Awaria klimatyzacji????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o radę. Zanim pojadę do jakiegoś DROGIEGO ASO. Czy jest możliwość że przy mrozie (-4) może nie działać klima? (omega b mv6). Parują strasznie szyby a wcześniej przy "auto"(klimatronic) chodziła klima i nic sie nie działo. Wnioskuję że klimatyzacja nie działa ponieważ wolne obroty nie zmieniają się przy przełączaniu na "eco" gdzie nie powinna pracować sprężarka. Wcześnie przy dodatnich temp. było ok. Czy może to być zbieg okoliczności że nagle brakło gazu lub jest coś nie tak? Pozdrawiam
  
 
Klimatronic od bodajze +3stopni nie dziala! To normalne!
  
 
Cytat:
2005-01-26 21:50:17, mako78 pisze:
Klimatronic od bodajze +3stopni nie dziala! To normalne!


Eee, źródło?

Instrukcja obsługi o tym nie wspomina, wręcz przeciwnie - mówi aby "dla komfortu" nie wyłączać. I że klimatyzacja osusza powietrze nawet jeśli nie jest potrzebne schładzanie.

Natomiast dla klimy "manualnej" pojawia się kryterium temperatury ("w miarę możliwości powyżej +4") na okresowe włączanie sprężarki zimą.

U mnie sprężarka chodzi także przy ujemnych temperaturach, szyby nie parują (przy otwartym obiegu wewn.)

pozdr, Robert
  
 
Nixon: a czy masz wzrost przy tych temp. obrotów / spalania przy włączonej klimie? I czy jest on taki sam jak w lecie? (cyferki może)


OT:

Cytat:
posiadany pojazd: omegaMV6 IRMSCHER
rok produkcji: 1998
silnik/moc/kolor: 3,0/24 244KM
dokonane modyfikacje:


obniżone zawieszenie o 50mm, modyfikacjaukładu wlotowego powietrza, reszta to tajemnica. Zdjęcia na wiosnę przy potężnych 17' allesio.



Skoro uznałeś za właściwe pochwalić się dokładnie 244KM, to może jednak uchylisz tej "tajemnicy" i jakieś szczegóły podasz (łącznie z tym "modyfikowanym układem wlotowym")? I fotki?
Potężne felgi 17" allesio mnie nie interesują, więc nie chcę czekać do wiosny.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-01-27 10:37:44, Prowo pisze:
Nixon: a czy masz wzrost przy tych temp. obrotów / spalania przy włączonej klimie?


Wydaje mi się że tak, ale sprawdzę jeszcze po południu i wyedytuję posta.
Re OT: to nie mój profil, tylko kol. irmscherMV6
Ja to seeeria jestem.

pozdr, Robert
  
 
Cytat:
2005-01-27 10:55:24, Nixon pisze:
Wydaje mi się że tak, ale sprawdzę jeszcze po południu i wyedytuję posta. Re OT: to nie mój profil, tylko kol. irmscherMV6 Ja to seeeria jestem. pozdr, Robert



Eeee - no przecież wiem czyj to profil. Wydawało mi się że wystarczy jak przywołam dane z profilu, gdzie jednoznacznie określony jest pojazd.

A na sprawdzenie będę czekał


No to jeszcze raz:

OT: do irmschermv6


Cytat:
posiadany pojazd: omegaMV6 IRMSCHER
rok produkcji: 1998
silnik/moc/kolor: 3,0/24 244KM
dokonane modyfikacje:


obniżone zawieszenie o 50mm, modyfikacjaukładu wlotowego powietrza, reszta to tajemnica. Zdjęcia na wiosnę przy potężnych 17' allesio.



Skoro uznałeś za właściwe pochwalić się dokładnie 244KM, to może jednak uchylisz tej "tajemnicy" i jakieś szczegóły podasz (łącznie z tym "modyfikowanym układem wlotowym")? I fotki?
Potężne felgi 17" allesio mnie nie interesują, więc nie chcę czekać do wiosny.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Jam mam klimatronic i sprezarka mi dziala nawet przy -7.5 stopnia.
Wiem bo jak wlaczam klimatronika to obroty wzrastaja na chwile do 1tys obr, a jak juz chce zgasic silnik i wylaczam klimatronica, to obroty spadaja na chwile do 200 obr i podnosza sie do 400, 500obr, czyli na swoje normalne obroty.
Tez gdzies wyczytalem, ze klimatyzacja w zinmie osusza powietrze w aucie - komfort podrozowania .

A co do tych 244KM, to znalazlem kiedys omege, wlasnie od Irmschera na Mobile.de, gdzie koles pisal ze ma 230KM, w MV6.

