MotoNews.pl

Silnik - awaria

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
moja przygoda z omesia sie zaczyna niefortunnie. mam ja od miesiaca i juz mi cos walnelo w silniku. jechalem wczoraj po miscie (50km/h) i nagle cos zaczelo glosno stukac w silniku. pracuje nierowno, gasnie na wolnych obrotach ale tez na nich nie stuka tylko jak dodam gazu i tez nie ma takiej dynamiki. mechanik mi powiedzial, ze jakby sie urwal zawor to silnik by sie zblokowal. Na szybko przez telefon powiedzial mi, ze to moze byc szklanka popychacza (czy cos takiego bo jestem total laikiem). jutro rano bede wiedzial dokladnie co to i jaki koszt. kocham ten samochod ale takie awarie mnie dobijaja. tez tak macie czy tylko ja mam pecha. orientuje sie ktos czy to droga sprawa to co mnie czeka lub ewentualnie jakies inne propozycje tej awarii. czy cos takiego moze byc efektem zle zalozonego paska rozrzadu? dodam, ze po wymianie przejechalem ok. 1500km. pozdrawiam, robert

mógł zawiesić sie zawór, pekła spręzyna zaworu, uszkodzić się hydrauliczny popychacz, zaniemogła panewka korbowodu, panewka wału, lub tulelka sworznia tłoku itd...

to wróżenie z fusów, ocena co hałasuje w silniku na odległość...
jedż do mechanika i niech zdiagnozuje usterkę...

no juz jestem po diagnozie u mechanika. okazalo sie ze to uszczelka pod glowica. puscila miedzy 3 a 4 cylindrem i stad byly przedmuchy miedzy nimi a wygladalo jak mechaniczny stukot. uszczelka to koszt ok. 90zl natomiast nie wiem ile koszt robocizny oraz planowania glowicy.

planowanie glowicy 60 zl a robocizna ok 200-300 - tak to sie ma przynajmniej w Elblagu.

Ja u siebie wymieniłem uszczelkę pod głowicą bez jej planowania. Trzeba ją tylko dobrze papierkiem ściernym zeszlifować.

a ceny w lodzi to?
planowanie glowicy - 100 pln
robocizna - 500 pln
uszczelka pod glowice - 91 pln

robert

Cytat:
2004-08-09 14:31:34, QNA pisze:
Ja u siebie wymieniłem uszczelkę pod głowicą bez jej planowania. Trzeba ją tylko dobrze papierkiem ściernym zeszlifować.