Reset komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
może ktoś mi powie jak zresetować kompa w 1.8 bo coś mi mizernie przyspiesza.
  
 
Odłącz akumulator. Mój jak zdechł przez jedną małą żaróweczkę, podładowałem go i podłączyłem, to silnik zaczął jakby równiej pracować.

[ wiadomość edytowana przez: piotr-ek dnia 2004-04-03 09:20:05 ]
  
 
szczeguowy opis resetu i jego ponownego programowania masz, na stronie w poradach
  
 
Co do tej procedury to jakaś magiczna moc jest jej przypisana chyba na wyrost. Nie sądze zeby takie sztuki należało odstawiać po resecie. Poza tym serwisówka tego nie przewiduje. Moja instalacja gazowa zawsze resetuje komp i jakoś mormalnie wsio śmiga. Także nie polecam "magii"
  
 
Nie wiem... Morawski pisze, że niekiedy trzeba i opisuje jak. W naszy poradach zaś podany jest inny sposób. U mnie reset był "wymuszony".
  
 
Cytat:
2004-04-08 14:36:18, Pawol pisze:
Co do tej procedury to jakaś magiczna moc jest jej przypisana chyba na wyrost. Nie sądze zeby takie sztuki należało odstawiać po resecie. Poza tym serwisówka tego nie przewiduje. Moja instalacja gazowa zawsze resetuje komp i jakoś mormalnie wsio śmiga. Także nie polecam "magii"



Spalanie też jest normalne ?
  
 
Normalne spalanie bo i dlaczego by nie. Nasz komp był stosowany w wielu innych samochodach. Zresztą GM robi dziesiątki kompów pod różnymi numerami a wiekszość z nich jest na jedno kopyto. Czy ktoś kiedyś o tym słyszał np. przy Oplu kadecie - identyczny sterownik IEFI-6. Oczywiście ktoś powie ze to kwestia programu. A ja powiem że po chu... deawoo miało by coś zmieniac od pierwowzorów. Lipa jakaś i tyle
  
 
Cytat:
2004-04-03 09:36:18, Wiktor_ pisze:
szczeguowy opis resetu i jego ponownego programowania masz, na stronie w poradach



Pokazałem opis tego resetu (z naszych porad) mojemu mechanikowi. Przeczytał i stwierdził ,że ten typ resetu ma sens w przypadku niektórych wersjach silnikowych Poldka, ale w Espero nie ma on najmniejszego sensu. Tłumaczył mi o co chodzi ,ale niewiele zrozumiałem, a tym bardziej niewiele zapamietałem
  
 
Cytat:
2004-04-09 12:00:01, -JACO- pisze:
Cytat:
2004-04-03 09:36:18, Wiktor_ pisze:
szczeguowy opis resetu i jego ponownego programowania masz, na stronie w poradach



Pokazałem opis tego resetu (z naszych porad) mojemu mechanikowi. Przeczytał i stwierdził ,że ten typ resetu ma sens w przypadku niektórych wersjach silnikowych Poldka, ale w Espero nie ma on najmniejszego sensu. Tłumaczył mi o co chodzi ,ale niewiele zrozumiałem, a tym bardziej niewiele zapamietałem



Oj JACO cos sie nie starasz bardzo bys pomógł!! jakbys zapamietał jak powinno sie resteowac w espero kompa. Mój mechanik powiedział, ze wystarczy odpiąc akusia na noc , rano podłączyc i jechac!!!
  
 
Cytat:
2004-04-12 09:56:27, Czarek_Rej pisze:
Cytat:
2004-04-09 12:00:01, -JACO- pisze:
Cytat:
2004-04-03 09:36:18, Wiktor_ pisze:
szczeguowy opis resetu i jego ponownego programowania masz, na stronie w poradach



Pokazałem opis tego resetu (z naszych porad) mojemu mechanikowi. Przeczytał i stwierdził ,że ten typ resetu ma sens w przypadku niektórych wersjach silnikowych Poldka, ale w Espero nie ma on najmniejszego sensu. Tłumaczył mi o co chodzi ,ale niewiele zrozumiałem, a tym bardziej niewiele zapamietałem



Oj JACO cos sie nie starasz bardzo bys pomógł!! jakbys zapamietał jak powinno sie resteowac w espero kompa. Mój mechanik powiedział, ze wystarczy odpiąc akusia na noc , rano podłączyc i jechac!!!



aaa sorka, nie napisałem jak wedle mojego mechaniora robi sie reset w Esperko (wie co mówi, gdyż swojego czasu miał szkolenia w dziale technologicznym w Daewoo-FSO): Wystarczy na 10 minut odpiąć kompa, odpalić i jechać... (ewentualnie można to też zrobić kompem diagnostycznym) Nie pisałem o tym, bo wydało mi się to oczywiste

To co jest w poradach (o resecie kompa) nie tyczy się ESPERO !!!!!
  
 
Kolego, może i magiczny ten reset ale dlaczego tak zrobić jeżeli to nie szkodzi i nic nie kosztuje. Czas odłączenia jest pewnie istotny.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-04-12 19:07:41, Krzysztof_L pisze:
Kolego, może i magiczny ten reset ale dlaczego tak zrobić jeżeli to nie szkodzi i nic nie kosztuje. Czas odłączenia jest pewnie istotny.
Pozdr.



