MotoNews.pl
  

Stuki w silniku - Samara

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wlasnie - na wolnych obrotach slysze jakies stuki - w przyblizeniu dochodza z tej czesci polozonej po stronie akumulatora pod aparatem zaplonowym. Do tego auto troche szarpie jak stoje na skrzyzowaniu - nie zawsze, czasem silniej czasem lzej. Ciekawe dlaczego
  
 
heh z tego co się orientuję to pod aparatem zapłonowym w samarze jest skrzynia i sprzęgło!!! a to szarpanie to też raczej nie od silnika a od sprzęgła ale nie jestem ekspertem a nawet wręcz przeciwnie
  
 
A zwróć uwagę na jeden aspekt - na wolnych obrotach na luzie jeżeli słyszysz te stuki, a po wciśnięciu sprzęgła ustają to niczym się nie przejmuj.
Sprzęgła w Samarach mają taki urok....
  
 
Kurcze dzis rano bylo OK, ale popoludniu jak jezdzilem to znowu szarpalo - jutro dokladnie to zobacze i napisze jak to dokladniej wyglada.
  
 
Jak na mój gust to są trzy wersje łożysko ,tarcza( łapki), docisk ale stawiam na łożyko i tarcze
panoni
  
 
No wlasnie - dzisiaj przez wiekszosc jazdy bylo OK
Niemniej jednak sa chwile kiedy znowu sie to pojawia - i sprawdzilem wplyw sprzegla na to - tak samo jest na wcisnietym jak i wycisnietym.
  
 
...u mnie takie gluche stuki dochodzily z aparatu zaplonowego... samo przeszło ale trwalo kilka tygodni.... i wlasnie na biegu jalowym...
i było to zdecydowanie inny dzwiek niz ten wydawany przez skrzynie biegow czy sprzegło
  
 
Jeśli jest to dość głośne to napewno nie aparat raczej łożysko w skrzyni bo nic wiecej mi nie przychodzi do głowy, jak by pomyślał to napewno było by jescze conajmniej z dziesięć przyczyn
panoni
  
 
Mam pytanie czy przez niewytoczone kolo zamachowe moze szarpac przy ruszaniu .Bo w sierze siostry przy ruszaniu z 1 na pusto szarpie a docisk i tarcza jest ok , a spotkalem sie z takim stwierdzeniem ,ze to przez kolo zamachowe i trzeba go wytoczyc .Oby nie bo znowy pol dnia pod samochodem .Jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc choc niedotyczy to lady .Z gory dzięki
  
 
Bylem dzis u mechanika - jego zdaniem halas ten dochodzi ze skrzyni biegow, jakies kola tam obijaja sie wzajemnie, ale podobno tak moze byc i mam na razie tak jezdzic. Tylko dlaczego obroty spadaja na skrzyzowaniu kiedy sie zatrzymuje I do tego mruga kontrolka oleju - sprawdzilem bagnet, olej jest w 1/3 skali miedzy MIN, a MAX czyli chyba dobrze Wyglada to tak, ze kiedy jade wszystko jest OK, najgorzej jest kiedy auto schodzi gwaltownie z wysokich obrotow na niskie (np. gwaltowne hamowanie) Czy to moze byc pompa oleju ? Czy moze cos innego jeszcze ? A jesli tak to czy zaszkodzi, jesli ze 2-3 dni pojezdze z takim czyms ?
  
 
U mnie wLadnej jest tak ze na wolnych obrotach świeci kontrolka oleju ,wszystko z powodu juz dosc wyeksploatowanego silnika pompa na wolnych obrotach juz niewyzuca dobrze oleju.Ale obroty trzyma .
  
 
Ja juz tego nie lapie
W piatek regulowalem zawory i zaplon - mialo byc lepiej, a jest... beznadziejnie
Scislej mowiac:
-na wyzszych obrotach jest OK, chociaz auto stracilo dynamike
-na wolnych obrotach, gdy stoje na skrzyzowaniu lub zdejmuje noge z gazu, silnik pracuje nierowno, obroty sa zdecydowanie za niskie az do tego stopnia, ze momentami mruga kontrolka ladowania
-w tym samym czasie mruga kontrolka oleju - na bagnecie jest go w 1/3 miedzy MIN a MAX
Co to moze byc ???
  
