Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() lukasxxl Omega 2.0 Automat,Ga ... Sokołów Podlaski | 2004-08-29 14:58:46 Niedawno kupiłem Omegę z silnikiem 2.0 w automacie ,wersja Diamant (chyba).Z tego powodu cieszę się żę mogę dołączyć do grona użytkowników tego fajnego auta.
Wszystko byłoby z nią zaje..ście gdyby nie jeden "mały" problem...-Niechce mi odpalać z kluczyka i muszę odpalać ją " na krótko"(wiem że kiedyś było o tym pisane i radziliście aby przeczyścić styki w kostkach- co zrobiłem , tylko nie wiem czy to te co trzeba?) Z kluczyka odpala mi raz na kildadziesiąt prób. Czy może to być wina stacyjki? Ale jak włączę zapłon to kontrolki się świecą, więc stacyjka chyba jest dobra. Proszę, pomóżcie mi. P.S. Jeszcze raz witam i Pozdrawiam wszystkich klubowiczów . |
![]() Edmund_Dantes LOB SYMPATYK OPEL OMEGA Gorzów Wlkp. | 2004-08-29 15:22:40 Witam
Z tego co Piszesz wyglada na uszkodzoną "kostkę stacyjki" ( dla pewności radzę zdjąć obudowę pod kierownicą i po przekręceniu stacyjki do zapalenia kontrolek zewrzć oba styki odpowiedzialne za start rozrusznika ( dwa grube kable ) jeżeli wtedy odpali to Masz pewność że to kostka stacyjki ) Pozdrawiam Edmund Dantes |
![]() Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2004-08-29 16:57:10
W automacie może być jeszcze jeden problem. Sterowanie rozrusznika przechodzi przez skrzynię (w ten sposób zabezpiecza przed odpalaniem w pozycji innej niż P i N). Wariant bardziej prawdopodobny i optymistyczny: zaśniedziałe styki na złączce buda - skrzynia. Złączka znajduje się po lewej (kierowcy) stronie przedziału silnikowego, w okolicach (np. na) pompy hamulcowej. Jest płaska i spora (tak 4 x 8 cm w rzucie bocznym), dwa przewody grube (o ile pamiętam żółty i czerwony od strony skrzyni) i chyba 4 cienkie. Trzeba sprawdzić napięcie na tych grubych (pojawia się tylko w pozycji kluczyka "rozruch"), na stronie powrotowej ze skrzyni musi być solidne +12 bo inaczej przekaźnik w rozruszniku może nie chcieć pociągnąć i wystartować rozrusznik. Jak jest mniej - przeczyścić styki. Wariant mniej prawdopodobny i pesymistyczny: gdzieś w skrzyni są zaśniedziałe styki odpowiadające za zezwolenie na rozruch. Tyle że one są AFAIK wewnątrz skrzyni. |
![]() Maciey BMW 730i Słupsk | 2004-08-29 17:22:52 na 95% kostka... |
![]() lukasxxl Omega 2.0 Automat,Ga ... Sokołów Podlaski | 2004-08-29 18:00:52 To jednak nie stacyjka.Zwarłem te przewody i nic. |
![]() ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2004-08-29 20:59:27 Witam . A czy dochodzi Ci do jednego z nich +12V |
![]() lukasxxl Omega 2.0 Automat,Ga ... Sokołów Podlaski | 2004-08-29 21:15:50 Sprawdziłem te przewody na kostce od skrzyni .Na żółtym jest + a na czerwonym - (albo odwrotnie , w każdym razie jest 12v).
Może to wina rozrusznika ? |
![]() ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2004-08-29 21:57:17 Sprawdz jak dasz radę czy w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję rozruch masz na rozruszniku napięcie (na tym cieńszym kablu ) Skoro odpalasz na krótko to rozrusznik masz sprawny - domniemam |
![]() lukasxxl Omega 2.0 Automat,Ga ... Sokołów Podlaski | 2004-08-30 19:35:52 Rozrusznik jest dobry.
Pewnie są zaśniedziałe jakieś styki w skrzyni ,ponieważ obeszłem skrzynie (tzn. połączyłem te dwa grube przewody które idą od kostki do skrzyni -czerwony i żółty) i teraz zapala za każdym razem. Dzieki za porady . Pozdrawiam . Łukasz |
![]() pass Ω B sedan Y25D ... Bydgoszcz | 2004-09-03 14:46:00
To teraz uważaj, żeby nie odpalić na D lub R ![]() |
![]() lukasxxl Omega 2.0 Automat,Ga ... Sokołów Podlaski | 2004-09-03 18:29:12 Uważam , uważam.
Narazie nie mam czasu (" kampania wrześniowa" ![]() |