Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2003-11-13 12:05:23 a jaka masz instalke gazu ? |
![]() rumcajs ESCORT RS2000 TURBO warszawa | 2003-11-13 17:34:20 Witam jestem troszeczkę.......... ![]() 1. ![]() zgaśic auto po rozgrzaniu silnika do temp.pracy i wyjąć kluczyk !!! 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() rjsunset Daewoo Espero 1.5 16 ... Kraków | 2003-11-13 18:09:30 A co sie dzieje, jesli z jakichs przyczyn nie wykona sie dokladnie tej instrukcji? |
![]() brunner Megane 2ph2 grandtour Police | 2003-11-14 08:41:32 dzięki rumcajs,
jeszcze jedno pytanie:
co powoduje te błędy i czy jeśli dzisiaj zresetuję kompa to czy w moim przypadku za tydzień znowu nie będę tego musiał robić? Spróbuję jeszcze ustawić komputer wg. Twojej metody... ![]() (gazownik twierdzi, że po 5km on sam się ustawi ![]() ![]() |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-14 08:56:03
dokładnie - to jest doraźne rozwiązanie - należy zlikwidować przyczynę powstatwania błędu , a nie resetować kompa w nieskończoność... Być może po montażu gassu padła Ci sonda lambda - to dość częsty przypadek. Sprawdź kody błędów - tak jak to opisuje książka Morawskiego albo jedź do ASO na diagnozę kompem diagnostycznym. |
![]() brunner Megane 2ph2 grandtour Police | 2003-11-14 14:01:07 -JACO-,
A mozesz mi podpowiedzieć jak można sprawdzić kod błędu bo niestety nie mam tej książeczki z góry wielkie dzięki [ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2003-11-14 15:39:37 ] |
![]() rumcajs ESCORT RS2000 TURBO warszawa | 2003-11-14 14:21:07 Co powoduje błędy ECU...........hehe każde odpalenie pojazdu w warunkach innych niż zaprogramowane w ECU. Każdy komputer ma ustalone parametry ODNOŚNIĘ/BAZĘ np. jesli odpalamy samochodzik w okresie zimowym to mamy temp.zew np.-10 stopni a standartowo ECU ma zprogramowane 20stopni, to co robi komp ? ![]() ![]() |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-14 14:29:26 Ja mam na myśli zasadnicze błędy - uszkodzenie sondy lambda, EGR, czujnik przepustnicy itp. itd.
bruner co do sposobu to podam Ci go jutro - no chyba ,że wcześniej pomoże Ci inny klubowicz. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-11-14 15:35:45 Kur... Znowu klikłem edycja zamiast cytat... ![]() ![]() Jeszcze raz, żeby było widać ![]() Zczytuje się poprzez błyski. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1.2 sekundy kolejne 4 błyski rónież trwające 0.4 sekundy. 12 = Czujnik położenia wału lorbowego Brak sygnału z czujnika CPS 13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu 14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) 21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie 23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT) 24 = Czujnik predkości pojazdu (VSS) 32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu 33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie 35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu 42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu 44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka 45 = To samo co 13 i 44 Za baogata mieszanka 51 = Elektroniczne urządznie sterujące pracą silnika (ECM) |
![]() Maestro Klubowy Weteran Toyota Avensis Rzeszów | 2003-11-14 22:35:44 Dodam do tej listy jeszcze jeden:
53 = błąd immobilajzera -- Pozdr. Wiesiek (Maestro) |
![]() brunner Megane 2ph2 grandtour Police | 2003-11-15 12:00:50 dzięki Zoltar i Maestro
rozumiem, że chodzi o błysk kontrolki ![]() w takim razie na razie nic takiego nie zauważyłem |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2003-11-15 12:06:34 Nie.
Należy połączyć w złączu diagnostycznym pod maską (ALDL) styki A i B ![]() |
![]() Maestro Klubowy Weteran Toyota Avensis Rzeszów | 2003-11-15 13:44:43 Nie wiem jak w 1.8, ale w 1.5 złącze jest w kabinie z przodu na prawej ściance koło nóg pasażera. Jest założone prostokątną płaską zaślepką.
Aby odczytać błyski trzeba na wyłaczonym silniku zewrzeć styki A i B - skrajne w górnym rzedzie złącza - zresztą nie będzie tam innych obok siebie. I teraz dopiero przekręcić kluczyk (nie odpalać) i patrzeć co tam sobie błyska. -- Pozdr. Woiesiek (Maestro) |
![]() Maestro Klubowy Weteran Toyota Avensis Rzeszów | 2003-11-15 13:55:31 Dodam jeszcze, że należy olać 3 pierwsze kody, bo zawsze będzie to 12 -błąd położenia nie kręconego wału korbowego.
Powtarzanie w kółko 12, 12, ... -komp nic nie zapamiętał czyli ok. Czasem jeszcze dzieje się tak, że błąd wystąpi i po ustąpieniu jest zapominany - trzeba wtedy odczyt zrobić w momencie wystąpienia. Tak miałem w moim aucie przy zagadce z immobilaizerem - usterka trwała parę minut i dalej wszystko niby ok - woziłem zworkę z miesiąc aż się przydała. -- Wiesiek (Maestro) |
![]() Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2003-11-15 18:46:53 Maestro mógłbyś napisać coś więcej na ten temat.
Czy to o czym piszesz należy rozumieć tak, że podczas próby zapalenia wystąpił u Ciebie błąd immobilizer'a? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2003-11-15 18:52:43 Powiem w imieniu Maestro - podczas uruchamiania komputer odnotowywał błąd pt. immobilaizer.
Prawdopodobnie uznawał to za błąd chwilowy i kasował go z pamieci po pewnym czasie. Tak ja to widzę, ale niech Maestro potwierdzi..... |