MotoNews.pl
  

Chłodnica z dwoma wentylatorami w atu plus

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacząłem od wyszukiwarki wiatrak, chłodnica i nic. Dlatego pytam czy ktoś ma dwa wiatraki (chyba jeden podwójny ściśle rzecz biorąc). Jeżeli tak to czy wymaga zmiana z jednego na dwa jakiś przeróbek w instalacji elektrycznej?? Bo podobno są tam dwa termostaty czy to znaczy że musi być też specjalna chłodnica? Prosze o informacje
  
 
lepiej włożyć chłodnicę od 1,9 GLD z dwoma wiatrakami... Janio tak ma i jak namówisz go do otwarcia maski, to możesz sobie pooglądać
  
 
2 wiatrak to zawsze mozesz sobie zalozyc i np. wyprowadzic wlacznik jego w kabinie. Wtedy jak bedziesz wiedziec ze samochodzik bedzie katowany to zalanczasz tego dodatkowego i po sprawie. A podlanczania 2 wiatrakow pod temostat raczej nie ma wiekszego sensu, bo skoro 1 moze to schlodzic po po kiego kija 2 ?
  
 
Przepraszam ale ja w 1.6 GLI mam dwa wiatraki z tym ze jeszcze nie widziałem aby dwa jednocześnie pracowały. Pierwszy włącza się po przekroczeniu 90-95 stopni. Drugi - niemam pojęcia. Może przy jakiejś bardzo wysokiej temp. płyny chłodzącego.
  
 
a jak podłączone są te wiatraki elektrycznie i ile masz termostatów
  
 
Nie myl pojęc termostat i włącznik termiczny! Właczniki w chłodnicy są dwa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
CAROPLUS Wysłany: 2003-03-25 15:36:40

a jak podłączone są te wiatraki elektrycznie i ile masz termostatów




Termostat szt.1, a jak są podłączone to niemam pojęcia ponieważ wszystko jest ładnie pochowane, a nie miałem potrzeby aby tam grzebac.
  
 
Poldek ja juz dostapilem tego zaszczytu ale fajnie sie to objawilo bo bylo to na swiatlach ... prawie zgasl
  
 
Domyślam się że mówisz o włączeniu drugiego wiatraka. Przy jakiej temperaturze płynu chł.dostąpiłeś tego "zaszczytu"??

[ wiadomość edytowana przez: Poldek dnia 2003-03-26 12:24:40 ]
  
 
To bylo ok 98 stopni i trwalo okolo minuty zdazylem zjechac i jesio sprawdzic czy napewno bo to pierwszy raz sie zdarzylo szkoda ze aparatu nie mialem :>
  
 
W moim przypadku nawet przy przy 110 - 115 st. się nie włączył. Może jest uszkodzony ?? Temperatura krytyczna to 130 st. wiec jest to troszkę nienormalne.
  
 
Ciezko ci bedzie sprawdzic bo bys go musial porzadnie nagrzac , jedna z mozliwosci i to bardzo blahych to - padniety przekaznik od wentylatora , sa przeciez 2 , skoro 1 ci sie zalacza a drugi nie to najprosciej sprawdzic jego przekaznik.
  
 
Najprościej będzie podłączyc 2 wentylator pod instalacje pierwszego. Poza tym niemam takich sytuacji ażeby silnik nagrzewał się do temp. przewyższającej 95-100 st. Dwa razy się zagrzał jak pękł mi pasek klinowy (4 w przeciągu 5 miesięcy). A propo przekaźnika wentylatora - gdzie sę on znajduje ??
  
 
No skoro masz 2 wentylatory tzn ze masz plusa (to tylko przypuszczenie ) wiec przekazniki znajduja sie w skrzynce z bezpiecznikami po lewej stronie kolumny kierownicy pod kokpitem. Tam sa i bezpieczniki i czesc przekaznikow.

A i mam jeszcze pytanie , wie ktos gdzie w plusie sa przekazniki od pompy paliwa ? wiem ze jeden jest przy bezpiecznikach , w schemacie instalacji jak wol sa 2 narysowane , gdzie to wszystko jest ? bo chce zrobic to wylaczanie pompy przy chodzeniu na gazie.
  
