Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-09-04 18:30:24 Jeśli np. dziadek zmieniał biegi przy np 2tyś obrotów (nie później) to wszystko się zgadza panewki i wał.. |
![]() pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2004-09-04 18:46:31 zgadzam sie z przedmówcą, a tym bardziej że to dziadziuś to na bank jeździł jak .. dziadziuś .. |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-04 19:26:12 fatalnie ![]() ![]() |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-09-04 20:53:59 Panewy, tylko nie pamiętam które klekoczą przy obciążeniu, główne czy korbowe ![]() |
BassenMS Miłośnik FSO Warszawa-Praga Płd. | 2004-09-04 21:20:01 A sprawdzałeś zapłon i podciśnieniowy regulator zapłonu? |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-04 21:34:50
ustawienia zapłonu nie...regulator to tyle o ile ... coś tam dziadek kiedyś przebąkiwał że sprawdzał... ale zapłon to dawno nie był sparawdzany..niestety TSZA by się do fachowca zaudać bo zapłon to na lampę? a ja nie posiadam |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-09-04 21:46:13 A jaki dzwięk dokładnie,taki suchy trzask,czy nierównomierny głuchy niski rumor? |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-04 22:06:55
trzaski .....nierównomierne |
Berecik Miłośnik FSO Ford Mondeo Szczecin | 2004-09-04 22:11:51
Generalnie nic ci nie powinno grzechotać. Sprawny silnik powinien chodzić równomiernie bez dodatkowych efektów dzwiękowych. A o ile takowe występują to oznaka, że coś nie domaga. |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2004-09-04 22:20:00 Wygląda na panewki,skoro mówisz trzaski,to raczej korbowodowe.Jezdzić z tym mozna,przynajmniej dopóki jest ciśnienie oleju. |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-04 22:30:15
tu mnie zmartwiłeś...
tu pocieszyłeś ciśnienie trzyma , ale panewki będą wisiały w powietrzu i psuły atmosfere... THX za odp!!! |
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2004-09-04 22:38:50 Zanim rozgrzebiesz cały silnik sprawdź laski popychaczy zaworów. Jeśli była złamana dźwigienka zaworu to mogła się skrzywić laska i teraz sobie grzechocze z radości. ![]() ![]() Powodzenia. |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-04 22:38:58 może to głupio zabrzmi...
ale co robić żeby maksymalnie zodalić moment kiedy będzie trzeba panewki wymienić i szlifować wał?. Bo na razie mam całkowity brak kaski |
![]() kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2004-09-04 22:43:30 a mnie to wyglada na spalanie detonacyjne. Sprawdz zaplon, ewentualnie na probe zatankuj paliwa o wyzszej liczbie oktanowej. |
![]() Adamski Polonez 1,5 + LPG Wałbrzych | 2004-09-04 23:19:38 Mi to też wygląda na spalanie detonacyjne. Zapłon możesz ustawić na zwykłą lampkę 12V, opis jest gdzieś na forum. |
Goshky Opel Omega 2.0 16v k ... Toruń | 2004-09-05 00:06:02 Też bym się przysłuchał czy to aby nie detonacje, u mnie występuję na benzynie zawsze gdy jest gorący silnik, w średnim zakresie obrotów.
Co do panewek to zarżnąłem jeden komplet korbowodowych w starym wozie. Jak mają znaczne luzy to sobie klepią czasem głośno na wonlych obrotach, a przy odpalaniu silnik wydaje rumot jak stary diesel, po chwili olej dociera gdzie trzeba i wszystko cichnie, tak przynajmniej miałem. Pomógł szlif wału, nowe panewki, torba uszczelek i znajomy mechanik. Przed naprawą z jeździłem rok ze świecącą kontrolką ciśnienia olleum (i to nie tylko na wolnych obrotach ![]() |
LOSOS FSO Polonez Caro 1.5 ... Marki | 2004-09-05 00:17:44 Mój ojciec tez kiedyś jeździł na palącej się cały czas kontrolce oleju tyle że Fiatem 127, jak go sprzedawał to przed Zeraniem wlał do silnika olej przekładniowy ![]() ![]() |
![]() roman16 Miłośnik FSO Pozonel Carro + 50% ... Warszawa / Milanówek | 2004-09-05 12:08:44 no to chyba zacznę od sprawdzenia zapłonu.....
on grzechocze tylko pod obciążeniem, tzn. jak robię „sprint” spod świateł i pedał jest w podłodze , lub przy jeździe pod górkę mocno załadowanym samochodem, przy normalnej jeździe tego nie słychać, trzeba dopiero go "zacząć męczyć" żeby zaczął grzechotać P.S. Silniczek nie jest zagazowany [ wiadomość edytowana przez: roman16 dnia 2004-09-05 12:10:14 ] [ wiadomość edytowana przez: roman16 dnia 2004-09-05 12:11:43 ] |