SWAP

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam chce wlozyc do poniacza jakis konkretny silniczek nie wiecie moze od czego moglby pasowac i w jakie mniej wiecej koszty chce sie wepchac pozdro
  
 
witaj w klubie SWAPowców

silniczki z Mitsu: np. Eclipse 1.8 i 2.0 z lat '90-'94

lub Sonata 2.0 tez tamte roczniki

ja nic mniejszego niż 2.0 nie chcę

koszty hmmm cięzko jest je okresli ale sądzę że tak w 6-8 k można się zmieścić (w tym koszt silnika i wszystkich potrzebnych części)
  
 
ja cos slyszalem na temat ze pasuje od mitsu eclipse 2.0 turbo (210 KM) ale by szedl ale puki o trzeba zbierac fundusze
  
 
z "misia" eclipse najlepiej przejac 2.0t czyli 4g63t ...pasuja jeszcze z lantry 1,6 i 1,8 - chyba najprostrze do swapa, inne z mitsu.. 4G92 DOHC 1.6 Mivec, 4G93 DOHC Turbo 1.9
  
 
galant VR-4 z poczatku lat 90-tych tez jest ciekawym rozwiazaniem,tylko dostac cos takiego w edobrym stanie Zwkly dwulitrowiec z eclipse nie wiem jak w hyundaiku,ale w mitsu ec... nie jest niczym rewelacyjnym i do tego galancie pali-przy normalnej jezdzie ok 13 litrow paliwka
  
 
Richie, z której generacji lantry pasują silniczki? I jaka mają moc?
  
 
z lantry rocznikowo tej co pony czyli poczatki lat 90-tych.
  
 
po kilku eksperymentach mr.grabowskiego z turbo w moim coupe trzeba bylo pop prostu zmienic silnik bo ten sie posypal pogiete korbowody , przepalone zawory etc . ale nie o tym . ktos rzucil temat ze pasuje silnik od miska wiec www.silniki.com.pl za telefon i jest taki silniczek 2.0t oryginalny rozmawiam z kolesiem a on mi mowi ze tak coupe i eklipse to ta sama plyta podlogowa wiele innych podzespolow etc ale mitsubishi zeby sie roznic wrzucilo silnik "lewy" tzn skrzynia jest po drogiej stronie niz w hyundaiowskim , poza tym silnik jest wiekszy o 50 mm znaczy dluzszy i bym musial kombinowac z przednia belka i tak dalej nie mowiac o klimie / zadzwonilem jeszcze do kilku magikow i opinie te same . wiec jak szukasz czegos do hyundaia to tylko ci pasi od hyundaia wez silnic od coupe g4g wrzucasz turbo od np. forti i masz 215 koni . silnik mnie kosztowal caly z pompami wody, oleju, 2500 tys. + montaz 1000 w twoim przypadku bedziesz mial troche wiecej roboty . ale powodzenia daj znac jak zkonczysz
  
 
Ciekaw czy silnik 1,5T z Scoupe bedzie pasował do accenta ??
To i to hyundai ale scoupe to rozwinięcie ponnego a accent to podobno "inna bajka".
Czy ktos próbował takiej zamianki ??
Jeśli stunninguje mojego accenta to tylko w ten sposób )
Tunning optyczny mnie nie bawi.
  
 
hmmm np. ja mam w Ponym 1.5 i nie stysfakcjonowałaby mnie zmiana silnika na 1.5T zbyt mała różnica mocy lepiej od razu jakież 2.0 T
  
 
SWAP to ni ejest proste zadanie zwłascza jak masz pomysł na wsadzanie silnika z zupe lnie innego auta - zwłaszca wiekszego. Sporo jest do przemyśłenia poza samym silnikiem ma sie jeszcze zmienić skrzynia biegów..osprzęt, wszytko to sie musi trzymać kupy, belki, wzmocnienia, poduszki silnika,mocowania .... podejrzewam, ze wkładanie 2.0 bedzie nie lada wyzwaniem... chyba, zdecydownie łatwiej, i skuteczniej jest wybrać najmocniejszy dostepny silnik do modelu i go turbić IMHO...
  
 
To że robty jest w ch... to wiem bo juz przymiarki robiłem

Jeśli chodzi o silnik od Sonaty (rocznikowo ta co Pony0 to z miejscem nie jest tak źle bo tylko chłodnicę trzeba troszkę przesunąć a do wymiany są: półosie, hamulce; skrzynia biegów; sprzegło z podstawowych rzeczy
  
 
Wszystko da sie zrobic,pod warunkiem ze pieniadze sa Proponuje wejsc na strone http://mitsubishiklub.pl i zapoznac sie z problemem.Zamocowanie silnika to pol sukcesu,dopiero potem zaczynaja sie potyczki z podlaczeniem, elektronika itp
  
 
Cytat:
2004-06-23 10:48:22, speedmaster pisze:
hmmm np. ja mam w Ponym 1.5 i nie stysfakcjonowałaby mnie zmiana silnika na 1.5T zbyt mała różnica mocy lepiej od razu jakież 2.0 T



Można i tak jak kto uparty to i 3.0 do auta wsadzi
Zmiana 1,5 na 1,5T różnica mocy może niewielka ale za to moment nieźle wzrasta.
Przy założeniu że auto nie bedzie ścigać się na 400m tylko "walczyć' w miejskiej dzungli" ta zmiana powinna poprawić wyprzedzanie na któtkich odcinkach .. a głównie o to mi chodzi.
No ale to plany a do realizacji to jeszcze daleko.
  
