MotoNews.pl
6 Zamki drzwi w 125 (58863/0) - PT
  

Zamki drzwi w 125

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
wczoraj kupiłem F125, wszytko eleganco niedługo go opisze jak sie zbiore, mianowicie dzis otworzyłem go zwykłym kluczem od drzwi domowych , moze to banalne zakładac nowy temat ale niewiem co z tym zrobic, wiem ze to tylko Fiat ale to jest mooj Fiat, chciałbym usłyszeć od was powazne odpowiedzi co z tym zrobic, słyszałem ze maluchy i DF tak mają, moze wystarczy wymienic wkładke?,
pomoozcie!

z goory dzieki Bartek
  
 
wystarczy wymienić bębenki koszt ok 10zł za zrobisz sam. Kiedyś miałem u siebie tak wyrobione że otwierałem drzwi paznokciem
  
 
jutro podjade do sklepu sie spytam o to i spróbuje wymienic, dzieki!
  
 
he he jak jest ostro zamek syran toi go spokojnie byle czym morzesz oworzc znajomy mial ak w maluchu ze mogl goi odpalic i wyjac kluczyki w czasie jazdy i jechal dalej
  
 
Tylko musisz uwazac bo jak kiedys to kupowalem to dostalem od Poldka - roznia sie nie wiele wiec sprzedawca moze sie walnac.
  
 
Minus nowych bębenków jest to że zewnętrza powłoka po kilku dniach nabiera rudego koloru - przynajmniej mi sprzedano takie fabryczne...
Jakbyś miał okazję kupić na giełdzie np. od jakiegoś dziadka który kupił sobie w przeszłosci jakieś częsci na zapas a teraz się ich wyzbywa.
  
 
1) wyjmj wkłądkę,
- zdjac boczki,
- zdjac ciegno do zamka, (taki pret z plastikami, wchodzi na wcisk w kulke przy wkładce)
- cos tam jeszcze trzaba wyjać, nie pamiętam czy nie bolec w samej wkładce który trzyma pierścien z tą kulką,
- wyjmij sama wkładkę z zamka i sprawdź gniazdo zamka,

jesli masz wyrobikne gniazdo, a własciwie ten rowek na zapadki, ma wcięcia od zapadek, czy gniazdo ma głębokie rysy po obwodzie,
to zadna wymiana wkładek nie pomoze, jaka by nie była zawsze się obróci bo rowek nie stawia oporu... chyba ze będziesz dobierał wkłądki ze szczególnie długimi zapadkami ... najlepiej wymienić klamki na mniej zużyte i dopiero wkładki...
jeśli masz kasetonowe, to wystarczy odkrecić dwie śróby, od wewnątrz drzwi... bo dajże M8... trudno podejść ale jakims łamanym kluczem da radę...

[ wiadomość edytowana przez: sFiatowiec dnia 2004-08-11 08:40:42 ]
  
 
Cytat:
2004-08-11 08:36:52, sFiatowiec pisze:
jesli masz wyrobikne gniazdo, a własciwie ten rowek na zapadki, ma wcięcia od zapadek, czy gniazdo ma głębokie rysy po obwodzie,
to zadna wymiana wkładek nie pomoze, jaka by nie była zawsze się obróci bo rowek nie stawia oporu... chyba ze będziesz dobierał wkłądki ze szczególnie długimi zapadkami ... najlepiej wymienić klamki na mniej zużyte i dopiero wkładki...
jeśli masz kasetonowe, to wystarczy odkrecić dwie śróby, od wewnątrz drzwi... bo dajże M8... trudno podejść ale jakims łamanym kluczem da radę...

[ wiadomość edytowana przez: sFiatowiec dnia 2004-08-11 08:40:42 ]



dobrze godo Ze swojej strony dodam tylko ze sruby mocujace klamke to M5 (na klucz 8. ) pozatym wszytko zgadza sie w 100%


[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2004-08-11 13:45:23 ]
  
 
M%?? znaczy - M5 ale chyba M6 - gwint M6
z reszta mniejsza o to.... wazne ze potrzebny ci klucz ÓSEMKA....

@ Kosa - dzieki....

[ wiadomość edytowana przez: sFiatowiec dnia 2004-08-11 10:00:42 ]
  
 
za dlugo przytszymalem szift przy 5 i wyszlo% a osiem + nawias = a chodzilo mi o ósemke a nei o emotoikonke ale wazne ze sie zrozumielismy. a co do srub

M5 = klucz 8
M6 = klucz 10
M8 = klucz 13
M10 = klucz 17


Mam nadzieje ze nic nie pokrecilem, pozatym zdarzaja sie odstepstwa np w wiekszosci japonskich aut sruby M8 maja lby pod klucz 12
  
 
dobra spokojnie, ze srubami sie nie rozkrecajmy, dzis byłem w pracy i niemiałem kiedy zajechac do sklepu, jutro pojde do kumpla moze odniego kupie całe klamki, jak czegos nei bede wiedział bede pisał, dzieki