Czyli programowo (chip) mozna dodac Omci pare koni. Tak jak w kazdym aucie, jest zapas tylko w omegach wiekszy
  
 
OT: cd:

Cytat:
2005-01-27 11:16:47, KOLIBERk pisze:
...A co do tych 244KM, to znalazlem kiedys omege, wlasnie od Irmschera na Mobile.de, gdzie koles pisal ze ma 230KM, w MV6. ...



Jakby to powiedzieć...
Jesteś tu w sumie od niedawna, to nie wiesz że było tu już paru szybkich / mocnych, podających takie a nie inne moce i osiągi. Niestety życie ich zweryfikowało, niektórych dość brutalnie .

Dlatego to jest konkretnie zadane pytanie, do konkretnego przypadku a nie rozważania teoretyczne których można znaleźć multum na forach typu tuning to i tamto.
I liczę że otrzymamy konkretnś odpowiedź.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2005-01-27 11:30:12, Prowo pisze:
OT: cd: Jakby to powiedzieć... Jesteś tu w sumie od niedawna, to nie wiesz że(...)



Tak, tak, masz racje
Ja dlatego na koncu posta dalem duzy usmiech, bo to pewnie jakies urojone konie , no chyba ze...
Cytat:
tylko w omegach wiekszy



Jak ktos tego nie sprawdzi na hamowni, to moze sobie dodawac, ale "nasze szkapy" w szkole podstawowej.
U mnie w Nysie pelno takich mlodych gniewnych bylo, co sobie dodawali KM, Turbo, i takie inne dodatki. A pozniej sie okazywalo, ze silnik to zwykly 1.8 i bez turbo, a tylko znaczek T jest naklejony.
  
 
aa, a jeden to nawet w VW VR6 wstawil chipa, co go krecil do 12tys obr.
Dodam tylko ze ma apteke. Reszte sami sobie dodajcie
  
 
Korzystając z okazji mam pytanie co do klimatyzacji manualnej (omega B mv6)
Po włączeniu przycisku obroty rosną czyli ok,ale czy wiatrak na chłodnicy od klimy powinien ruszyć czy jest to uzależnione od temperatury otoczenia ? i przy ujemnych tem. nie działa?
By odparować szyby trzeba włączyć klime i nadmuchy zimne?
Brrrrrrr. czy można włączyć nadmuchy ciepłe?
Oczekuje łagodnego wyroku klime mam pierwszy raz
  
 
Z tymi obrotami to cos dziwnego jest.

Latem po wlaczeniu klimy rosna (600 bez; 800z klima). Jak jest w okolicach kilku stopni na zewnatrz to juz nie rosna, ale klima na bank odpala bo nie paruja szyby tak jak przy wylaczonej.

PS. Prowo tak ma i ja tak mam.
  
 
Cytat:
2005-01-27 14:52:07, mariusz180 pisze:
Po włączeniu przycisku obroty rosną czyli ok,ale czy wiatrak na chłodnicy od klimy powinien ruszyć czy jest to uzależnione od temperatury otoczenia ? i przy ujemnych tem. nie działa? By odparować szyby trzeba włączyć klime i nadmuchy zimne? Brrrrrrr. czy można włączyć nadmuchy ciepłe?



Ja robie tak, a mam klimatronic.
Jak zaczynaja parowac szyby, to wciskam nawiew na szyby, przy wlaczonym wentylatorze na auto (A), temperature mam ustawiona zazwyczaj na 20-21, przy tych temperaturach na zewnatrz co teraz.
Wtedy wiatrak zaczyna dmuchac na maksa na szyby i troszke z konsoli srodkowej na tyl, miedzy fotelami.
Po kilku sekundach lub minutach szyby sa suche. W zaleznosci od zaparowania.

A wiatrak chlodnicy to ostatnio wlaczyl mi sie przy temp. -6'C, jak auto stalo przed garazem.
Ale nie wlacza sie od razu. Chyba ze auto jest nagrzane.

A wiatraczki od klimy w zimie chyba sie nie wlaczaja, w sumie to nie wiem czy to wiatrak chlodnicy silnika sie wlacza czy klimatyzacji?
...help...

A co do obrotow, to jak auto jest wlaczone, a klima wylaczona, to obroty mam na 450-500.
Jak wlacze klime, to obroty skocza tak okolo 800, jak pisze DrA.
Teraz w zimie. Bo w lecie to nie wiem, jeszcze auta nie mialem.
A jak wylaczam klime, przy wlaczonym aucie, to obroty opadaja na chwilke do 200-300 i wracaja do 450-500.
hmm.
  
 
Witam.

