| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2004-12-09 21:21:06 Ktoś może wie dokłądnie co znaczy że: mieszanka jest za uboga?(dla gazu oczywiście). Bo mechanik, który mi regulował powiedział, że miałem zbyt ubogą mieszankę i dużo mi palił. Wyregulował mi, ale strasznie mułowato chodził i ssanie działało odwrotnie do swojego przeznaczemnia, a oprócz tego na jedynce często miał coś jak działanie turbospręzarki (muł a za chwilę speed) |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-12-09 21:43:22 Hihi juz wszystko wyjaśnione - czat się przydaje jak widać |
Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2004-12-09 21:57:48 no ale na forum juz nie odpowiecie??? |
Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2004-12-09 21:59:43 Niech odpowie Nomad, bo jeszcze coś przekręcę. |
CAr Ford Focus 1.4 16V Silniczek śmiga po lesie :) | 2004-12-09 22:16:44 o boshe Tak pozatym to że jest uboga, to jest uboga i tyle |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-12-09 22:22:10 mieszanka za uboga: za malo paliwa (gazu) w stos. do powietrza..
mieszanka za bogata: za dużo paliwa (gazu) w stos. do powietrza idealna mieszanka jest trochę ponad punktem zbytniego zubożenia.. W obu przypadkach spalanie będzie większe niż przy optymalnej... przy za bogatej - paliwo się nie zdąży spalić i bedzie lecialo w wydech... przy za ubogiej - aby auto jechało z daną prędkością musimy o wiele mocniej "deptać" co powoduje większe spalanie... |
Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2004-12-10 20:25:13 Nomad a jeszcze jedno tak dla pewności to sobie sam podkręcę jak coś. Jeżeli odkręcamy zawór to zwiekszamy dawkę gazu czy odwrotnie?? BO co do regulacji wolnych obrotów jest chyba tak, że przykręcając pokrętło na parowniku chyba zwiekszamy obroty na jałowym??Tak jest czy się mylę? |
chudson Polonez Gorzów Wlkp | 2004-12-10 23:35:26 To zależy od parownika , ale najczęściej wkręcając na parowniku zubażamy mieszankę ( oczywiście nie tylko na jałowych ale w całym zakresie ) |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-12-10 23:59:54
Młody - pisz poprawnie. Jeśli chodzi Ci o nazwe firmy to pisze sie BOSCH, jeżeli o istotę wyżaszą to w tym przypadku Boże. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-12-12 11:34:10 Polecam stacjęza Obi na Radzymińskiej. Masz tylko 4km do niej i gaz po 1.88 - naprawde dobry. porównywalny z BP ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-12-12 21:11:53
Specyficzny rodzaj „gazowej” dziury w obrotach. Regulację dawki LPG masz osobnymi pokrętłami dla każdego z przelotów czy jedną centralną śrubą zastawczą? Zjawisko to można zlikwidować oczywiście mając regulację osobną. |
Redarrow Miłośnik FSO Polonez 1.6 SLE Gdańsk | 2004-12-12 21:36:48 Chudson znaczy, że jak ustawię obroty na wyższe pokrętłem na parowniku to spalanie zwiększy się nie tylko na jałowym, ale na każdym biegu w całym zakresie??Znaczy, że lepiej obniżyć, tylko że chodzą mi bardzo nieregularnie??Nie wiem czy to gaźnik czy coś jeszcze? |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-12-13 00:05:41
Masz rację - jedna śruba na przelocie... Już kilka słów z Olem na ten temat zamieniłem... Aczkolwiek nie przeszkadza mi to aż tak bardzo. W ogóle po tankowaniu na BP widzę że jest inna rozmowa. Jeszcze jest jedna teoria - parownik padaka. Chociaż poprzedni właściciel nie narzekał (wierzę mu,że nie ściemniał nic w kwestii auta). Pożyjemy zobaczymy. Jakby co 200zł i po sprawie. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-12-13 00:08:37
zgadza sie. Mak ma miks. palnik 2x27mm i pojedyńczą. Mam taki sam mikser (obecnie już przerobiony na 25/27) i podwójną. Ale na pojedyńczej występuje muł przy przyśpieszaniu. Ale potem przy normalen jeździe na stałych obroptach mieszanka nie jest juzuboga. Na trase to jeszcze sie nadaje (eko), ale w mieście nie za bardzo - bo sie depcze II przelot aby pzyspieszyć. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-12-13 00:12:01
czyli jednak bez zmiany na trójniczek 2-śrubowy, nie mam co liczyć na rozsądne spalanie w mieście? |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-12-13 00:18:07 mój pali około 14.5 ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2004-12-13 00:24:08
to że buta nie masz lekkiego, to wiem 14,5 to trochę za dużo... Myślę że 12l jest do zaakceptowania przy spokojnym traktowaniu autka... |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-12-13 00:35:24 musze porobić próby z pojedyńczą.
Acha - wróciłem do oryginalnej średnicy dolotu - na rurze spiro mam spowrotem załozona zwężke - lejek od MR93. LPG pracuje na niej troche stabilniej - skład mieszanki jest bardziej zblizony do optimum w całycm zakresie obrotów. Bez zweżki i przy takim samym ustawieniu było b.bogato i nagle sie kończyło. Jojo, GDA. wprowadzamy poprawke ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |