Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Azazel_20 Fiat Kraków | 2004-07-26 18:00:33 Jak w temacie. Ile wyniesie remont silnika 1600 polonezowski. Dzięki!!! ![]() |
![]() marcinzabrze Fiat 126p zabrze | 2004-07-26 19:10:37 ja płaciłem za szlif wału wymiana panewek nowe pierscienie planowanie głowicy wymiana zaworow wsumie plus robocizna w zakładzie 600zł to było w poldku 1.6 na gazniku |
![]() maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-07-26 19:32:48 trzeba splanowac |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-26 19:40:13 nie to zebym sie chwalil,
ale udalo mi sie zakupic do 125p nieuzywany komplet fabrycznych tlokow z pierscieniami i sworzniami na na 2 szlif (d=77,4mm) za 60zł i nieuzywany walek rozrzadu do silinika 115C.076 za 40zł wszsytko ladnie zawiniete w papier woskowy i zapakowane w karton, wszystko fabryka, normalnie teraz tylko skombinowac kase na panewki i szlify i bede mial silniczek pierwsza klasa ![]() to najszczesliwszy dzien w moim zyciu ![]() |
![]() nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-07-26 19:45:15 zrobienie uszczelki pod glowica
olej (lotos mineral) 45 plyn (petrygo - w klasyku 8l) 55 planowanie glowicy w gliwicach 50 uszczelka glowicy 15 uszczelki kolektorow, termostatu, dwururki 25 uszczelka dekla 5 wiecej grzechow nie pamietam, szukam sponsora na w/w graty ![]() |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-26 20:05:23
to chyba w maluchu trzeba planowac za kazdym razem jak sie zdejmuje glowice w polonezie jak tylko demontuje sie silnik i odkreca sie glowice rownomiernie to glowicy nic nie jest, no chyba ze stara uszczelke wydmuchalo to trzeba dac do zabielenia powierzchni |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2004-07-26 20:11:46 no wlasnie... chodzi tylko o wyrownanie powierzchni jak jest nierowna zeby dobrze przylegała do uszczelki |
![]() CarvMachine F&F Sympatyk FSO 1500 125p (c) Sosnowiec | 2004-07-26 22:29:46 Nie naprawia sie czesci wymiennych jaka jest silnik ![]() ![]() ![]() Nie bedzie numerow silnika w dowodach!!!!!!!!!! |
dejta F&F Sympatyk Galant GTZ Rzeszów | 2004-07-27 00:00:52 Tyle, ze lepiej kupic nowy z malym przebiegiem... ja kupilem za 400 tyle ze 1,5 |
![]() Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-07-27 02:41:33 Nie polecam robić szlifu wału... Pewnie niektórzy mnie teraz mocno ochrzanią za to stwierdzenie, ale wał jest powierzchniowo utwardzany, a kiedy jest szlifowany, to zdzierana jest właśnie ta utwardzona powierzchnia... wał po szlifie wytrzyma około 60-70 tys km... Jest sens robić szlif, jeśli mamy zamiar dać go potem do utwardzania... Fabryczny wał wytrzymuje bez problemów ok 200-230 tys km...
