Przekładnia główna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Espero. Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny dość głośnego szumienia, dudnienia w okolicach przekładni głównej i mechanizmu różnicowego. Szum występuje praktycznie w całym zakresie predkości, w czasie jazdy na luzie i na biegu, również w czasie delikatnego hamowania.
Proszę o pomoc.
  
 
A sprawdzałeś, w jakim stanie jest olej, no i czy o ogóle jeszcze jest?
  
 
Przekładnia główna z regułu wyje - podobnie jak nakręcany bączek dla dzieci. Szumy być może dochodzą z innego miesca np. alternator.


[ wiadomość edytowana przez: denwer dnia 2004-08-04 08:00:35 ]
  
 
Witam
Olej w przekładni sprawdzałem, jest dokładnie do otworu przelewowego w korpusie. Trochę ciężko jest mi się pogodzić z tym, że tak ma być. W nexii jest o wiele ciszej, a nie myślę aby espero było pod tym względem gorsze.Gdy ręką szarpnę za przeguby półosi zaraz przy skrzyni to czuć wyrażny luz poprzeczny.Myślałem, że to może lożyska stożkowe mają duży luz lecz dokręcenie nakrętki koronkowej naciągu łożysk nic nie pomogło. Może to być zużyta oś satelitów lub inne części mechanizmu różnicowego????
  
 
Przyczynę znalazłem. Wymiana obu łożysk w przednich kołach załatwiła sprawę. Teraz jest cichutko jak w lesie. Profilaktycznie wymieniłem także olej w skrzyni. Dzięki za porady.
  
 
Czyli dobrze się skończyło, jedynie na krótkiej niepewności.