Zmiana paska rozrzadu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Postadam Escorta z silnikiem 1,6 EFI, chcial bym wymienic pasek rozrzadu i nie wiem czy trzeba do tego jakies rolki, napinacz, czy cos w tym stylu. Prosil bym wiec o pomoc co i za ile mniejwiecej kupic.

Z gory wielkie dzieki za pomoc.
  
 
odnosnie kosztow pisalem ostatnio do aso w tarnobrzegu i powiedzieli ok 850 zl
  
 
ale mi nie chodzi o ASO, bo wiem, ze oni maja zawsze ceny kolo 1000zl,
  
 
http://www.automotosklep.home.pl - tam znajdziesz ceny
a jesli chodzi o wymiane to nie wiem jak z rolka ale z samym paskiem problemu raczej nie ma
  
 
Zalecana jest niby wymiana całego kompletu bo jak rolki już się ciężko kręcą to też mogą być przyczyną zerwania paska.

A nabyć komplecik możesz w dobrej cenie w MAG-sklepie Tutaj
  
 
Powiem tak do 1.4CVH pasek kosztawał 40zł firmy Dayco( już na licencji Pirelli) Jest gwarancja i są przetestowane nie zrywają się częściej niż motorkraft, który jest tylko pakowaczem części tzn daje tylko swoją gwarancję i firmuje podzespoły własną nazwą. Pasek motorkraftu to jakieś 120zł. - Wymiana w obu przypadkach co około 50-60tyś km. Co do napinacza - jak już się ściągnie stary pasek i zakręci tą rolką(starą) i będzie szumieć to można ją wymienić, czasem szum tego łożyska słychać nawet na postoju jak autko chodzi na luzie. Generalnie można się dogadać ze sprzedawcą, że jak rolka okaże się dobra to nowo zakupioną można oddać tak aby niedobierać się do rozrządu kilka razy Acha napinacz firmy SKF - koszt 125zł, motorkraft ok165zł. - wymiana co około 100tyś km.
  
 
Proponuje wymienic komplet czyli pasek roli i napinacz. Ja u siebie wyminilem sam pasek rolki byly niby dobre i po pol roku znowu musialem wymieniac bo padly rolki Tak zaoszczedzilem ze musialem znowu pasek wymienic. teraz wymienilem caly komplet i jest z glowy a tak bedziesz sie zastanawial ile ci jeszcze te rolki pokreca a i tak wczesniej czy pozniej bedziesz je musial wymienic
  
 
... niop ...... najlepiej od razu komplec cały zrobić ......... rolki też mogą być przyczyną zerwania paska ......... takie myki z sama wymianą paska robie gości którzy zaraz sprzedają auto ........ niby pasek wymieniony ....... ale roli stare i zaraz robota od nowa .....
  
 
ja u siebie też wynieniłem odrazu cały komplet /pasek gates - 80zł, rolka ruville - 100zł/ i śpie spokjnie
  
 
No jak komplet, to jeszcze koła zębate i pompe wody

A tak serio, to napinacz wytrzymuje zdecydowanie dłużej niz pasek. Testowane na Chomikach.