MotoNews.pl
  

Typy reflektorow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczow.

Stalem sie niedawno szczesliwym posidaczem (mam nadzieje ) Omegi B'98 2.5 TDS. Pare rzeczy bylo do zrobienia, ale jakos z tego wybrnalem (miedzy innymi dzieki pomocy postow z tego forum).

To moj pierwszy post. Z zalozenia wiem, ze najpierw nalezy przekopac archiwum co najpierw zrobilem. Pozostaly watpliwosci i jezeli ktos by mial ochote je rozwiac to z gory dziekuje.

Sprawy ktore mnie nurtuja to:
1. Po przegladzie w ASO wykazalo, ze reflektory przednie swieca innym swiatlem. Rzeczywsicie jedna swieci jak ksenon a druga jak zwykla. Oba typy reflektorow to soczewkowe. Pytaniem jest, czy sa specjalne reflektory ksenonowe bo z zewnatrz wygladaja tak samo? Czy jest mozliwa wymiana zwyklej zarowki na ksenonowa?
2. Jaki jest koszt samej zarowki ksenonowej (szacunkowy) jezeli da sie wymienic?
3. Nie pali sie kontrolka zapiecia pasow na desce (chociaz sa niezapiete). Co tutaj? Czy w wypadku kolizji poduszki wypala przy niezapietych pasach (co jest raczej niebezpieczne )?
4. Znalazlem instrukcje zdjecia deski rozdzielczej (na forum) ale jak wymienic zarowki podswietlania zegarow (bo nie pali sie zadna) nie znalazlem. Co z tym?

Dzieki za odpowiedzi (jak jakies beda).

Pozdrawiam
Piotr M.
  
 
1. Pewnie sa zalozone rozne zarowki. Niektore Philips maja zabarwione koncowki na niebiesko i taka tez daja poswiate. Zarowek ksenon. nie ma - sa palniki przystosowane do specjalnych lamp i inaczej zasialane.
2. kilkaset zl?
3. nie mam takiej kontrolki. Moze ktos cos wie?
4. Patrz porady
  
 
Dzieki stapoz

O kontrolke pasow pytam, bo w Oplu Astrze jak sie nie zapnie pasow to swieci sie kontrolka. Wiec pomyslalem, ze analogicznie jest w Omedze. Odnosnie ksenonow to cos czytalem ze nominalnie nie da sie wymienic bo sa klejone czy cos tak (trzeba "brute force" uzyc)

Pozdrawiam
Piotr M.
  
 
palniki ksenonowe można normalnie wyjąć jak inne żarówki. Jeśli chcesz sprawdzić czy masz ksanony to zobacz czy:
1. W pobliży każdego reflektora nie znajduje się mała skrzyneczka oznaczona "błyskawicą"
2. Do "żarówki" reflektora dochodzi gruby kabel od powyższej skrzyneczki.
Jeżeli nie to znaczy że masz zwykłe soczewki
pozdrawiam
ILKU
  
 
Ok. Dzieki ilku.

To rozwiewa moje watpliwosci.
Czy ksenony PHILIPS D2S nadaja sie (maja moc 35W)? Na allegro chodza cos kolo 100 zl za sztuke. Sprawdzalem na stronie PHILIPS'a i nie sa to zadne "fake" z marketu za 20 zl, tylko nominalne ksenony. Dziwi mnie tylko niska jak na palniki cena...

I jeszcze jedno, czy po wymianie jest konieczna wizyta w serwisie w celu ustawienia swiatel?

Pozdrawiam
Piotr M.
  
 
Jesli nie masz xenonow to nie masz po co kupowac samych palnikow. Pod zwykle soczewki nie podejda ze wzgledu na mocowanie i napiecie zasilania.
  
 
najlepiej zajżyj tu http://www.kaminpro.pl/xenony.html i poczytaj
  
 
Dzieki wszytkim za odpowiedzi.
Jednak mam reflektory ksenonowe (z caalym osprzetem). Pozostaje wymiana palnikow.

Pozdrawiam
Piotr M.
  
 
Zastanawia mnie fakt niepalenia sie kontrolki od pasow,hmm jest cos takiego jak czujnik od napinaczy pasow,w przypadku kolizji?
Oraz czemu ZADNA "zarowka sie nie pali na desce rozdzielczej"? hmm?
  
 
Moze sie myle, ale wedlug mojej wiedzy w przypadku gdy nie sa zapiete pasy nie powinna wypalic poduszka powietrzna w czasie kolizji bo moze w tym przypadku zabic. Dlatego istnieje cos takiego jak czujnik zapiecia pasow, aby nie doprowadzic do takiej sytuacji. U mojego ojca w Astrze jak nie zapne pasow to ciagle pali sie czerwona lampka "zapnij pasy". Z tego co widzialem w instrukcji obslugi w Omedze tez cos takiego jest.

Odnosnie zarowek na desce rozdzielczej (podswietlanie zegarow) nie pali sie zadna (tzn. jest "ciemno"). W takim stanie kupilem samochod. Sprawdzilem bezpieczniki. Moze jest jakas kostka zasilajaca (tak mialem w Kadecie) ktora wypadla.

Pozdrawiam wszystkich
Piotr M.
  
 
Cytat:
2004-08-19 09:41:20, pmasicz pisze:
Moze sie myle, ale wedlug mojej wiedzy w przypadku gdy nie sa zapiete pasy nie powinna wypalic poduszka powietrzna w czasie kolizji bo moze w tym przypadku zabic. Dlatego istnieje cos takiego jak czujnik zapiecia pasow, aby nie doprowadzic do takiej sytuacji.



Niestety się mylisz.
  
 
A czy kolega jak czyścił deseczkę rozdzielczą, przypadkiem potencjometrem od natężenia oświetlenia nie pokręcił w połóżenie zero? , wtedy decha czarna jak smoła,