MotoNews.pl
  

Reset kompów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
nie wiem czy temat był wcześniej poruszany, ale chwilowo nie działa wyszuliwarka na forum

od około 3 tygodni jezdze na gazie ze zmiennym szczęściem, tzn raz auto śmiga a raz się muli niemiłosiernie (zarówno na lpg jak i benzynie). Do wczoraj byłem na jednej regulacji instalacji od momentu jej założenia (obroty spadały do 600 i auto się gławiło). Po regulacji było wszystko ok z obrotami ale wystąpił wyżej opisany efekt z chwilowym spadkiem mocy (pedał gazu zamiast chodzić jak "nóż w masło" stawiał dość duże opory - takie miałem odczucie. Postanowiłem, że dotrwam do pierwszego przeglądu (po 1500 km). Jednak dzień wcześniej przy grzebaniu w aucie musiałem odłączyć alumulator. I jakie było moje ździwienie, że po odpaleniu autka zrobiło się ono nie do poznania. Dostało takiego powera, że aż szkoda gadać. Wczoraj gazownik powiedział, że to normalny objaw kiedy po odłączeniu zasilania następuje reset obu kompów z ustawień chwilowych do fabrycznych?
No właśnie czy ktoś sie orientuję jak jest z tymi kompami. Wiem, że po pewnym czasie one same dostrajają sie do pracy silnika i dlaczego w moim przypadku powoduje to mniejsze osiągi auta? Zły gaz, beznyna? Czy ew. taki reset kompów co pewien czas nie wpłynie negatywnie na pracę silnika?

  
 
a jaka masz instalke gazu ?
  
 
instalka elpigazu z kompem Nicolaus
żeby nie było jaj to instalowałem ją w ASO DU (a tak przy okazji to ceny mieli jedne z niższych)

Gazownik trochę podumał a potem stwierdził, że może gaz był kiepski .... Dzisiaj podjądę pod Shella i zatankuję ich gazu ponoć wypada lepiej na tle innych - na full, trzeba korzystać z okazji póki mają promocyjne ceny

Jakie parametry mogą mieć wpływ na pracę kompa? - odczyt z sondy, przepustnica i co jeszcze? A ew. emulacja sondy na wydechu - co to takiego?
  
 
Witam jestem troszeczkę.......... ..jakby to powiedzieć z innego KLUBU, ale kiedyś pracowałem w CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU DAEWOO-FSO odłączenie samego akumulatora pozwala na reset kompa czyli ECU. Jest to skuteczne oczyszczenie komnpa z błedów wcześniejszych odpaleń samochodu. ECU resetuje sie po około 8-10 min po odłączeniu akumulatora. Ale żeby poprawnie odpalić ECU należy jeszcze zaprogramować ustawienie przepustnicy tzn:
1. Odpalić samochód bez dodawania gazu /
zgaśic auto po rozgrzaniu silnika do temp.pracy i wyjąć kluczyk !!!
2. przekrecic zapłon ale nie odpalac silnika
3. wykonać siedem powolnych ruchów pedałem gazu "od deski do deski"
4. Odpalić autko dodając gaz. - i bonvayage..........
  
 
A co sie dzieje, jesli z jakichs przyczyn nie wykona sie dokladnie tej instrukcji?
  
 

A co qrwa ja mam rzec ?
W niedzielę nie wyłączyłem wzmacniacza w aucie i tak sobie stał...
Wczoraj chcę jechać a tu cisza, nawet kontrolki się nie świecą....
Pożyczanie prądu i tak dalej, wizyta u elektryka - na szczęście akumulator żyje tylko musi zostać naładowany ( to znaczy podobno żyje ). Czyli reset kompów zrobiłem z własnej głupoty.
Auto otwierałem z kluczyka , jak qrwa w jakimś kaszlaku ...
Jeszcze ktoś mi szczotkę do odpalania zafunduje....
  
 
Cytat:
1. Odpalić samochód bez dodawania gazu /
zgaśic auto po rozgrzaniu silnika do temp.pracy i wyjąć kluczyk !!!
2. przekrecic zapłon ale nie odpalac silnika



Jak ma przekręcić zapłon skoro wyjołem kluczuk

a tak poważnie - to dzięki za wskazówki.
  
 
dzięki rumcajs,

jeszcze jedno pytanie:
Cytat:
Jest to skuteczne oczyszczenie komnpa z błedów wcześniejszych odpaleń samochodu.


co powoduje te błędy i czy jeśli dzisiaj zresetuję kompa to czy w moim przypadku za tydzień znowu nie będę tego musiał robić?

