Problem temperatur A3.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam , walcze juz drugi dzień z temperaturą , podeszła pod 100 z hakiem , wentylator z klimy nic ,wisko nic i trąba....
Wymieniłem czujnik w chłodnicy i dalej nic, dzwoniłem w sprawie wiska ( sprzęgło na wentylatorze) 790 zł ASO ,
pytanie czy to to?
Dajcie znać DanDan
  
 
Nie strasz mnie.

Ja jak stoje w korku, to mam 100 i czasem troszke jeszcze.
A potem jak wentylator sie zalaczy, jest lepiej.
Spada do 95-92 około.

Podobno to w miare normalna temp dla tego silnika....

Kurna, niech ktoś szybciej skombinuje jaką instrukcje obsługi tego auta.....
  
 
Heh... ja to znowu mam tak :

- jak wlacze klime to temp 97-100... w korku pow 100
- jak wylacze klime to temp 92-95... w korku 97


  
 
Kiedyś już pisałem o temperaturze bo miałem problem z chłodnicą (ale tu mówie o Omie B).
Kiedy chłodnica była stara, temp. w lecie w ruchu miejskim była w granicach 100-105 st. C przy właczonej klimie. Teraz przy nowej chłodnicy temperatura nawet nie dochodzi do 100 st., jest gdzieś w granicach 97-98 st. C i już włacza się wentylator i temp. schodzi gdzieś tak do 92-94 st. C.

Pozdrawiam
  
 
No wlasnie tez tak mialem do tej pory... nic to... na chlodnice widocznie nadszedl czas...
  
 
Ja mam stale 92-94 odczytane z techa ale tez mam młoda chlodznice. Dan-Dan a probowael przedmuchac powietrzem sprezonym od czola? Wisko mozesz sam sprawdzic czy dziala.
  
 
Wita, chyba wszystko jasne , temperatura dla tego silnika ok 105 stopni , potem powinien zadziałać wewntylator z klimy ( dane od mechanika z ASO,oby prawdziwe)
pozdro DanDan
  
 
u mnie w korku na zapiętym drivie ma ponad 100 po kilkunastu minutach
  
 
to ja chyba mam coś popsute

bo u mnie jest temp stała ok 92,5 st znaczy równo ze środkową kreską niezależnie lato/zima/klima/bez klimy

i nigdy śię nie załączają szybkie obroty głównego wentylatora

jak kiedyś miałem uwalone wolne obroty głównego (znaczy nie było ich wcale) to temp skakała pod 100 st i załączały się szybkie obroty i tak wkoło macieju... niestety takich akcji nie wytrzymuje przekaźnik (do takich obrotów jest potrzebny potężny prąd) bo po dłuższej jeździe latem w korku mogłem go "modelować" palcami, taki był miękki
moim zdaniem sprawny układ nie potrzebuje szybkich obrotów przewidziano je tylko do sytuacji awaryjnych

Jeszcze jedno panowie mechanicy z ASO pieprzą, że temp powyżej 100 st jest normalna dla bestii, ale jak się układ zagotuje to mają tylko jedno rozwiązanie wymiana uszczelek pod głowicami sukinsyny garbate nieuki...
Miejcie panowie na uwadze fakt, że decydując się na JAZDY z temp pow 100 st narażacie swoje silniki na... np niesprawne działanie korka od zbiornika wyrównawczego, bądź powstanie malutkiego wycieku w układzie który po kilku latach hartkoru nie jest w stanie znieść ciśniena wody która ma ochotę się zagotować... ale powstrzymuje ją właśnie to ciśnienie
a przy tej temperaturze w układzie powstanie najmniejszej nieszczelności w układzie spowoduje obniżenie ciśnienia (które powstrzymywało wodę przed zagotowaniem) a wtedy woda napewno się zagotuje i zostanie wywalona przez korek bądź inną drogą...

i remont silnika gotowy

ale wy sami o tym decydujecie... ja się uczyłem na własnych błędach, wy możecie na moich (jesli tylko chcecie)
  
 
Fajni podsumowałeś ASO
Cytat:
sukinsyny garbate nieuki...


i się zgadza m z twoją wypowiedzią w 100%
  
 
Witam.
Umnie w 3.0 24V C30SE... nigdy niemialem wiecej niz 85 stopni.
Normalnie (praktycznie caly czas) mam 78-79 stopni. Jedynie gdy zgasze silnik, i postoi on pare minut i przekrece kluczyk to temperatura wskakuje max do 83-85 stopni. Niewiem wiec czy temperatura dochodzaca do 100 stopni jest normalna!!!!!!!!!!!!!!
Pozdro
  
 
Cytat:
2004-05-10 02:24:56, Fubu pisze:
... to temperatura wskakuje max do 83-85 stopni...



Musisz mieć niewłaściwy odczyt (coś z czujnikiem).
Nie możesz mieć ~85 st. C skoro termostat zaczyna się
otwierać około 92 st. C /padnięty termostat?/
  
 
Wentylator od klimy spełnia zadanie dodatkowego(drugiego po wisco) wentylatora od układu chłodzenia (przynajmniej u mnie) i załącza się przy 105 st.C - sprawdzałem . Jednak działa tylko przy "włączonym zapłonie"
Pozdr.
  
 
A u mnie jak włącze klime, to dodatkowy wentylator, ten z przodu, uruchamiany elektrycznie, załącza się i wyłącza co jakiś czas.
I wcale temperatura nie jest wysoka. Nawet jak jest 80 stopni, to tez tak samo się załącza i wyłącza na przemian.....
  
 
Włącza się, bo chłodzi czynnik chłodniczy klimy

pozdrawiam
  
 
sprawdz termostat, ew sprawdz czy chlodnica wszedzie jest podobnie nagrzana jak nie to zapodaj jej jakis srodek na przeczyszczenie
  
 
Można spróbować jeszcze odpowietrzyć układ i przyjrzeć sie korkowi chłodnicy (czy sprężyna dobra i czy szczelny) bo jak wiadomo z fizyki... ciecz pod cisnieniem ma wyższą temperature wrzenia.
  
 
Ja to na lato mam drugą wiscoze,zblokowałem ją na sztywno i na upalne tygodnie sobie zakładam i mam z głowy
  
 
Pewnego dnia łożysko na którym osadzona jest wiskoza pójdzie się je......ać
  
 
Hehe-już poszło,zrobiłem to celowo,specjalnie wylałem płyn i skręciłem je na stałe ,na chłodniejsze dni mam drugie wisco