 
misiek z tego co ja słyszałem to po 1 primo sprawdz czy nie masz mocno dziurawej 2 rurki a po drugie to reguluj gaznik jak bys powiedział w niedziele dali bysmy rade masz tam taka sróbke od obrotów podciagnij ja ale jesli nadal na nizszych obrotach cos nie tak to proponuje gaznik wyczyscic bo samarka całkiem fajnie ci chodziła poza tym jednym(no chyba ze masz 4-2-1 a ja nie zauwarzyłem) pozatym jesli ci mryga kontrolka od oleju a olej jest nowy i jest go troszke po za pollowe na "bagnecie" ma zimnym silniku moze trzeba wymienic filtry.acha nie wiem jak w samarkach ale w 2107 na pasku lubi sobie pasek skoczyc czasami na zimnym silniku o 1 zabek i potem ładu i składu nie dojdziesz mozesz wszystko wyregulowac a ona nadal nie bedzie dobrze smigac wiec czeka cie troszke sprawdzania ale dasz rade




pozdrawiam
  
 
No wlasnie ciekawi mnie fakt, ze po regulacji zaworow to sie znacznie pogorszylo. Czyzby fabryczne ustawienia byly zle ??? Oczywiscie nie mowie od razu, ze zle je ustawiono, ale chyba jednak pojade do tego serwisu zeby to sprawdzili.
  
 
misiekns Jeśli po regulacji zaworów przestawiałeś zapłon to ściągnij osłone paska i sprawdz znaki u mnie nie pokrywają się ze znakiem na kole zamachowym, rużnica ok 3-4 ząbków na kole , na aparacie zapłonowym ustawienie mam pomiędzy drugą a trzecią kreską od strony + . Ciśnienie morze być spowodowane ( kontrolka świeci) tym między innymi że smok jest zabrudzony śiatka lub wlot (przykęcenie smoka do bloku) ew tradycyjnie czujnik ( uwaga ! nowe też bywają uszkodzone). Jeśli poprzednio silnik pracował dobrze to nie kop !!! przy gaźniku nigdy jeśli go nie rozbierałeś to i wtedy powkręcaj dysze i zapamiętaj po ile obrotów a przy montarzu zostanie drobna regulacja i bedzie palił tak jak do tej pory . Jeśli chodzi o pasek to niepownien przeskoczyć nawet o jeden ząbek pasek dobrze naciągnięty nie pozwala na to . D ziś o godz 4-tej rano skończyłem składać silnik i to wszystko przerabiełem .
panoni
  
 
Hmmm oby to bylo tylko to... ale wykorzystujac Twoja wiedze Panoni zapytam jeszcze jakie moga byc objawy zepsutej pompy oleju ? Z gory dzieki za odpowiedz
  
 
misiekns proponował bym byś znalazł jakieś 2 godziny i kanał i na spokojnie zobaczył co jest z tym smokiem wystarczy spuścić olej zdjąć miske odkręcić smok ( dwie śrubki ) zobaczyć czy sikto nie zatkane przemyć extrkcyjną benzyną i przy zakładaniu wmiare ostrożnie przykręcić , przy okazji zobaczysz czy na misce niemasz jakiegoś syfu jeśli tak to znowy benzynka i śrubę do spuszczania wyczyścić jeśli po złożeniu nadal będzie sie to działo to porzycz czujnik od kogoś na chwile i będziesz wiedział czy pompa jest walnięta i przepuszcza . A tak przy okazji na jakim oleju zeździsz? bo naprzykład łada 2105 i 07 z lekko uszkodzonym kołem zembatym pod aparatem mryga nawet na lotosie i elfie , ja urzywam elfa sporting jest super jak dla mnie jest rużnica w prcy silnika
panoni
p.s. daj znać najlepiej na poczte co i jak
  
 
A zatem tak - dzieki niebiosom usterki jako takiej nie bylo Okazalo sie, ze mechanicy prawdopodobnie wyregulowali zaplon i zawory dla zimnego silnika i dlatego do momentu rozgrzania bylo wszystko OK. A poprzedni mechanik, ustawiajac zaplon (na marginesie bardzo zle), chyba cos pokrecil przy regulacji obrotow zeby zatuszowac swoja fuszerke. Dlatego teraz po ponownej regulacji na cieplym silniku podkrecilem nieco obroty i chodzi teraz rowno Poza tym przeczyscilem swiece, posprawdzalem z mechanikiem ogolnie wazniejsze rzeczy i stwierdzil, ze jest dobrze No moze jedyny minus jest taki, ze na razie dziala mi tylko LPG, ale na oko skonczy sie na wymianie filtra paliwa i przewodu paliwowego od pompy do filtra
A tytulowe stuki nie pochodza z silnika, lecz - zgodnie z waszymi sugestiami - z okolic skrzyni biegow i sprzegla. Jak wciskam sprzeglo to jest cisza, jak zdejmuje noge z pedalu to stuka z roznym natezeniem. Tak wiec chyba sprzeglo bedzie w niedlugim czasie do zrobienia.
Dzieki za porady