 
Cytat:
2004-06-22 13:17:52, gracik pisze:
Richie, z której generacji lantry pasują silniczki? I jaka mają moc?


Najlatwiejsze do przekladki sa z lantry J1, rocznikowo wychodzi jakos od 92-95r, 1,6 kolo 118koni i 1,8 kolo 126konikow...naturalnie swap polega na przerzuceniu silnika i skrzyni biegow plus elektryka...jezeli masz gaznikowca to jest jeszcze wiecej roboty bo cala inst. paliwowa dochodzi ...itp
  
 
Cytat:
2004-06-23 23:32:17, Richie pisze:
Cytat:
2004-06-22 13:17:52, gracik pisze:
Richie, z której generacji lantry pasują silniczki? I jaka mają moc?


Najlatwiejsze do przekladki sa z lantry J1, rocznikowo wychodzi jakos od 92-95r, 1,6 kolo 118koni i 1,8 kolo 126konikow...naturalnie swap polega na przerzuceniu silnika i skrzyni biegow plus elektryka...jezeli masz gaznikowca to jest jeszcze wiecej roboty bo cala inst. paliwowa dochodzi ...itp



i właśnie ta elektryka nie daje mi spac po nocach

i ja SWAPa robie pod kątem 1/4 mili
  
 
uwazam ze nie oplaca sie tuningowac seryjnego silnika ile mozna wykrzesac z silniczka o mocy 72 KM a jak wloze cos przynjamniej te 120 KM to stunigowac tez troche mozna i wtedy bedzie coooool puki co ta sa narazie plany wiec mowicie ze od lantry warto cos pomyslec duzo modyfikacji bedzie trzeba zrobic i niestety mam na gazniku lipa z inst gazowa czyli tez dupa pozdro
  
 
Wracam do tematu Swapa.

Niedługo mają się pojawić nowe unijne przepisy co do numerów silnika, więc mam kilka pytań na temat swapu silnika 2.0 4g63 do Pony.
1) Czy silnik pasuje do orginalnych punktów mocujących?
2) Czy silnik ten pasuje do seryjnej skrzyni biegów?
3) Czy muszę wymienić ECU na te od nowego silnika?
4) Czy silniki 2.0 4g63: z Mitsubishi Eclipse, Galant, Lancer i Hyundai Sonata są te same?
5) Czy ktoś z HTG robił już swap w Hyundaiu?

Buszując po internecie zauważyłem ze w stanach jest to dość popularna przeróbka. Po zorientowaniu się w obecnych cenach też wygląda to w miarę korzystnie. Silnik 2.0 4g63 kosztuje ok. 1500 zł, i myślę że wraz z wprowadzeniem nowych przepisów jeszcze potanieje bo zaleją nas silniki z zachodu. Odpowiedni komputer to koszt ok. 500 zł.

P.S: Czy ktoś może myślał także o zaadoptowaniu napędu 4x4 do Pony?
  
 
Cytat:
2005-02-01 15:32:44, MobiaS pisze:
1) Czy silnik pasuje do orginalnych punktów mocujących?



pasuje (na 98% ma pewność)


Cytat:
2) Czy silnik ten pasuje do seryjnej skrzyni biegów?



weź pod uwagę że moc będzie prawie dwukrotnie większa więc raczej seryjna skrzynka z Ponego długo nie pociągnie


Cytat:
4) Czy silniki 2.0 4g63: z Mitsubishi Eclipse, Galant, Lancer i Hyundai Sonata są te same?



na 98% tak o ile roczniki też się zgadzają

Cytat:
5) Czy ktoś z HTG robił już swap w Hyundaiu?



jeszcze nie ale....

Cytat:
Silnik 2.0 4g63 kosztuje ok. 1500 zł, i myślę że wraz z wprowadzeniem nowych przepisów jeszcze potanieje bo zaleją nas silniki z zachodu. Odpowiedni komputer to koszt ok. 500 zł. P.S: Czy ktoś może myślał także o zaadoptowaniu napędu 4x4 do Pony?



Licząc wszystko (silnik, podzespoły i robotę) wychodzi około 7-9 k pln (robiłem rozeznanie jakiś czas temu już )
  
 
a mocowanie w 1.3 od np getza a 2.0 od np coupe jest takie same ? bo jesli tak to następny schody to dopiero półosie bo skrzynie i compa wsadzisz, sprzegło też...........a taki swap już mocno kusi