KUPNO AUTA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WIatm
Mam prosbe czy ktos dokładnie wie czy jesli zakupi się autko na czesci to trzeba coś rejestrowac?W urzedzie komunikacyjnym lub Skarbowym????
Auto nie bedzie jeżdżone.
P.S. Słyszałem ze nie wolno nigdzie zglaszac w urzedie ze sie cos kupiło bo potem sa problemy.
  
 
Cytat:
2004-08-27 08:34:02, stolaa pisze:
WIatm
Mam prosbe czy ktos dokładnie wie czy jesli zakupi się autko na czesci to trzeba coś rejestrowac?


Zaraz, zaraz - co to znaczy na części ? Jeżeli kupisz samochód to masz na niego papiery - jeżeli masz umowę kupna sprzedaży to musisz takową zarejestrować w US, jeżeli nie będziesz używał tego auta to musisz je wyrejestrować i zezłomować, w ten sposób kółko się zamyka.
  
 
Na te auto bede miał papiery ale niechce go rejestrowac bo potrzebuje z niego czesci( oprócz silnika i budy).
Chodzi mi o to czy musze go zgłosic w Urzedie skarbowym czy po prostu pociac go i na złom.i znika jak kamfora.A w urzedie skarbowym nie beda wiedziec ze go nabyłem bo nie dostarcze im umowy.
Prosze o odpowiedź
  
 
Cytat:
2004-08-27 11:41:13, stolaa pisze:
(...) A w urzedie skarbowym nie beda wiedziec ze go nabyłem bo nie dostarcze im umowy.


No coż może sie nie dopatrzą , gorzej jeżeli kiedyś tak.
  
 
Cytat:
2004-08-27 11:41:13, stolaa pisze:
Na te auto bede miał papiery ale niechce go rejestrowac bo potrzebuje z niego czesci( oprócz silnika i budy).
Chodzi mi o to czy musze go zgłosic w Urzedie skarbowym czy po prostu pociac go i na złom.i znika jak kamfora.A w urzedie skarbowym nie beda wiedziec ze go nabyłem bo nie dostarcze im umowy.
Prosze o odpowiedź


Może i nie dostarczysz im umowy, ale koleś który sprzedaje nagle zejdzie z ewidencji w WK, a nie pojawi się nowy własciciel tego auta
Chyba dużo prościej będzie jak go "oficjalnie" zezłomujesz. Ze samochodu zabierzesz co chcesz, a reszta na złom
  
 
Podepnę się.
Nie chodzi o FSO,zaznaczam z góry.
Kolega kupuje samochód,interesują go Golfy z lat 92-93,prosił,żebym z nim pojezdził i pooglądał,jako ze nie zna za bardzo nikogo innego,ktoby coś wiedział o samochodach
Wczoraj oglądalismy jednego,rocznik 93,silnik 1.6,zobaczyłem co mogłem-czy nie ma smarków na korku oleju,czy opony równowiernie zużyte i takie tam,rdze oczywiscie znalazłem,jako"fachowiec" w tym temacie
Mógłby mi ktos powiedziec na co zwrócić uwagę w tych samochodach,nie chcę kolege władować w jakieś bagno.
Mam więc kilka pytań z tym związanych.
Czy to normalne w Golfach III,że każde z obojga przednich drzwi jest opuszczone(lekko ociera o słupek przy zamykaniu),czy jest przekoszony?
Z układu kierowniczego dobiegają bardzo delikatne stuki,tak samo jak w PN drązki są walnięte?
Ile Golf III ma przeciwmgielnych tylnych 1 czy 2?
Wiem ze to nie to forum,ale może ktoś miał z nimi kontakt,a gdzie mam się zwrócić jak nie tu
  
 
ostatnio jestem na etapie golfów bo szwagier szuka auta. Ten Twój to 3d czy 5d?
  
 
Cytat:
2004-08-30 10:32:17, Momik pisze:
ostatnio jestem na etapie golfów bo szwagier szuka auta. Ten Twój to 3d czy 5d?



Kolege interesują tylko 5-drzwiowe.
Tego z wczoraj mu odradzałem,podejrzenia budził czysty,jak łza silnik,profesja własciciela-typowy handlarz ciągnący auta z Niemiec,w ogłoszeniu zapewniał,że przebieg udokumentowany w ksiązce serwisowej,co było prawdą,tylze ze ostatni wpis był z....99r. Przede wszystkim zaś koleś proponował układ,że przerejestrowanie za chyba 5 miesięcy,bo inaczej on jakiś podatek by placił,moze i tak jest,ale kto zagwarantuje,ze potem koleś nie pokaże wała koledze...
  
 
Cytat:
2004-08-30 10:17:31, Nabauab pisze:

Czy to normalne w Golfach III,że każde z obojga przednich drzwi jest opuszczone(lekko ociera o słupek przy zamykaniu),czy jest przekoszony?


