Ksenony- ciekawe co na to SpeedR??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nielegalne ksenony
12.07.2004 16:43 (aktualizacja 16:59)

Zestaw nielegalny... / kliknij / INTERIA.PL
Kierowcy, którzy kupują po prostu zestaw ksenonowy obejmujący kable, żarówki i zapłonnik, po czym wyjmują z reflektora żarówkę halogenową, wycinają dziurę w osłonie reflektora, wkładają żarówkę ksenonową do odbłyśnika i podłączają zapłonnik do instalacji samochodowej (tzw. "samoróbki"), zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników i działają przeciw prawu.

Tylko kompletny, homologowany zestaw ksenonowych lamp, obejmujący automatyczny system poziomowania reflektorów i układ oczyszczania ich szyb jest legalny!

W Europie pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).


... i legalny / kliknij / INTERIA.PL
Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.

Wszystko o "ksenonach"

Handlowcy wprowadzający do obrotu takie niehomologowane oświetlenie muszą się liczyć ze skargami i roszczeniami o odszkodowanie od nabywców. Dzieje się tak, ponieważ rozprowadzając takie części zamienne i akcesoria, sprzedawca nie tylko musi poinformować klienta o ograniczeniu ich stosowania do konkretnych celów, ale również - w pewnych okolicznościach - przejmują odpowiedzialność za szkody w stopniu niczym nie ograniczonym.

Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

Z drugiej strony, pozafabryczne montowanie ksenonowych reflektorów jest całkowicie zgodne z prawem, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. Oznacza to bliźniacze, homologowane światła główne, system automatycznego poziomowania i układ oczyszczania szyby. Zestawy takie są obecnie dostępne m.in. dla Audi A3, BMW serii 5, Forda Focusa, Mercedesa klasy E, Opla Astry, VW Golfa IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. Kierowcy tych samochodów mogą potem w pełni korzystać z zalet, jakie oferuje potężne światło ksenonowe:

- ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi;

- jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi;

- jakość światła zbliżona do słonecznego (temperatura barwy światła halogenowego wynosi 3,200 Kelvinów, światła ksenonowego 4,300 Kelvinów, światła słonecznego w bezchmurny dzień 5,300 Kelvinów); które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego. Kierowca nie męczy się tak szybko i prowadzi samochód w bardziej zrelaksowany sposób:

- niebezpieczeństwa na poboczu szosy i przeszkody na drodze pojazdu rozpoznawane są szybciej, piesi i cykliści są widoczni znacznie wcześniej;

światło ksenonowe zwiększa kontrastowość widzenia barw.


text za interia.pl
co wy na to??
  
 
A SpeedR na to... norma

Logicznym dla mnie jest fakt, iż producenci wszelkich akcesoriów, mających zastosowanie w każdym przemyśle, również motoryzacyjnym, zmuszeni są "bronić się" przed falą substytutów wpływających na ich firmowy bilans płatniczy, czy jak kto woli - rachunek zysków i strat.

Wracając do meritum sprawy, nigdy nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi na ptanie, w jaki sposób niemodyfikowany reflektor (tj. ze stałą ogniskową, kształtem odbłyśnika, itd.) a jedynie ze zmienionym źródłem światła ma tak przerażający wpływ na oślepianie innych użytkowników drogi
Logiczne, że sama wiązka światła jest mocniejsza... nawet nie tyle mocniejsza co jaśniejsza, na tym kończa się różnice w odniesieniu do reflektora fabrycznego

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
SpeedeR a ja tak z ciekawosci zapytam jak tam twoje prace nad leflektorami do espero bo temat ucichl
  
 
Cytat:
2004-07-13 09:54:45, Wiktor_ pisze:
SpeedeR a ja tak z ciekawosci zapytam jak tam twoje prace nad leflektorami do espero bo temat ucichl



A, pochwalę się, że wkleiłem już soczewkę, muszę jedynie złożyć reflektor z powrotem w jedną całość

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
a czy jakies zdjecia procesu technologicznego to wasc posiadasz
czy ino ujrzymy efekt koncowy??
  
 
Łano posiadam
Problem w tym, że windows mi się skrzaczył, tak wiec nie omieszkam ich zamieścić po przywróceniu pelnej sprawności swojejgo systemu... nie chce mi skubaniec "zobaczyć" aparatu, co uniemozliwia mi przekopiowanie "fotków".

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2004-07-13 14:21:37, SpeedR pisze:
Łano posiadam
Problem w tym, że windows mi się skrzaczył, tak wiec nie omieszkam ich zamieścić po przywróceniu pelnej sprawności swojejgo systemu... nie chce mi skubaniec "zobaczyć" aparatu, co uniemozliwia mi przekopiowanie "fotków".

Pozdrawiam - SpeedR



Cos slychac w tej sprawie?
  
 
Cytat:
2004-08-26 23:33:08, QLogic pisze:
Cos slychac w tej sprawie?



No właśnie ?
 
 
Speederku coś czuje ,że teraz to najbezpieczniej będzie wyprowadzić sie do Azerbejdżanu...
Podobno chłopaki robia zrzutkę na Rosjan.

Jakby co to w mojej piwnicy zawsze da się położyć karimatkę i spiwór
  
 
Czyżby SpeedR się nawrócił na standardowe lampy? Coś mu tam ponoć ostatni zdechło i koszty przewyższyły wartość złomiaka-esperaka, a najwidoczniej efek też był ciulowy.
  
 
Cytat:
2004-08-27 02:04:28, -JACO- pisze:

Jakby co to w mojej piwnicy zawsze da się położyć karimatkę i spiwór




Taa, JACO! Ale na pewno w piwnicy, czy moze w garazu? A ta karimata to do spania, czy pod samochod?
  
 
Cytat:
2004-08-27 11:10:16, QLogic pisze:
Cytat:
2004-08-27 02:04:28, -JACO- pisze:

Jakby co to w mojej piwnicy zawsze da się położyć karimatkę i spiwór




Taa, JACO! Ale na pewno w piwnicy, czy moze w garazu? A ta karimata to do spania, czy pod samochod?



No jakoś Łukasz będzie musiał odrobić wikt i opierunek
  
 
Cytat:
2004-07-13 14:09:02, SpeedR pisze:
Cytat:
2004-07-13 09:54:45, Wiktor_ pisze:
SpeedeR a ja tak z ciekawosci zapytam jak tam twoje prace nad leflektorami do espero bo temat ucichl



A, pochwalę się, że wkleiłem już soczewkę, muszę jedynie złożyć reflektor z powrotem w jedną całość

Pozdrawiam - SpeedR



SpeedR... Nie znam człowieka, który składałby reflektor dłużej niż Ty
  
 
Cytat:
2004-08-29 11:48:06, Zoltar pisze:
SpeedR... Nie znam człowieka, który składałby reflektor dłużej niż Ty



A ruda złoma żre... żre... żre...