 
Cytat:
Hrumak
A i mam jeszcze pytanie , wie ktos gdzie w plusie sa przekazniki od pompy paliwa ? wiem ze jeden jest przy bezpiecznikach , w schemacie instalacji jak wol sa 2 narysowane , gdzie to wszystko jest ? bo chce zrobic to wylaczanie pompy przy chodzeniu na gazie.




Prawdopodobnie jak odłączysz pompę będzie się świecic kontrolka "gotowości silnika do pracy". Dlaczego chcesz odłączyc pompę ? Przecież ona w niczym nie przeszkadza, a żywotności jej nie przedłużysz. Moim zdaniem wręcz przeciwnie.
  
 
pompa bedzie uzywana tylko do zapalania a potem bedzie wylaczana , nie mam za duzo paliwa w zbiorniku i nie chce zeby mi smieci (o ile jakies sa) w kolo plywaly przez uklad.
  
 
a i jeszcze jedno , jak sie pompe wylaczy to kontrolka check engine sie nie zapala Juz nie raz wylaczalem pompe ale recznie poprzez bezpiecznik , a teraz chce to zrobic automatycznie
  
 
I tak raz na jakiś czas będziesz musiał nalac paliwka na rozruch. Proponuje nalac troszkę więcej i uzupełniac przed zapaleniem się rezerwy. Ale decyzja naturalnie nalezy do Ciebie.
  
 
przydal by sie ktos kto zasponsoruje Rezerwa to sie nawet po zatankowaniu za 30 zl pali a ja za wiecej nie tankuje :> Moze jak bedzie przyplyw kasy to cos wiecej sie wleje. Poki co musi starczyc a zeby syfy nie plywaly odciecie pompy.
  
 
Ja też mam odcięcie pompy i czuję się bezpieczniej z tym. Dwa razy ratowaliśmy trucka plusa'97 sąsiada, gdy mu pięknie paliwo zaczęło tryskać po silniku, przy jego maksymalnej temp. Od tragedii dzieliło nas już nie wiele.
Co do wiatraków, mam 1.6 GLI'96 i na chłodnicy jeden wiatrak ale miejsce na dwa. Niestety na szrotach nigdy nie mogłem dorwać wiatraka z tej chłodnicy, a jakby był to ponoc po 50 zł. A na giełdzie nówka sztuka 60.... Więc wziąłem sobie ze starej chłodnicy, przymierzyłem i kupiłem mimo że gościu strasznie lamentował, że to różne wiatraki i że za chiny go nie założe. W rzeczywistości to była chwila roboty. Wiatraki są identyczne tylko obudowa jest metalowa i wystarczy ponacinać jej oryginalne mocowania i nagiąć, tak aby pasowały w oryginalne otwory na chłodnicy i po krzyku. Niestety dzialałem impulsywnie i niewziąłem cyfrówki jak robiłem.
ale ogólnie to potrzebna jest kątówka, kombineki, śrubki i klucze i jakieś no góra 30 min roboty. Acha zrobiłem sobie też włącznik w kabinie tak na wszelki wypadek.
Co do wiatraków w plusie, to włącznik umieszczony przy wejściu płynu do chłodnicy uruchamia wentylator znajdujący się przy wyjściu płynu w chłodnicy, a włącznik umieszczony przy wyjściu uruchamia wentylator umieszczony przy wejściu. Tak więc jeśli dalej bedzie miał płyn temp. uruchomienia wentylatora i dojdzie do drugiego włącznika uruchomi drugi wiatrak, ot i cała filozofia.
Ja u siebie mam inaczej i dlatego u mnie wiatrak włącza się żadko, a nie tak jak w plusach-nonstop. Ja mam włącznik termiczny tylko jeden, umieszczony na wyjściu cieczy z chłodnicy(a miejsce pierwszego plusowskiego zaślepione) i wiatrak na wejściu płynu do chłodnicy,dlatego u mnie będzie się żadziej włączał aniżeli w plusach. Znaczy sie taraz juz mam dwai obydwa zmostkowane.
W plusach wystarczy tez o ile dobrze pamiętam połączyc kabelkiem czarne przewody obydwu włąćzników termicznych i już obydwa będą pracowac zawsze. Albo niebieskie kabelki-niepamiętam dokładnie, ale raczej jednak czarne.