Wyłączanie silnika na gazie / na benzynie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Ostatnio byłem w serwisie opla i gadałem sobie luźno z jednym mechanikiem. I oto co mi ciekawego powiedział. Samo odpalanie samochodu z instalacją gazową, z benzyny nie wystarczy trzeba też przed wyłączeniem silnika przełączyć na benzyne. Oczywiście stwierdziłem że to już lekka przesada ale tak się zastanawiam, że może coś w tym jest. Może ktoś z was coś o tym wie????

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: thaniel dnia 2004-08-06 12:24:15 ]
  
 
Auto powinno się odpalac tylko na benzynie ale różni kierowcy rożnie do tego podchodzą.
  
 
Odpalać powinno się auto na benzynie, lecz gasić wg. mnie można na gazie. Tym bardziej, że przed odpalaniem można przełącznik ustawić w pozycji benzyna i wszystko będzie dobrze.
  
 
Toście mi zabili ćwieka !!!
Od 2 lat użytkuję Poloneza 1,5 GLE z instalacją
Lovato i jak tylko jest kilka stopni powyżej zera odpalam
go na gazie. Czy to jest bardzo szkodliwe dla silnika ???
  
 
Poldek 2.0, instalka Lovato. Pali na gazie przy -20stC i od 2 lat nic się nie dzieje.
  
 
Wyciąg z instrukcji instalacji gazowej Elpigaz:

pkt. 5 - Uruchamianie zimnego silnika
c) Gdy temperatura otoczenia jest zbliżona do 20 st. C można uruchomić silnik bezpośrednio na gazie.

Teraz tylko kwestia jaka jest tolerancja słowa "zbliżona".

Jak Poldi, którym wcześniej jeździłem, zechciał odpalić na gazie przy -(minus)20 to ja też nie miałem nic na przeciw

Pozdrawiam

TomaszS
  
 
Cytat:
2004-08-04 07:55:46, Piter20 pisze:
Poldek 2.0, instalka Lovato. Pali na gazie przy -20stC i od 2 lat nic się nie dzieje.



Ja miałem CC903 z instalką LOVATO i również bez problemów palił zimą na LPG.
A teraz to nawet nie wiem jak w moim nowym Esperaczu odpalić na LPG Mam przełącznik taki na dotyk.
  
 
jest tak, że jak sie odpala na gazie na zimnym silniku to bbbbardzo szybko wykończy się reduktor
  
 
O
tu jest ładnie opisane dlaczego nie należy zapalać na gazie, i niech każdy sobie sam pomyśli czy zapalać na gazie czy lepiej stracić te 100ml benzynki
http://devlin.olsza.krakow.pl/serwis/Zimnygaz.php3
  
 
Cytat:
2004-08-06 01:12:14, omegafan pisze:
O
tu jest ładnie opisane dlaczego nie należy zapalać na gazie, i niech każdy sobie sam pomyśli czy zapalać na gazie czy lepiej stracić te 100ml benzynki
http://devlin.olsza.krakow.pl/serwis/Zimnygaz.php3



Coś z tymi zaworami jest, bo pamiętam, że mi wypaliło jeden zawór w głowicy.
Chyba teraz trochu później zacznę przełanczać na LPG.
  
 
Cytat:
2004-08-06 01:12:14, omegafan pisze:
O
tu jest ładnie opisane dlaczego nie należy zapalać na gazie, i niech każdy sobie sam pomyśli czy zapalać na gazie czy lepiej stracić te 100ml benzynki
http://devlin.olsza.krakow.pl/serwis/Zimnygaz.php3




Może się nie znam ale facet chyba troszkę pokręcił.

cyt: [...]2 - plynny gaz jest znacznie bardziej agresywny chemicznie i "rozpuszczalnikowo" - wyplukuje dosyc dokladnie wszystkie drobinki oleju tak niezbedne do zycia silnika - czyli dosyc skutecznie likwiduja film olejowy tam, gdzie on powinien byc, oraz dziala silnie korozyjnie[...]
przecież do silnika gaż dostaje się juz jako gaz więc jakie ma znaczenie to że PŁYNNY gaz wypłukuje drobinki itd....
Zresztą pare linijek niżej jest napisane że "gaz to paliwo suche, nie potrafi - jak benzyna - przesmarowac elementow nad ktorymi przechodzi".
Jakoś w to nie wierze i jakos mu nie ufam.
No ale to może wina mojej nieznajomości tematu.