Nie powinny ocierać. Chyba go poskładali do dupy albo ktos sie wieszał na tych drzwiach
Cytat:
Z układu kierowniczego dobiegają bardzo delikatne stuki,tak samo jak w PN drązki są walnięte?


Może koncówki dążków, może przeguby półosi...wiadomo auto używane po jakimś tam przebiegu
Cytat:
Ile Golf III ma przeciwmgielnych tylnych 1 czy 2?


O ile sie nie myle to jedno.

Warto zwrócić uwage na spawy np przy kielichach amortyzatorów jesli auto było "bite" to naciągał i spawał już je jakiś rzemielślnik przeważnie to widać. Zwróć uwagę na łaczenia blach, czy maska sie równo schodzi z nadwoziem czy lampy są dobrze wpasowane w nadwozie, itp Warto odchylić dywaniki i zobaczyć czy podłoga nie jest pomięta.
  
 
więc tak co do swiateł tylnych p.mgłowych są (raczej) dwa
co do drzwi, w wersjach 3d ze względu na potężne drzwi (długie , masywne i ciężkie) zawiasy były dość mocno nadwyrężone (generalnie jeden ze słabszych punktów tej wersji nadwoziowej) , jednak w aucie bez "przeszłości" z prawidłową regulacją zawiasu nie może być mowy o jakimkolwiek obcieraniu. Zobacz na reflektory przednie (rok produkcji , producent ) , oczywiście reflektor mógł zbić kamnień i nie świadczy to od razu o dzwonie , ale ja patrzę. Błotniki są przykręcane , zerknij na śruby jak widziałeś już w życiu parę aut to zorientujesz się o co chodzi . Oczywiście i tu mogło być wiele przycczyn błotnika nie koniecznie dzwoneczek. Do tego dochodzą szyby (rok prod, ewentualnie producent) , na silniku (a raczej na głowicy) powinna być także wybita data produkcji. To tak amatorsko na "dzień dobry" mi przychodzi do głowy. Wszystkie daty powinny ze sobą korespondować a nie każda część z innego roku i rozrzut 7 lat.
  
 
Z tym przerejestrowanie po 5 miesiacach to chyba lekka przesada (przestępstwo).
  
 
Cytat:
2004-08-30 10:51:30, mati_lecha pisze:
Z tym przerejestrowanie po 5 miesiacach to chyba lekka przesada (przestępstwo).


Ano właśnie.
Wiecie jak odczytać tą datę na szybie i swiatlach?Bo pewnie inaczej niz w FSO.
  
 
Cytat:
2004-08-30 10:58:01, Nabauab pisze:
Cytat:
2004-08-30 10:51:30, mati_lecha pisze:
Z tym przerejestrowanie po 5 miesiacach to chyba lekka przesada (przestępstwo).


Ano właśnie.
Wiecie jak odczytać tą datę na szybie i swiatlach?Bo pewnie inaczej niz w FSO.


Nie pamiętam dokładnej specyfikacji ale jak popatrzysz na reflektor (lub szybę) to się myślę zorientujesz. Nie pamiętam na 100% ale chyba na pierwsze wyposazenie światła szły Hella albo Bosch.
  
 
Dzięki,dzisiaj jadę do nastepnego to popatrzę wnikliwiej
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:47:13, Nabauab pisze:
Dzięki,dzisiaj jadę do nastepnego to popatrzę wnikliwiej



bedziesz tak wnikliwie patrzył to kolega nieprędko kupi samochód
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:47:13, Nabauab pisze:
Dzięki,dzisiaj jadę do nastepnego to popatrzę wnikliwiej


jeśli nawet drobny szczegół wzbudzi Twoja nieufność to odpuszczaj bo teraz wybór jerst gigantyczny, ach i jeszcze jedno słyszałem plotki że dużo z tych aut przeżyło powódź tą co była chyba trzy lata temu....
  
 
a te zarejstrowanie po 5 mięsiącach, to uniknięcie płacenia podatku dochodowego przez handlarza
  
 
Hmmm ten co dzisiaj oglądamy własnie podobno był sprowadzony 3 lata temu.
Swoją drogą dziwię się koledze,za 12 tys by kupił jednego z ostatnich Polonezów ,zamiast dobitego Golfa,a mnie by mu było łatwiej doradzić



[ wiadomość edytowana przez: Nabauab dnia 2004-08-30 11:58:57 ]
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:02:31, Momik pisze:

Nie pamiętam dokładnej specyfikacji ale jak popatrzysz na reflektor (lub szybę) to się myślę zorientujesz. Nie pamiętam na 100% ale chyba na pierwsze wyposazenie światła szły Hella albo Bosch.




albo Valeo
  
 
Ten dziś był ładniejszy,bardziej dopieszczony,wsio ok z zewnątrz,natomiast silnik hmmm nie wiedziałem,że w Golfie ze 140tys przebiegu moga walic panewki
Prawie identyczny odgłos,jak rumor panewek głównych w PN