MotoNews.pl
  

Dym z rury...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
dwa dni temu zalozylem do mojego autka (VW Golf2 1,8GT wtrysk jednopunktowy) instalację firmy BRC.
samochod na gazie chodzil OK ale po przelaczeniu na beznyne zaczal zdychac. pomyslalem ze padla sonda lambda (2 tyg temu zalozylem nowa). wczoraj pojechalem do gazownikow i po drobnych regulacjach i sprawdzeniu wyszlo na to ze sonda jest w porzadku i silnik chodzi w miare OK.
pojawily sie jednak widoczne kłęby dymu z rury wydechowej przy wcisnieciu pedalu gazu zarowno na benzynie jak i na gazie. czuc nawet jakby troszke gaz.
co moze byc tego przyczyna? emulator? źle ustawiony zaplon? (czy do gazu zaplon powinien byc ustawiony inaczej?)

aha i jeszcze jedno. mam parownik 70kw. czy ma to jakis wplyw na moc silnika na gazie i czy jest on wystarczajacy do 90 konnego silnika?

pozdrawiam i z gory dzieki za odp.
  
 
Jaki kolor ma dym? 70kW to około 90KM, także parownik jest dodrany prawidłowo.
  
 
czyli moc parownika powinna mniej wiecej odpowiadac mocy silnika? a jesli bylby mocniejszy?

a dym ma kolor chyba niebieski. poza tym czuc benzyne. ak jakby niedopalal.
  
 
Parownik może być większy, ale nie mniejszy. Niebieski dymek świadczy o spalaniu oleju Zobacz, czy gdzieś Ci się olej nie leje do dolotu np przez odmę.
  
 
Moze masz za maly mixerek i bardzo zdlawiony przelot.Przy zalewaniu cylindra zbyt duza dawka paliwa moze sie pojawiac odrobina dymu niebieskiego zmieszana z czarnym.
  
 
PO załoMiałem kolego podobne objawy w Fordzie Sierra 2000 mpi po założeniu gazu pojezdziłem ok. 2 tygodni i zaczęła dymić,i na benzynie i na gazie.Pojechałem do znajomego fachowca i jak się okazało było to spowodowane stwardnieniem uszczelniaczy na zaworach.Wytłumaczenie jest następujące:silnik pracujący na gazie ma większą temperaturę spalania,co spowodowało "przypieczenie uszczelniaczy"Po wymianie na nowe problem znikł.Jezdziłem tą Sierrą jeszcze ok.1,5 roku (ponad 30.000km.) i wszystko było O.K.