Jeśli więc silnik ma przebieg w granicach 120 tys km to wału nie trzeba ruszać, tylko wymienić panewki. Komplet tłoków to ok 220 złotych za komplet. Ciekawostką jest to, że można założyć większe tłoki do nieszlifowanego cylindra... Po około 3000 km dociera sie to ze sobą idealnie i nie ma niższej trwałości... Jednak w tym przypadku, biorąc pod uwage koszt szlifu gładzi, nie polecam tej metody, chociaż sam mam tak zrobione ![]() Generalnie koszt: 220 tłoki 200 szlif gładzi 50 panewki uszczelka pod głowice 25-30 reszta uszczelek koło 30 planowanie głowicy- 50 regeneracja głowicy... hmm... trafiają się regenerowane za 150 zeta ![]() reszta to płyny eksploatacyjne ![]() w tysiaku sie zamkniesz i w zależności od stylu jazdy zrobisz do następnego od 70 do 130 tys km... (oczywiście nie chodzi o katowanie non stop- 20 tys km ![]() Miłego remonta życze ![]() |
![]() Azazel_20 Fiat Kraków | 2004-07-27 08:39:53
OK, Dzięki. a uszczelniacze?? |
![]() andrzej_krakow (S) ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-07-27 09:48:04
Sorry Wujek-Kajtek ale co Ty za brednie wypisujesz???? Wał jest owszem utwardzany powierzchniowo ale do głębokości ok 2-2,3mm. Podczas gdy maksymalny nadwymiar panewek nie jest grubszy niż ok. 1 mm. A więc nawet po trzecim szlifie wciąż mamy do czynienia z utwardzoną powierzchnią. Ponadto nie wiem czy nie zapomniałeś że wał korbowy i jego szczelność jest dosyć ważnym elementem układu smarowania. Co z tego że dasz nowe panewki - jak czopy wału będę zowalizowane to będziesz miał problemy z ciśnieniem oleju!!!! Bo żebyś niewiem co robił to panewki nie będą dobrze przylegać!!! A wyznacznikiem czy wał jest do szlifu nie powinien byc przebieg tylko dokładny pomiar mikromierzem. Bo równie dobrze możesz mieć wał do szlifu po 50 tys km, jak również po 200 tys jeszcze może być OK. A to że szlifowane wały padają po 60 tys km? No cóż, wszystko zależy jak był robiony ten szlif, jak były dobierane panewki, jak był montowany silnik i jak docierany i od wielu jeszcze rzeczy. Pozdrawiam Andrzej |
![]() nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-07-27 10:23:53 pozatym fajny robisz ten remont wujek-kajtek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() andrzej_krakow (S) ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-07-27 10:48:34
Zowalizowane cylindry po włożeniu nadwymiarowych tłoków też się doszlifują do właściwych wymiarów. A potem idzie w świat opinia że Fiata nie warto remontować bo silnik po "kapitalce" wytrzymuje jakieś 50-70 tysiecy km. [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-07-27 10:50:59 ] |
![]() Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-07-27 11:11:19
Nie wiedziałem w takim razie, że tak głęboko jest to utwardzone... Pisząc to opierałem się na doświadczenieach znajomych i nie tylko... Właśnie po szlifie wału zaczynały im sie niemiłe przygody... Możliwe, że faktycznie było to źle robione, ale bynajmniej nie w jednym warsztacie... Więc jak się można domyślić nie jest trudno trafić na warsztat, który to spartoli... Oczywiście jestem za kompletnym remontowaniem silników... Ale nie tych... Za kompletny remont tego silnika można sobie kupić 3 prawie nowiutkie takie silniczki... Więc piszę bardziej o opłacalnym remoncie, który sie sprawdza... A co do rozrządu to sorki zapomniało mi sie kompletnie ![]() Pasek jakieś grosze, a koło 50. Wałek nie wiem bo nie wymieniałem... O sprzęgle nie wspomniałem, bo rozmowa o silniku... Generalnie nie wspomniałem o kilku rzeczach bo troche późno było ![]() ![]() ![]() A nie mówiłem, że mnie objedziecie ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam ![]() |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-27 13:41:13 fakt koszt remontu moze byc wysoki, ale nie musi...
wystarczy zdobyc tanio czesci, ostanio byl komplet tlokow z piescianiami i sworzniami do poloneza za 60zł tanicha totalna, jak w stalowej komplet "golych" tlokow to koszt ok 200-220zł a wie ktos moze ile kosztuja szklanki popychaczy do 125p? |
![]() Wujek-Kajtek F&F Sympatyk FSO KRAKÓW | 2004-07-27 13:48:33 No to przy okazji... Nie wie ktoś ile kosztuje poduszka pod skrzynie???
Bo coś mi sie biegi nie zmieniają w kanciku, a przy tunelu środkowym skrzypi CUŚ ![]() |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-07-27 15:21:29 gdzies 16 lub 19zł |