Jaki moment??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakim momentem nalezy dokrecic srube,trzymajaca flansze w tylnym moscie,tak zeby nie scisnac za bardzo lozysk ale i zeby nie bylo za luzno
  
 
BartekN - moj sposob dokrecasz do maxa i popuszczasz naketke o 1/2 obrotu, inni robia to na 1/3 inni na 1/4 a inni na 2/3 - sam zrobisz to zobaczysz..
  
 
a czy oprocz anmima ktos to jeszcze robil i jak robil??
  
 
W polonezie jeszcze nie robiłem łozysk ale w kaszlu regulowałem jak pisał anmimo-dociągałem mocniej i popuszczałem na tyle żeby chodziło lekko ale bez luzu-z tyłu natomiast była odkształcalna flansza i była dupa-za pierwszym razem trzeba było dokręcic dobrze.(na czucie ofkurz)
  
 
Cytat:
2004-10-29 09:20:47, BartekN pisze:
Jakim momentem nalezy dokrecic srube,trzymajaca flansze w tylnym moscie,tak zeby nie scisnac za bardzo lozysk ale i zeby nie bylo za luzno



Moment powinien wynosić od 175 do 275 Nm i należy tak dokręcać żeby nie było luzu a koła obracały się w miarę lekko. Do regulacji luzu masz pierścienie oporowe o różnej grubości oraz tulejkę sprężystą która się trwale odkszałca na kształt baryłki i dlatego nie należy stosować dokręcania na siłę i odkręcania nakrętki . Jeśli nie wymienialiśmy tulejki i robimy pomiarów luzu to następne dokręcanie powinno być większym momentem niż poprzednie.