Optymalna temp silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam małe pytanie.
Do tej pory jak smigalem moim bolidem wskazówka temperatury przy jezdzie na trasie byla minimalnie ponizej pierwszej bialej kreski (czasem rowno). Niedawno (3 mies temu) wymienialem tylny tlumik na basowy i teraz mam od pewnego czasu wskazania miejwięcej w polowie odleglosci miedzy biala kreska przy rezerwie, a ta przy której kiedys sie zatrzymywala wskazówka. Dodam tylko ze mialem tak nawet w najwieksze upaly. Natomiast w miescie wskazania tak jak byly - wysoka temperaturka.
Czy ktos się z takim zjawiskiem juz spotkał?
A moze to zbieg okolicznosci i padl czujnik temp.( albo niedomaga) ?

  
 
Jakieś 2 mm ponad drugą kreskę, to ok. 90 st, czyli temperatura optymalna.
  
 
Czyli ja mam jakies 70-75 st. na trasie. Poprawiac czy sie cieszyc ze silnik sie nie przegrzewa
  
 
Temperatura optymalna dla tego silnika ustalana jest przez termostat (dobrany tez do tego silnika i wydajności układu chłodzenia), temperatura zbyt niska jest bardziej szkodliwa niż wyższa. 70-75 stopni to zdecydowanie za mało. Nie kieruj sie wskazaniem na desce rozdzielczej tylko sprawdź to scanerem w stacji obsługi.
Pozdr.
  
 
Cytat:
Nie kieruj sie wskazaniem na desce rozdzielczej tylko sprawdź to scanerem w stacji obsługi


A nie mozna tego sprawdzic jakos inaczej (bo oni drogo biorą).
  
 
Przy 90st. włączy Ci sie wiatrak na wolnych obrotach
Jeśli masz oryginalny temostat, to temperatura około pierwszej białej kreski jest OK.
Na Oplowskim powinieneś mieć ok. 2 mm ponad tą kreską.

Tak jak mówię, wyskaluj sobie licznik na podstawie włączania się wiatraka na wolnych obrortach.
  
 
Cytat:
Tak jak mówię, wyskaluj sobie licznik na podstawie włączania się wiatraka na wolnych obrortach.


Jak sie skaluje
  
 
Zapal auto na postoju i czekaj... czekaj... czekaj aż ci się włączy wiatrak. Nie ma bata - prędzej czy później musi się włączyć (no chyba że wiatrak padł) W momencie włączenia się wiatraka spójrz na wskaźnik. Jeśli wskazuje mniej więcej 3/4 skali - wskaźnik jest ok.

Zresztą o czym tu gadać, na 99% masz zwalony termostat...
  
 
Cytat:
2004-10-06 22:26:34, Robert_S pisze:
Zresztą o czym tu gadać, na 99% masz zwalony termostat...



  
 
Dzieki
Dzis jade do Torunia to sie rozejże po hurtowniach za termostatem i ew. rura do nexii
  
 
Panowie jestem w szoku.
Na forum pisaliscie ze nasz termostat nie ma wkladu (silnik 1. i wymienia sie go z obudowa + rura od Nexii. Otoz przed chwila moj mechanik na moich oczach roslaczy obudowe z termostatem i przelozyl mi z oplowskiego. Powiedzial ze on kupuje tylko wklady.
Hmmm. i zbaranialem
  
 
hmmm ale zapewne mechanik wyjoł wkład z Opla, o którym rozmawialiśmy na GG.

W sprzedaży nie ma chyba samych wkładów do 1,8/2,0.
Co więcej wymiana wkładu z obudową gwarantuje szczelność, a montaż wkładu w starej obudowie może się udać albo i nie (nieszczelność pomiędzy obudową a wkładem).
  
 
Wymieniłem termostat ostatnio na oplowski (prosta końcówka) rurę pozostawiłem tę samą. Na początku była zagięta w dwóch miejscach. Po około 200 km zagięcia zniknęły i rura uzyskała odpowiedni kształt. Dziwne nie?
  
 
Pod wpływem ciepła ułożyła się, ale wydaje mi się ,że oryginalna jest trochę za krótka i szybko może zacząć pękać (przez naprężenie gumy, milczeć zboki).
  
 
Obserwuję ją i narazie jest OK.
  
 
Cytat:
W sprzedaży nie ma chyba samych wkładów do 1,8/2,0.
Co więcej wymiana wkładu z obudową gwarantuje szczelność, a montaż wkładu w starej obudowie może się udać albo i nie (nieszczelność pomiędzy obudową a wkładem).



Wlasnie wrocilem. Przejechalem ok 120km. Wskazowka nad kreska 2mm jak mowił JACO i szla tylko wgore na miescie. Stary termostat mial przy zamknięciu 2-3mm szczeline. Ten drugi to byl orginalnie zamontowany WAHLER do opla Astry 1.8 o dziwo miala podciecie jak nasze autko tylko w druga strone i bardziej poziomo. Ciezko go bylo wadzic w obudowe, sprezyna byla twardsza, ale wszystko jest ok.
Mam cieplo.
  
 
A ja mam pytanie do tych co śmigają esperakami 1,5 16V
Po jakim czasie (lub po ilu kilometrach) temp. na skali ustala się na normalną.
U mnie po przejechaniu jakieś 3-5km dopiero wskaźnik pokazuje dobrą temp. czyli jest w połowie skali.
A i śmigam na LPG.
Zastanawiam się, jak to będzie zimą przy -20st.?
  
 
U mnie w taką pogodę jak dzisiaj (ok.10 stopni) nawiew ciepłego powietrza na szybę mam po ok 4-5min. Kisztan, mam tak samo jak u Ciebie, wskazówka staje po ok 4-5km. Ostatnio zaobserwowałem, że jak temp powietrze była w okolicy 0 stopni, to wskazówka opadła poniżej środkowej kreski ok 2mm. No, ale wtedy leciałem ze 100 km/h, więc chłodnica miała nawiew zimnego powietrza. Ogólnie samochodzik nagrzewa mi się szybko. Też mam LPG.
  
 
Witam klubowiczów. Czy ktoś mogł by mi powiedzieć czy termostat oplowski mozna rówierz założyć do Esperaka 1.5 16v ? Jeżeli tak to jaki (tzn. od jakiego silnika opla). Czy ta wymiana nie odbije się źle na temperaturze silnika w lecie (czy nie bedzie za wysoka). Z góry dziękuje.
  
 
Do 1.5 16V można założyć termostat o wyższej temperaturze ale u mnie występował problem z wyłaczaniem wentylatora w mieście. W 1.5 temp. wyłączenia wentylatora wynosi 92 stopnie, a temperatura otwarcia termostatu też ma 92 stopnie i wychodziły bzdury. Ja zamontowałem (wyjąłem ten o podwyższonej temp) ponownie oryginalny termostat i jest normalnie. Tak więc nie polecam.
Pozdr.