| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
DEspero Daewoo Leganza Warszawa | 2004-08-09 10:00:04 Czesc,
Wczoraj robiłem podejście do tematu i po zdjęciu koła, zacisku i odkręceniu śruby krzyżakowej zatrzymałem się na pozycji z instrukcji "ściągnij tarczę". Próbowałem ją nawet obić młotkiem i ani drgnęła. Jakieś sugestie? Może ktoś otatnio przyglądał się jak to robią w warsztacie? |
Mihty 2.0 I-VTEC Kraków | 2004-08-09 12:59:02 Ja zozwole sobie dopisąc się pod tym pytaniem, tylko ze sformułowaniem "BĘBEN" Ani drgnie cholerstwo |
piotr-ek | 2004-08-09 14:55:54 Hah... jak w warsztacie mi zmieniali bębny, to gościu walił w każdy z nich przez godzinę (aż szczęki się odkleiły) zanim ściągnął. |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-08-09 15:18:15
Oczywiście ręczny był spuszczony. A tak poważnie. Problem ze ściągnięciem bębnów występuje prawie w każdym aucie. Jest to spowodowane tym, że na obrzeżu bębna tworzy się swego rodzaju pierścień o średnicy nominalnej bębna, a szczęki rozpierają się do średnicy na której pracują. Rada tylko jedna pukać (walić) młotkiem po całym obwodzie bębna i próbować ściągać bęben szarpiąc go. Powyższą czynność powtarzać do uzyskania żądanego efektu. |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-08-09 15:33:12 Panowie, odnośnie bębnów to w nic nie trzeba walić młotkiem |
piotr-ek | 2004-08-09 15:42:34 I mnie też tam wtykali druta goście na warsztacie, ale to ciągle było mało. Młot rulezzz! |
Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2004-08-09 15:45:47
Bo pewnie nie chciało im się tyle dłubać w tej dziurze i to w dwie strony - łatwiej przyp..... młotem, a co przy tym uszkodzą, czy poluzują, to już nie ich brocha. U mnie to było z 15, 20 minut pstrykania na każdym bębnie i żaden młotek nie był potrzebny. |
piotr-ek | 2004-08-09 17:06:19 Na szczęście w moim przypadku wymieniałem też szczęki i cylinderki. |
malyzk daewoo espero 1.8 cd ... celestynow | 2004-08-09 22:05:02 napierdalać młotem - nie mylić z młotkiem
u mnie po 2 godzinach mordęgi dopiero ta OSTATECZNOŚĆ dała rezultat oczywiście walić od "tyłu" bo opukiwanie od "przodu" nic nie daje, ponieważ ją poprostu trzeba tym młotem ściągnąć a nie luzować na piaście Problem może stanowić blaszana osłona którą wcześniej należy zdjąć bo zasłania "tył"(plecy) tarczy. miłej zabawy |
DEspero Daewoo Leganza Warszawa | 2004-08-10 09:50:45
Czyli o niczym nie zapomniałem oraz nie ma żadnej sztuczki prowadzącej do łatwego zdjęcia tarcz tylko należy wielokrotnie przyłożyć siłę o wektorze równoległym do osi obrotu tarczy i zwrocie w kierunku na zewnątrz samochodu. Trudno. Dzieki za odpowiedzi. |
Navi Klubowy Weteran Auto wybitnie zastęp ... Lublin / Shire | 2004-08-10 16:45:40 W normalnych samochodach (syrena trabant...) wystarczył ściągacz.... Taki zwykły....
Aha, przypomniałem sobie. W niektórych (wielu) samochodach w bębnie były nagwintowane otwory (naqjczęściej 2) (chyba fi6) Można w nie było wkręcić śruby, która zapierając się o sczęki wypychały bębny z piasty. Pomagało też "odciążenie" ukłądu hamulcowego (lekkie popuszczenie oidpowietrznika) i zwolnienie samoregulacji. Pozdro Navi [ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2004-08-10 21:06:16 ] |