Wspomaganie kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być przyczyną świstu w układzie wsp. Słyszalny tylko Latem przy kręceniu kierownicą - o obecnej porze roku tego objawu w ogóle nie mam - zapowietrzony układ wsp.

Latem potrafi naprawdę świstać i nie koniecznie w skrajnym położeniu kierownicy.

Zawór regulacyjny - co jest ?
  
 
U mnie dzieje się podobnie z tym że jak zauważyłem jest to zależne od temperatury otoczenia(dziwne ale prawdziwe)
ar
 
 
U mnie tak samo - funkcja temperatury - O co biega?
A jaki masz przebieg?
 
 
tzn. ja mam takie świstanio-szumienie tylko i wyłącznie w stkrajnych położeniach kierownicy, dodatkowym objawem jest spadek obrotów na biegu jałowym. Dźwiękowe doznania to tak jagby przez małej śrenicy otwór(rurkę) przecisnąć pod ciśnieniem ciecz to wyjaśniłem
Wydaje mi się że to normalny objaw, a przebieg mam 110kkm

Pozdr.
  
 
tyko czemu w chłodne dni ciecz nieświszcze a w upalne to jeszcze jak i NIE w skrajnym położeniu kierownicy ?
 
 
Może ma to związek z gęstością płynu w układzie- jak jest ciepło, jest rzadszy i łatwiej jest mu się wcisnąc w nieszczelności wewnętrzne układu a jak przyjdzie zima to na odwrót...
W moim od kiedy zrobiło się zimno uspokoiło się zawieszenie tzn. nie telepie tak mocno w okolcach 100km/h (Ale jednak )

Ciekawe te auta jedne szumią innym zamki się nie otwierają....
każde powinno miec indywidualną metkę :
UŻYWAĆ W TEMPERATURZE od..... do.....

Pozdrawiam G
  
 
Cytat:
2002-12-03 12:46:18, Grzegorz20CD pisze:
Ciekawe te auta jedne szumią innym zamki się nie otwierają....
każde powinno miec indywidualną metkę :
UŻYWAĆ W TEMPERATURZE od..... do.....

Pozdrawiam G



Co do problemów , to mi zaczynają się ostre z elektryka, tzn. centralny zamek i elektryczne szybki, czas przeczyścić lub wymienić siłowniki
  
 
Wlasnie !!! szybki!!! Czy u was tez te od strony pasazera domykaja sie 100 x wolniej?
  
 
Moze nie 100x, ale ale na pewno duzo wolniej.
  
 
Mnie pasażera otwiera się jeszcze znośnie (często używana), ale tył to tragedia - korbką to bym 2 razy zdążył otworzyć i zamknąć. Te silniczki też można wymienić?
  
 
Jak to nazwali fachofcy - w/w zjawiska to nic innego jak objaw "kawitacji". Nie wiem na czym to polega wedle tego nazewnictwa , ale tak to się nazywa.

Podobno owy świst jest czymś normalnym przy samym skręcaniu jak i dopuszczalne przy skrętach z jednoczesnym hamowaniem.

Piotr
 
 
Ja sprawdziłbym w pierwszej kolejności naprężenie paska napędzającego pompę wspomagania. Jeżeli świst występuje już przy niewilkim skręcie kierownicą - to ta przyczyna wydaje się być bardzo prawdopodobna. Adam S.
 
 
jak będę miał czas to postaram się rozebrać boczki drzwi i przeczyścić siłowniki, zobaczymy co to da warto je chyba zabezpieczyć przed wilgocią

Pozdr.
  
 
Panowie ten wątek to wspomaganie i cieszy mnie uwaga na temat naciągu paska tyle że 1.8 ma 1 pasek do wspomagania i do rozrządu i czemu efekt występuje tylko przy wyższych temperaturach ;(