Hamulce - 2 pytanka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po pierwsze co myslicie o przetaczaniu tarczy hamulcowych? Moje maja moze 15kkm i zaczely bic (przy hamowaniu kierownica szarpie). Poza tym jak "bezinwazyjnie" sciagnac tarcze - zeby jeszcze mozna bylo cos z nimi zrobic.

Drugie pytanko dotyczy tylnych hamulcow bebnowych. Otoz mam ABS i po wymianie tloczkow (zapieczone) i szczek okazalo sie, ze kola z tylu hamuja mocniej niz z przodu, co objawia sie wiadomo jak. Czy mozna ten efekt jakos zniwelowac? Szukalem w ksiazce, ale tam pisze cos o korektorze sily hamowania, a ja nie moge go u siebie znalezc - na belce nic nie ma!! Czy ktos moze pomoc?
  
 
Cytat:
2004-08-31 18:13:55, niesztof pisze:
Poza tym jak "bezinwazyjnie" sciagnac tarcze - zeby jeszcze mozna bylo cos z nimi zrobic.




odkręcasz koło, szczęki hamulcowe i te zatrzaski co są na szpilkach i zdejmujesz tarczę i po kłopocie
  
 
Tyle wiem, tylko z tego co wiem tarcza nie zawsze chce zejsc z piasty
  
 
przetoczenie zapewne okolo 30zł/szt
razem 60
nowe Brembo ersja najtansza powiedzmy za 110zl/szt
razem 220

a sa jeszcze tansze

decyzja nalezy do ciebie
  
 
Cytat:
2004-08-31 19:05:19, Lucas pisze:
przetoczenie zapewne okolo 30zł/szt
razem 60
nowe Brembo ersja najtansza powiedzmy za 110zl/szt
razem 220

a sa jeszcze tansze

decyzja nalezy do ciebie


lucas a odnosnie tarcz to jakieroponujesz tarczki do essiego wentylowane w dobrej cenie i klocki????
  
 
Lucas napisze Brembo Max, ja napisze ATE Power. Eksploatacynie to samo, wyglad rasowy, no i droga hamowania się realnie skraca no i wiem to z autopsji Miałem ATE w Chomikach.

Cena - ok 400 zł za komplet tarcze + klocki.

Ale od Mk wzwyż chyba taniej, bo cieńsze tarcze (20mm) a w MkIII-IV 24mm.
  
 
hmmmmmm troche za drogie a niema cos tanszego???
  
 
Wilku chyba zapodał cenę za ATE wentylowane nacinane ale mogę się mylić. Same wentylowane powinny być tańsze. No i klocki też możesz kupić tańsze tylko to chyba wtedy nie ma sensu
  
 
Tak, nacinane. A tarcze można kupić i po 50 zł. Ja jednak wychodze z założenia, że jak autko nie ruszy z miejsca, to właściwie nic (oprócz przejazdów kolejowych ) się nie stanie, ale jak nie zahamuje... think about it...
  
 
Cytat:
2004-08-31 21:20:01, WilK pisze:
Lucas napisze Brembo Max, ja napisze ATE Power. Eksploatacynie to samo, wyglad rasowy, no i droga hamowania się realnie skraca no i wiem to z autopsji Miałem ATE w Chomikach.

Cena - ok 400 zł za komplet tarcze + klocki.

Ale od Mk wzwyż chyba taniej, bo cieńsze tarcze (20mm) a w MkIII-IV 24mm.




hehehe
ja bym napisal Dobre a nie brembo czy ate
ale prawda taka ze teraz bede testowal ATE
a klocki ATE juz sie testuja

cena tarczy ATE 150zł/szt (nie do XR3i 130KM i RS2000)
klocki podawalem w innym watku
  
 
a moze sie skusze wentylowane nacinane to jest wypasiorek
  
 
Do pooglądania
  
 
Miałem swojego czasu w MKIV ATE nacinane i bardzo je sobie chwaliłem nawet przez moment żałowałem że przed sprzedażą ich nie zdjąłem byłyby jak znalazł na teraz do MKV no chyba że nie pasują
  
 
No niestety. W MkV + jak już poniżej pisałem tarcze węższe o 4mm
  
 
Czyli nie mam czego żałować a tak swoją drogą to przy sprzedaży MKIV tarcze hamulcowe to była chyba jedyna w pełni sprawna rzecz
  
 
No to jak ja Chomiki sprzedawałem, więcej tego by się nazbierało Oprócz tarcz, silnik zawieszenie, elektryka... Tylko pogryzione tu i ówdzie niestety. Ząb czasu
  
 
Tarcze moga mi przetoczyc za darmo, klocki mam prawie nowe, wiec o nowy komplet pokusze sie nastepnym razem.
A co odnosnie 2 pytanie o hamulce tylne?
  
 
Korektory masz za rozdzielaczem ABSu. Pod maską.
  
 
Cytat:
2004-09-01 16:58:27, WilK pisze:
Korektory masz za rozdzielaczem ABSu. Pod maską.



Wilku, a moglbys dokladniej to opisac, bo powiem Ci szczerze ze szukalem, ale nawet nie wiem jak to wyglada... Zaden mechanik u mnie tez nie wie I powiedz mi jeszcze jedno, czy tam sie cos reguluje, czy co sie z tym robi. Nawet w sklepie forda, nie potrafili nic powiedziec, korektor jest na belce i tyle
Z gory dzieki, fajnie, ze wypowiadaja sie fachowcy...
  
 
Lekko się machnąłem. Ale poniżej dokładny opis.

Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania hamulców tylnych działa w obu obwodach hydraulicznych. W wersjach:
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi nie wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu;
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej;
- Escort Van działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej.

W wersjach wyposażonych w układ przeciw- blokujący ABS występuje rtęciowy czujnik opóźnienia hamowania. Nie wolno zmieniać położenia tego czujnika względem nadwozia.
Regulacja korektora siły hamowania wersji wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS wymaga zastosowania specjalnych przyrządów i może być wykonywana tylko w stacji obsługi.

KOREKTOR SIŁY HAMOWANIA
Regulacja
Uwaga. Podczas regulacji samochód musi być nie obciążony, zbiornik paliwa napełniony maksymalnie do połowy, zaś koło zapasowe, podnośnik i narzędzia powinny znajdować się na swoich
miejscach.
Podnieść samochód na podnośniku najazdowym (samochód musi stać na kołach).
Poluzować śrubę regulacyjną przy dźwigni regulacyjnej.
Założyć na cięgle korektora siły hamowania specjalny przyrząd ustawczy do regulacji korektora (dostępny w sieci handlowej Forda) na cięgle korektora sity hamowania.
Dokręcić śrubę regulacyjną.
Wyjąć przyrząd specjalny z korektora siły hamowania.
Opuścić samochód na ziemię.