MotoNews.pl
  

Przy ilu odcina paliwo?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie jest w temacie.
Wczoraj sprawdziłem swojego na II biegu, doszedłem do 6.500odr.
Później trochu się zawachałem, no i dałem IV bieg.
Ale czy komuś z sznownych klubowiczów odcieło paliwo?
Tak dla ciekawości pytam.
  
 
Niejaki Krawat zamknął na dwójce obrotomierz
  
 
Cytat:
2004-07-23 12:31:33, DeeJay pisze:
Niejaki Krawat zamknął na dwójce obrotomierz



Nieźle

Rozumię, że spokojnie moję podkręcać i mi nie przerwie?
  
 
A w jakim celu kręcisz 1.5 tak wysoko ?

To ma moc max przy 4800... Kręc na 1 do 5500 i koniec. Na innych biegach do 5000.

Z odcinką to różnie bywa... Jednemu odcina przy tylu, drugiemu później...
  
 
Cytat:
2004-07-23 12:42:02, Zoltar pisze:
A w jakim celu kręcisz 1.5 tak wysoko ?
To ma moc max przy 4800... Kręc na 1 do 5500 i koniec. Na innych biegach do 5000.
Z odcinką to różnie bywa... Jednemu odcina przy tylu, drugiemu później...



Pytałem z ciekawości.
Wczoraj po prostu musiałem uciekać przed TIRem, (chyba zadziałała pogoda przed bużą ) więc tak wyszło.
  
 
Cytat:
Z odcinką to różnie bywa... Jednemu odcina przy tylu, drugiemu później...



Raczej jeden ma dokladniejszy obrotomierz niz drugi

Pozatym wskazania obrotomierza sa opoznione w stosunku do obrotow silnika. MV6 odcina przy 6500obr, ale przy ostrym depnieciu na niskim biegu odcina przy wskazaniu 6200-6300 bo ruch wskazowki obrotomierza nie nadaza za wzrostem obrotow silnika.
  
 
Jak zwał

Maciek miał 5000 obr. na silniku, gdy obrotek miał 5500 na blacie

Ps...

Ikonka i podpis... Wymiata
  
 
mój na PB odcinał przy okolo 6200 na pierwszym biegu, raz mi się tak zdarzylo że próbowałem wskoczyć po prawym pasie ze świateł i się zdziwiłem jak zaczął zwalniać!!

Na Gazie odcieńcie nie działa!!!!!!!!!!!!!! Można kręcić do kńca, ale tak jak pisał Zolti to niema sensu, a jest zabójcze dla silnika!!!!
  
 
Cytat:
2004-07-23 14:56:12, Krzysiek-Diackon pisze:
mój na PB odcinał przy okolo 6200 na pierwszym biegu, raz mi się tak zdarzylo że próbowałem wskoczyć po prawym pasie ze świateł i się zdziwiłem jak zaczął zwalniać!!

Na Gazie odcieńcie nie działa!!!!!!!!!!!!!! Można kręcić do kńca, ale tak jak pisał Zolti to niema sensu, a jest zabójcze dla silnika!!!!



Zabujcze oj tak, tak!!!
nie to nie tylko dla silnika, ale myslę, że i dla skrzyni.
  
 
No i jeszcze jeden argument.
Od dziś mam nową nalepkę klubową, więc nie przekraczam 4.500
  
 
Cytat:
Na Gazie odcieńcie nie działa



Przy sekwencyjnej instalacji odcina na gazie tak samo jak na benzynie.
  
 
Na "zwykłej" też może być odcięcie.

Wszystko zależy od modelu i opcji
  
 
zachowam się jak Speed'R i dźwięknę mały wykład
Przy 1,5 16V jak chcesz osiągnąć maksymalne przyspieszenie to kręcisz góra do 5000 ( u mnie po dogładzeniu kolektorów spadło to do 4900 ) - później auto Ci zmula, tzn. już tak nie przyspiesza, a siły działające na wnętrze silnika, zużycie paliwa wzrasta drastycznie....
  
 
A do ilu Panowie (i Panie ) kręcimy 8V ? (dla najlepszych osiągów - przyspieszenia) Mam na mysli wartosci praktyczne, a nie te podane w instrukcji A moze one sie pokrywaja ?
  
 
Jedynka = Do max 5800 obr.

Reszta do 5200 - 5500 obr.
  
 
Spasiba !
  
 
Tak czytam i czytam i pytam : Wy tak jeżdzicie zawsze 5200-5800? Ja lubię szybko pomykać , ale u mnie silnik nie widział na drodze 5000 obr. Ja nie krytykuję , ja pytam.
  
 
No bo to jest tak, że chcąć jeździć jak najbardziej optymalnie należy bujać 1,5 do ok. 4500-5000 obrotów, ale optymalna jazda <> oszczędna jazda i tu jest konflikt interesów.
  
 
No, a 2 litry ? ja tam go specjalnie nie męczę , ale na 5 biegu 4500 obr to już ok.160km/h to 5200-5500 to ...............
  
 
Myślałem raczej o biegach 1/2/3