Tarcze hamulcowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Drodzy klubowicze mam do was pytanie od czego mozna dopasowac bez wiekszych przeróbek tarcze do tyłu do essiego?? chcem takie załozyc ale niezabardzo wiem od czego mozna podpasowac takie tarcze ??????? moze mi ktos pomóc
  
 
przeciez Escort wychodzil z tarczami z tylu
po co kombinowac, zalozyc od essigo
  
 
Ale wiąże się to z przeróbką całego tylnego zawieszenia.
  
 
tarcze wychodziły w essich po 90 roku a one maja tylna belke to juz za duza przebudowa moze od czegos innego sierra, scorpio
  
 
po pierwsze musisz sobie zalatwic osobne piasty tylnych kol, nie zintegrowane z bebnami, mialy takie RS Turbo i chyba niektore XR3i z konca lat 80, ewentualnie furgon ale te nie wiem czy beda pasowac na pewno
jak juz bedziesz mial piasty to musisz zrobic blache do ktorej przykrecisz zacisk hamulca, wiec mozesz wykorzystac w zasadzie jakie chcesz zaciski, tylko odpowiednia blache musisz zrobic, podobnie tarcze byle tylko mialy rozstaw srub 4x108 i miescily sie na piaste

rynuki pogladowe tutaj
  
 
bebny osobno z piastami mam juz oryginalnie reszte musze od czegos dopasowac squadek dzieki za info
poczytam i sobie zrobie cus takiego wyniki zapodam jak i czego uzyłemi
  
 
Jeszcze jedna malutka kwestia. Otóż pomiędzy pompą a hamulcami tylnych kół są tzw. zawory proporcjonalne regulujące ciśnienie dochodzące na oś tylną. Nie wiem czy te zawory dla tylnych hamulców bębnowych i tarczowych mają takie same charakterystyki. Trzeba się MAGa spytać, bo On przerabiał. Żeby się nie okazało później, że zarzucać autko będzie.
  
 
Zastanawiałem sie jeszcze nad recznym po takiej przeróbce
  
 
Ręczny to akurat najmniejszy problem. Tylne tarcze sa zespolone z bębnami hamulca pomocniczego, sterowanego normalnie linką. Dlatego też są te tarcze takie duże (270 mm)
  
 
Cytat:
2004-08-31 21:17:37, WilK pisze:
Ręczny to akurat najmniejszy problem. Tylne tarcze sa zespolone z bębnami hamulca pomocniczego, sterowanego normalnie linką. Dlatego też są te tarcze takie duże (270 mm)


a o jakich tarczach mówisz???od czego
  
 
Od RSa i niektórych XR3i naturalnie Tylna oś Wiem, bo przypadkowo mam takie
  
 
wilku orientujesz sie jaki był by koszt tego tzn zaciski tarcze????
  
 
Już pisano o tym wcześniej. Belkę całą trzeba wymienić raczej. Gadaj z MAGiem.
  
 
Cytat:
2004-08-31 21:28:29, WilK pisze:
Już pisano o tym wcześniej. Belkę całą trzeba wymienić raczej. Gadaj z MAGiem.


Chyba nie trzeba by było moze ta blacha załatwi sprawe ale maga zapytam
  
 
No niestety - owszem, przerabiałem hamowniki, ale przód
Z tyłu zdecydowanie najprostsza byłaby wymiana całej belki na taką od RS'a (lub XR3i 130KM). Co do innych sposobów to nie wiem.
Zrezygnowałem z takiej operacji u siebie, bo belka w kombi ma inne mocowania amorków i jeszcze pare innych różnic - za dużo rzeźby by było
  
 
Panowie, Wy tu sobie gadu-gadu o zmianie belki a ricardo_w ma przeciez poczciwe mk4 a tam nie bylo nigdy tarcz z tylu, co za tym idzie przy przerobce trzeba dopasowac zaciski ktore obsluguja dodatkowo mechanizm recznego, czyli dociskaja klocki przez pociagniecie linki
  
 
Hihi, no fakt. To proponuję od Fiata Tipo-Tempra. Kiedyś się do CHomików przymierzałem. Ze wszystkimi opisanymi przeze mnie poniżej zastrzeżeniami.
  
 
hmmmmm fiat tipo lub tempra to chyba nie wyda one nie maja 108 chyba ze sie myle
  
 
Chodzi o same zaciski. A nie o piastę z tarczą.
  
 
ups ja myslałem ze jest to tak jak np w mercu ze reczny to sa normalne szczeki hamulcowe tylko mniejsze a jak to jest z tymi zaciskami linka normalnie jest podpieta do zacisku hamulcowego i wysuwa tłoczysko????jak to działa