bedziesz mial (jesli jeszcze nie masz) dwa obiegi wody, rozdzielenie strueminia ktorych jest realizowane przez taki aly stinlks z pokretlem na zgrubieniu przewodu gumowego. I albo zamykasz bardziej maly obieg, albo go otwierasz... Jak nie masz nagrzewnicy to masz wymuszony jedna pompa duzy obieg. I wystarczy... |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-08-03 23:15:35 zuraw przeciez napisalem, chodzi o wspomaganie chlodzenia jak auto stoi lub chodzi na bardzo niskich obrotach. o obiegu nagrzewnicy nic tu nie pisalem i nie o to mi w tej chwili chodzi. zastanawiam sie czy przy montazu 2 pomp bedzie jedna sie z druga "gryzla" czy po prostu ta ktora ma wiekszy przeplyw i tak przepompuje przez druga. po prostu jak auto stoi w upal lub jest mocno "uzywane" ![]() |
![]() Przemorally warszawa | 2004-08-04 00:48:30 witam wszystkich!!Tak sobie siedze i czytam o waszych problemach i pomyslalem ze moze sie przyda troche mojej wiedzy teoretycznej i praktycznej ![]() ZOLT4R-mam dla ciebie lepsze rozwiazanie . Wez i sprobuj dorobic kolko zembate o mniejszej srednicy czyli pozbedzesz sie przykladowo 2 zabkow to ci troszke powinno pomoc bo jak wczesniej sam napisales po podniesieniu obrotow jest oki. to jest patent ktory przetestowalem sam na sobie i dzalalo!!dopuki nie wyjelem tlumika z pompa wody i zdezakiem za jednym zamaczem za pomoca kraweznika(przy lekkim cieciu) ![]() |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-08-04 01:25:19 IMHO jeżeli elektryczna będzie miała większą wydajność od mechanicznej to jeszcze nie problem. Z tego co mi się wydaje nie będzie problemu z "przeciśnięciem" większej ilości wody przez łopatki pokazanej na fotkach pompy. Problem może się pojawić w przypadku gdy przy wysokich obrotach silnika elektryczna pompa nie będzie się wyrabiać lub jeśli zupełnie padnie z jakiegoś powodu (awaria), jeżeli oczywiście taka popma w spoczynku stawia jakiś opór przepływającej cieczy. Przy okazji może to być też rozwiązanie awaryjne - np. gdy zerwie się pasek można dojechać do serwisu/garażu czy dokończyć jakąś próbę sportową. Oczywiście w takim wypadku nie można przekraczać obrotów, powyzej których elektryczna pompka nie bedzie zapewniać dostatecznego chłodzenia.
BTW - mechaniczna pompa wody wyciąga ciecz z chłodnicy i tłoczy ją do silnika czy może odwrotnie ![]() |
![]() sFiatowiec F&F Sympatyk 125p; 126p Częstochowa | 2004-08-04 08:04:09 pomysł moze już ćwiczony wielokrotnie... może warto by było założyc dodatkowy wentylator dmuchajacy na chłodnicę... sterowany termostatem ale zamontowanym w bloku silnika tam gdzie temperatura jest największa... wiem ze to rozwiazanie pośrednie bo chozi o to zeby szybciej odbierac ciepło z gorącego silnika, ale zwiększenie przepływu to chyba niezbyt dobre rozwiazanie... bedzie wiekszy przepływ w silniku owszem, ale też wiekszy przepływ w chłodnicy, ciecz chłodząca nie odda w chłodnicy tyle ciepła ile powinna i wróci do silnika cieplejsza... nie odbierze z silnika tyle ciepła ile byś sobie życzył ponieważ już ma wyższą temperaturę... wiec silnik sie bedzie nagrzeł mimo zwiększonego przepływu... kółko się zamyka...
moim skromnym zdaniem, wentylator + większa chłodnica... jak się mylę - poprawcie... |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-08-04 09:04:24 dodatkowe wentylatory nic nie daja, po objawach jest to ewidentna wina przeplywu, po dodaniu gazu na 2000-2500rpm temp zaczyna malec w oczach, czyli to jest jakby graniczna wartosc przeplywu dla tego ukladu, ponizej tych obrotow temp zaczyna wzrastac. i to wlasnie chcialem "zniwelowac" ze tak powiem elektryczna pompa cieczy ktora dawalaby pelna pare caly czas. to chyba latwiejsze niz toczenie nowego kola zebatego na pompe (wydaje sie byc nierozbieralna) i zajezdza to mega-rzezba. coz, zalozylem nowa pompe wody, odkamienilem octem chlodnice zloze uklad zaleje 7 litrow samego koncentratu i zobaczymy co sie bedzie dziac. tak czy siak obstawiam za ta elektryczna pompa, chyba ze ktos ma lepszy pomysl ![]() |
![]() Przemorally warszawa | 2004-08-04 10:11:48 Pompa jest rozbieralna tylko ze za pomoca prasy,a dorobienie takiego kolka to koszt max 120zl+20 za poskladanie a patent z mniejszym kolkiem to znany patent z samochodow turbinka ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-08-04 10:40:53 ok a jedno pytanie czy mniejsza srednie kolka i zarazem zebow to automatycznie luzniejszy pasek rozrzadu. czy da sie to zniwelowac seryjnym napinaczem czy tam tez jakas rzezbe sie uskutecznia? ![]() |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-08-04 12:33:40 IMHO zdjęcie dwóch zębów na średnicy zmniejszy średnicę koła o prawie niezauważalną wartość i spokojnie seryjny napinacz powinien sobie dać z tym radę ![]() |