Przepływomierz-pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich!!

Czysto teoretyczne pytanko: Co się stanie jeśli podciągne sprężyne w przepływomierzu?Czy będzie to miało wpływ na prace silnika?
  
 
a jaka fura?
jaka sprezyna?
moze jestem nie doinformawany ale u mnie w omie B 2.0 16v nie wystepuje zadna sprezyna. za to sa dwie plaskie blaszki ustawione wzdluz przeplywomierza.

robert
  
 
Może to ci pomoze.
  
 
PiotrS:
ostatnio jak czyscilem dolot to mialem w raczkach swych przeplywomierz i nie stwierdzilem w nim zadnej sprezyny.
  
 
Nie wiem jak wygląda przepływka w B.
Nikt nie pozwolił mi zdjąć klapki
Artykuł tyczy się głównie omy A, lecz zasada działania układów wtrysku jest prawie ta sama.
W A jest sprężyna. Spytaj się Prowo, on jedną przepływkę skilował.
  
 
Nie ma sprezyny
  
 
No ja nie wiem jak wy oglądaliście przepływomierz w A, ale ja ostatnio wymieniałem i jest tam klapka która się odchyla pod wpływem powietrza, i ta klapka jest na sprężynie- może koledze właśnie o tą sprężyne chodzi, co do pracy silnika to wydaje mi się że napewno się zmieni, ładnie to opisał PiotrS w swoim arytkule..
  
 
jest sprężyna
  
 
To może podpowiedzmy coniektórym, że najpopularniejsze są dwa rodzaje przepływomierzy:
a) z klapką, mierzą objętość przelatującego powietrza
b) z grzanym drucikiem, nowsza konstrukcja, mierzy masę powietrza

W C20NE jest z klapką, w nowszych silnikach jest z drucikiem


pozdrawiam
darq

  
 
No tak jak pisłałem w A jest sprężyna a B jej nie ma.
Jak bym nazwał przepływkę w B masowym, to bylo by dobrze czy źle?
  
 
To w nowszych silnikach jest podgrzewane powietrze w przeplywomierzu?Ale bajer.hihi
  
 
heh, w pewnym sensie tak, ale nie o to chodzi Działa to mniej więcej tak: jest sobie kawałek drucika, który jest podgrzewany przez przepływający przez niego prąd, mierzona jest także jego temperatura. Przepływomierz stara się utrzymywać tę temperaturę na stałym poziomie regulując natężenie tego prądu (o ile dobrze pamiętam to jest temp. grubo ponad 100st.C). Drucik jest schładzany przez przepływające powietrze, im więcej tego powietrza (wagowo), tym większy prąd przepływomierz musi w niego wpuścić, aby utrzymać stałą temperaturę. Wielkość prądu w druciku jest proporcjonalna do masy przepływającego powietrza (w jednostce czasu of course).
  
 
Cytat:
Drucik jest schładzany przez przepływające powietrze, im więcej tego powietrza (wagowo), tym większy prąd przepływomierz musi w niego wpuścić, aby utrzymać stałą temperaturę. Wielkość prądu w druciku jest proporcjonalna do masy przepływającego powietrza (w jednostce czasu of course).



I nagle gazior robi pierdut i caly misterny plan pomiaru w pizdu...
  
 
jak czyscilem swoj dolot to zrobilem kilka fotek wiec jak ktos chce to moge mu podeslac meilem albo wrzucic na LOBowego ftp'a fotki przeplywomierza w omie B 2.0 16v.
  
 
Cytat:
2004-09-18 09:21:43, PiotrS pisze:
...Spytaj się Prowo, on jedną przepływkę skilował.



To jest jawne oszczerstwo i niesprawiedliwość.

Skillował on ci niejedną!!

I to oczywiście bez tak prostackich metod jak przy pomocy gazu


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-09-18 23:47:17, darq pisze:
heh, w pewnym sensie tak, ale nie o to chodzi Działa to mniej więcej tak: jest sobie kawałek drucika, który jest podgrzewany przez przepływający przez niego prąd, mierzona jest także jego temperatura. Przepływomierz stara się utrzymywać tę temperaturę na stałym poziomie regulując natężenie tego prądu (o ile dobrze pamiętam to jest temp. grubo ponad 100st.C). Drucik jest schładzany przez przepływające powietrze, im więcej tego powietrza (wagowo), tym większy prąd przepływomierz musi w niego wpuścić, aby utrzymać stałą temperaturę. Wielkość prądu w druciku jest proporcjonalna do masy przepływającego powietrza (w jednostce czasu of course).


Dodam tylko że druty są dwa, jeden zwie się kompensacyjny drugi pomiarowy. Temperatura przewodu pomiarowego jest o 100 stopni wyzsza od kompensacyjnygo. Prąd przepływający przez drut kompensacyjny jest na tyle mały że się nie nagrzewa. Takie ustrojstwo mierzy objętość, gęstość i temperaturę zasysanego powietrza.

-----------------
Stahu