MotoNews.pl
10 Jaki przeplyw wody w ukladzie chlodzenia? (silnik 1.1) (58108/0) - PT
  

Jaki przeplyw wody w ukladzie chlodzenia? (silnik 1.1)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tak jak w temacie? jaki moze byc mniej wiecej przeplyw wody w ukladzie chlodzenia w tym silniku? chce zamontowac druga pompe elektryczna z przodu auta i zastanawiam sie jak dobrac jej wymiary/wydajnosc? ile pompa mechaniczna podaje?

tak wyglada mechaniczna pompa wody do silnika 1108






w vw/audi sa elektryczne , w silniku vr6 naprzyklad albo 2.4D , dzwonilem dzis do intercarsu chca za nia 643zl od passata facet mierzyl ma srednice wewnetrzna kroccow ok 13mm zewnetrzna jakies 19-20mm , i teraz czy taka "zwezka" nie zmniejszy przeplywu (rurki sa 28mm) no i jak z wydajnoscia, czy jedna z druga nie bedzie sie "gryzla". z gory dzieki za wszelka pomoc
  
 
No właśnie jedna z drugą mogą się gryźć, ale to tylko czysta moja (alkoholiczna) teoria wiec głowy nie dam... Ale tak na chłopski rozum jesli jedna bedzie dawała mniej a druga więcej to lipa moze byc
  
 
Cytat:
2004-08-03 22:10:10, Kuner pisze:
No właśnie jedna z drugą mogą się gryźć, ale to tylko czysta moja (alkoholiczna) teoria wiec głowy nie dam... Ale tak na chłopski rozum jesli jedna bedzie dawała mniej a druga więcej to lipa moze byc



A moze zrobic oddzielny uklad dla elektrycznej pompy?
  
 
Zoltar - wydajnosc pompy na nieiwle ci sie przyda jak bedziesz mial nagrzewnice... IMO to jest po prostu BEZ SENSU. Gdyby bylo konieczne instalowanie drugiej pompy wiekszosc swapowcow juz by ja miala.... W ukladzie bedziesz mial (jesli jeszcze nie masz) dwa obiegi wody, rozdzielenie strueminia ktorych jest realizowane przez taki aly stinlks z pokretlem na zgrubieniu przewodu gumowego. I albo zamykasz bardziej maly obieg, albo go otwierasz... Jak nie masz nagrzewnicy to masz wymuszony jedna pompa duzy obieg. I wystarczy...
  
 
zuraw przeciez napisalem, chodzi o wspomaganie chlodzenia jak auto stoi lub chodzi na bardzo niskich obrotach. o obiegu nagrzewnicy nic tu nie pisalem i nie o to mi w tej chwili chodzi. zastanawiam sie czy przy montazu 2 pomp bedzie jedna sie z druga "gryzla" czy po prostu ta ktora ma wiekszy przeplyw i tak przepompuje przez druga. po prostu jak auto stoi w upal lub jest mocno "uzywane" na odcinkach kretych i wolnych (duze obroty/mala predkosc) nastepuje nagly wzrost temperatury. na wolnych sie grzeje. dodam gazu powiedzmy na 1800-2400rpm i widac jak temperatura spada w oczach. chodzi wlasnie o to zeby jak silnik chodzi na wolnych wymoc wiekszy przeplyw cieczy przez chlodnice
  
 
witam wszystkich!!Tak sobie siedze i czytam o waszych problemach i pomyslalem ze moze sie przyda troche mojej wiedzy teoretycznej i praktycznej(niekoniecznie slusznej)
ZOLT4R-mam dla ciebie lepsze rozwiazanie . Wez i sprobuj dorobic kolko zembate o mniejszej srednicy czyli pozbedzesz sie przykladowo 2 zabkow to ci troszke powinno pomoc bo jak wczesniej sam napisales po podniesieniu obrotow jest oki. to jest patent ktory przetestowalem sam na sobie i dzalalo!!dopuki nie wyjelem tlumika z pompa wody i zdezakiem za jednym zamaczem za pomoca kraweznika(przy lekkim cieciu)
  
 
IMHO jeżeli elektryczna będzie miała większą wydajność od mechanicznej to jeszcze nie problem. Z tego co mi się wydaje nie będzie problemu z "przeciśnięciem" większej ilości wody przez łopatki pokazanej na fotkach pompy. Problem może się pojawić w przypadku gdy przy wysokich obrotach silnika elektryczna pompa nie będzie się wyrabiać lub jeśli zupełnie padnie z jakiegoś powodu (awaria), jeżeli oczywiście taka popma w spoczynku stawia jakiś opór przepływającej cieczy. Przy okazji może to być też rozwiązanie awaryjne - np. gdy zerwie się pasek można dojechać do serwisu/garażu czy dokończyć jakąś próbę sportową. Oczywiście w takim wypadku nie można przekraczać obrotów, powyzej których elektryczna pompka nie bedzie zapewniać dostatecznego chłodzenia.

BTW - mechaniczna pompa wody wyciąga ciecz z chłodnicy i tłoczy ją do silnika czy może odwrotnie .
  
 
pomysł moze już ćwiczony wielokrotnie... może warto by było założyc dodatkowy wentylator dmuchajacy na chłodnicę... sterowany termostatem ale zamontowanym w bloku silnika tam gdzie temperatura jest największa... wiem ze to rozwiazanie pośrednie bo chozi o to zeby szybciej odbierac ciepło z gorącego silnika, ale zwiększenie przepływu to chyba niezbyt dobre rozwiazanie... bedzie wiekszy przepływ w silniku owszem, ale też wiekszy przepływ w chłodnicy, ciecz chłodząca nie odda w chłodnicy tyle ciepła ile powinna i wróci do silnika cieplejsza... nie odbierze z silnika tyle ciepła ile byś sobie życzył ponieważ już ma wyższą temperaturę... wiec silnik sie bedzie nagrzeł mimo zwiększonego przepływu... kółko się zamyka...
moim skromnym zdaniem, wentylator + większa chłodnica... jak się mylę - poprawcie...
  
 
dodatkowe wentylatory nic nie daja, po objawach jest to ewidentna wina przeplywu, po dodaniu gazu na 2000-2500rpm temp zaczyna malec w oczach, czyli to jest jakby graniczna wartosc przeplywu dla tego ukladu, ponizej tych obrotow temp zaczyna wzrastac. i to wlasnie chcialem "zniwelowac" ze tak powiem elektryczna pompa cieczy ktora dawalaby pelna pare caly czas. to chyba latwiejsze niz toczenie nowego kola zebatego na pompe (wydaje sie byc nierozbieralna) i zajezdza to mega-rzezba. coz, zalozylem nowa pompe wody, odkamienilem octem chlodnice zloze uklad zaleje 7 litrow samego koncentratu i zobaczymy co sie bedzie dziac. tak czy siak obstawiam za ta elektryczna pompa, chyba ze ktos ma lepszy pomysl
  
 
Pompa jest rozbieralna tylko ze za pomoca prasy,a dorobienie takiego kolka to koszt max 120zl+20 za poskladanie a patent z mniejszym kolkiem to znany patent z samochodow turbinka i nie kosztuje to 700zl
  
 
ok a jedno pytanie czy mniejsza srednie kolka i zarazem zebow to automatycznie luzniejszy pasek rozrzadu. czy da sie to zniwelowac seryjnym napinaczem czy tam tez jakas rzezbe sie uskutecznia?
  
 
IMHO zdjęcie dwóch zębów na średnicy zmniejszy średnicę koła o prawie niezauważalną wartość i spokojnie seryjny napinacz powinien sobie dać z tym radę .