Mam instrukcję obsł. wyd.czerwiec 98r i na temat klimy manual.
jest napisane:

obsługa: aby urzadzenie klimy działało bez zarzutu, raz w miesiacu
trzeba je na krótko włączyć niezależnie od pogody i pory roku
/w miarę możliwości tylko w temp.otoczenia pow.+4C/.

W dziale "Usuwanie wilgoci i szronu z szyb" jest napisane m.in.
"w celu przyspieszenia osuszania w temp.otoczenia pow.+4C auto-
matycznie włącza się sprężarka"

W ogólnym opisie klimy jest napisane m.in.że w temp.otoczenia
ponizej ok.+4C automatycznie sie wyłącza.

Przy opisie klimy automatycznej nie ma nic napisane o temper.
otoczenia.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2005-01-27 10:55:24, Nixon pisze:
Wydaje mi się że tak, ale sprawdzę jeszcze po południu i wyedytuję posta.


Coś edycja nie chciała iść.

Warunki doświadczenia: -6 Celsjuszy

Sprężarka STOI niezależnie od nastawy klimatronika.
Silnik NIE reaguje na naciskanie ECO. (logiczne)

Po naciśnięciu OFF zawahanie i powrót do tych samych obrotów (600), spalanie spada o 0.1 l/h i (większe) wahnięcie po ponownym włączeniu klimy. Też logiczne, dmuchawa to spory silnik elektryczny.

Też mam wrażenie że szyby nie parują, ale to może być zasługa ciepłego nadmuchu. Ktoś ma wystarczające samozaparcie by pojeździć na OFF ?

Czyli kolega mako miał rację, pobserwuję jaka jest temperatura graniczna.

EDIT: +2 dziś rano w garażu i sprężarka chodzi.

pozdr, Robert




[ wiadomość edytowana przez: Nixon dnia 2005-01-28 18:03:31 ]
  
 
Nic dziwnego, powyżej 4750 obr./min sprężarka się wyłącza i już
JaC
PS. Stary, a nie wie


Cytat:
Z tymi obrotami to cos dziwnego jest.

  
 
Witam- to moje spostrzeżenia na tema klimatronika. Parowanie szyb ginie po włączeniu nadmuchu na szyby, przy włączonym "AUTO". Natomiast wentylatory na chłodnicach uruchamiają się po uruchomieniu ndmuch, wentylatory przy klimatroniku działają zawsze kiedy włączę klimatronik. Mam natomiast pytanie - czy sprężarka pracuje trochę jak źle wyregulowane zawory, czy to pierwsze symptomy zbliżających się wydatków.

Pozdro z Suwałk k27
  
 
WITAM wszystkich. Dziękuję za tyle dobrych rad ale wasze spostrzeżenia już przetestowałem i nie podnoszą sie obroty za nic w świecie obojętnie co zrobię. (wcześniej sie zmieniały). Po prostu sprężarka sie nie włącza. A co do modyfikacji to samochód jest po hamowni (droga impreza) i uchylę rąbka tajemnicy: po pierwsze zainwestuj w dobry wydech naturalnie z strumiennicami a po drrugie zimne powietrze jest zawsze lepsze niż ciepłe I tak po nie zbyt widocznych zmianach (jestem tego zwolennikiem) można osiągnąć coś lepszego niż fabryka. Oczywiście to nie wszystko ale resztę zachowam dla siebie. Niedowiarkom życze owocnej pracy i cierpliwości a nie krytyki na forum. Pozdrawiam wszystkich LOB. Fajnie że jest coś takiego gdzie można zwrócić sie z problemem.
  
 
Klubowicze z mv6 oma b zajrzyjcie w miare morzliwosci czy przy włączonej klimie manual przy zimnym silniku w dzisiejszych tem. włącza wam sie wentylator na chłodnicy od klimy czy tylo jak się nagrzeje ?
  
 
Cytat:
2005-01-28 20:16:40, irmscherMV6 pisze:
WITAM wszystkich.
...co do modyfikacji to samochód jest po hamowni (droga impreza) i uchylę rąbka tajemnicy: po pierwsze zainwestuj w dobry wydech naturalnie z strumiennicami a po drrugie zimne powietrze jest zawsze lepsze niż ciepłe I tak po nie zbyt widocznych zmianach (jestem tego zwolennikiem) można osiągnąć coś lepszego niż fabryka. Oczywiście to nie wszystko ale resztę zachowam dla siebie. Niedowiarkom życze owocnej pracy i cierpliwości a nie krytyki na forum. Pozdrawiam wszystkich LOB. Fajnie że jest coś takiego gdzie można zwrócić sie z problemem.


a może jakiś wykres z hamowni można by wkleić?
musi to nieźle wyglądać a i podejrzało by się ile Nm przybyło