Spróbuję jeszcze ustawić komputer wg. Twojej metody...
(gazownik twierdzi, że po 5km on sam się ustawi ) no ale cóż widocznie tak nie jest
  
 
Cytat:
co powoduje te błędy i czy jeśli dzisiaj zresetuję kompa to czy w moim przypadku za tydzień znowu nie będę tego musiał robić?




dokładnie - to jest doraźne rozwiązanie - należy zlikwidować przyczynę powstatwania błędu , a nie resetować kompa w nieskończoność...
Być może po montażu gassu padła Ci sonda lambda - to dość częsty przypadek.
Sprawdź kody błędów - tak jak to opisuje książka Morawskiego albo jedź do ASO na diagnozę kompem diagnostycznym.
  
 
-JACO-,
A mozesz mi podpowiedzieć jak można sprawdzić kod błędu bo niestety nie mam tej książeczki

z góry wielkie dzięki


[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2003-11-14 15:39:37 ]
  
 
Co powoduje błędy ECU...........hehe każde odpalenie pojazdu w warunkach innych niż zaprogramowane w ECU. Każdy komputer ma ustalone parametry ODNOŚNIĘ/BAZĘ np. jesli odpalamy samochodzik w okresie zimowym to mamy temp.zew np.-10 stopni a standartowo ECU ma zprogramowane 20stopni, to co robi komp ? odnotowuje błąd i dostraja parametry do panujacych na zewnątrz tak aby silnik mógł swobodnie pracować tzn.: zmniejsza ilość powietrza zaciąganego przez przepustnicę i dodaje paliwka........itd itp. Także ECU powinno sie resetować przynajmniej raz na miesiąc. Najlepiej raz w tygodniu. Jemu naprawde nic nie będzie.
  
 
Ja mam na myśli zasadnicze błędy - uszkodzenie sondy lambda, EGR, czujnik przepustnicy itp. itd.

bruner co do sposobu to podam Ci go jutro - no chyba ,że wcześniej pomoże Ci inny klubowicz.
  
 
Kur... Znowu klikłem edycja zamiast cytat... Muszę odpocząć...

Jeszcze raz, żeby było widać


Zczytuje się poprzez błyski. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1.2 sekundy kolejne 4 błyski rónież trwające 0.4 sekundy.


12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM)
  
 
Dodam do tej listy jeszcze jeden:

53 = błąd immobilajzera

--
Pozdr.
Wiesiek (Maestro)
  
 
dzięki Zoltar i Maestro

rozumiem, że chodzi o błysk kontrolki
w takim razie na razie nic takiego nie zauważyłem
  
 
Nie.

Należy połączyć w złączu diagnostycznym pod maską (ALDL) styki A i B
  
 
Nie wiem jak w 1.8, ale w 1.5 złącze jest w kabinie z przodu na prawej ściance koło nóg pasażera. Jest założone prostokątną płaską zaślepką.
Aby odczytać błyski trzeba na wyłaczonym silniku zewrzeć styki A i B - skrajne w górnym rzedzie złącza - zresztą nie będzie tam innych obok siebie. I teraz dopiero przekręcić kluczyk (nie odpalać) i patrzeć co tam sobie błyska.

--
Pozdr.
Woiesiek (Maestro)
  
 
Dodam jeszcze, że należy olać 3 pierwsze kody, bo zawsze będzie to 12 -błąd położenia nie kręconego wału korbowego.
Powtarzanie w kółko 12, 12, ... -komp nic nie zapamiętał czyli ok.
Czasem jeszcze dzieje się tak, że błąd wystąpi i po ustąpieniu jest zapominany - trzeba wtedy odczyt zrobić w momencie wystąpienia. Tak miałem w moim aucie przy zagadce z immobilaizerem - usterka trwała parę minut i dalej wszystko niby ok - woziłem zworkę z miesiąc aż się przydała.

--
Wiesiek (Maestro)
  
 
Maestro mógłbyś napisać coś więcej na ten temat.
Czy to o czym piszesz należy rozumieć tak, że podczas próby zapalenia wystąpił u Ciebie błąd immobilizer'a?
  
 
Powiem w imieniu Maestro - podczas uruchamiania komputer odnotowywał błąd pt. immobilaizer.
Prawdopodobnie uznawał to za błąd chwilowy i kasował go z pamieci po pewnym czasie.

Tak ja to widzę, ale niech Maestro potwierdzi.....