Czas jest istotny - po ok. 7 minutach komp jest czysty
Reszty wypowiedzi nie rozumiem:
"Kolego, może i magiczny ten reset ale dlaczego tak zrobić jeżeli to nie szkodzi i nic nie kosztuje."

Możesz mi dokładniej to wyjaśnić
  
 
Jaco, nawiązuję do tzw. zaprogramowania przepustnicy po resecie, myślałem że to się Tobie nie bardzo podoba. Ja tak ostatnio robiłem, a czas podają 8-10 minut. Lepiej więc odłączyć komp. na dłużej, dla pewności. Nic nie kosztuje.
  
 
Cytat:
2004-04-12 23:36:32, Krzysztof_L pisze:
Jaco, nawiązuję do tzw. zaprogramowania przepustnicy po resecie, myślałem że to się Tobie nie bardzo podoba. Ja tak ostatnio robiłem, a czas podają 8-10 minut. Lepiej więc odłączyć komp. na dłużej, dla pewności. Nic nie kosztuje.



Już rozumiem i faktytcznie tak jak napisałeś - po konsulatacjach z moim mechaniorem uważam ,że programowanie przepustnicy w naszych autkach jest zbyteczne.
Co do czasu odłączenia - fakatycznie dłuższy czas daje większą pewność, a nic nie kosztuje.

pozdrawiam
  
 
Ot kosztuje - rozgrzanie silnika bez potrzeby - czas i palwo. A potem się okaże (jak u mnie) ze centralka LPG odcina komp gdy nie ma kluczyka przekręconego (celem kasowania ewentualnych "check"engine") i cała impreza o kant dupy. Co do resetu kompa przez 7 minut to następna bzdura . Na góra kilka -kilkanaście sekund wystarczą pojemności w ECU. Poza tym sama serwisówka mówi ze jezeli po odłączeniu akumulatora i wcześniej niż po 10 sekundach znikną błędy to coś z nim nie tak. Czyli przewidują czas na kilkanaście sekund.

Kiedyś zrobie reverse ECU i ukręce na dobre łeb bzdurze


[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-04-13 08:25:22 ]
  
 
Pawol, nie ma sprawy, czekamy na reverse.
A dlaczego Ty masz kasowanie błędów komp. jak wyłączysz stacyjkę, to nienaturalne - parametry gazu powinny być tak ustawione aby check się nie zapalał. U mnie ta lampka zapala się bardzo sporadycznie i na krótko. Masz albo złą regulację albo źle dobrane elementy instalacji gazowej. Takie jest moje zdanie.
  
 
reverse to ostateczność. Mam ciekawsze priorytety. NA razie ma status "zabawa" bo tuningu to ja nie zamierzam robić a na revers trzeba dobry miesiąc poświęcić. Dumpu eproma mi się nie chce zrobić a co dopiero reverse. Nie mam wewnętrznej motywacji do tego tematu po prostu...


A zasilanie mam odcinane bo poprzedni właściciel i gazownicy jełopy walczyli z błędem 32 (egr - gdzieś tam na forum wyjaśniłem skąd sie to brało). Poza tym uważam że lepiej jest gdy komp zeruje się za każdym (Z LPG oczywiście bo to "mniejsze zło")odpaleniem a to z prostych powodów:

Sonda jest emulowana na LPG i odczyty ECU mają sie słabo do rzeczywistości (oczywiste to jest ). Bloki średnich (Learn Block) dla różnych stanów obciązenia silnika i otwarcia przepustnicy przyjmują wartość z owego emulatora. Emulator na pewno nie jest skalibrowany dokładnie. Ja się pokusiłem o kalibrację z włączonym notebookiem tak aby Learn Block przyjmował zawsze koło 128. Do tego dochodzą odchyłki temperaturowe. Olałem to i dalej używam odcięcia ECU.

Odłączając zasilanie ECU mamy gwarancję na wartość 128 za każdym razem w dowolnym Learn Block. Teraz wyobraźcie sobie ze emulator jest ustawiony na pałę. Gwarantuję ze 99,9% instalacji jest tak "regulowanych". Wasze ECU mają w Learn Block jakąś fikcję i w efekcie przy jeździe na benzynie albo jest za bogato albo za ubogo. Oczywiście wszystko z czasem się "ustawi" ale to też dobrą chwilę trwa a silnik albo kopci albo szarpie na . Ja mam to w d... bo wartość 128 (default) jest optymalno/idealna i szybciej moj ECU dobierze parametry niż inne. Jedyny kłopot to ten ze jeżeli jakiś błąd się zapali to nie mogę wyłączyć stacyjki na dłużej niż kilka sekund i muszę od razu oczytywać miganiem kod.

That's all. Poza tym wielu producentów instalacji lpg w dokumentacji zaleca właśnie odcięcie zasilania i podejżewam że z powyższych powodów

Podsumowując na LPG 1szej i 2giej generacji każde ECU uczy się bzdur i potem więcej czasu mu zajmuje "dojście " do siebie na benzynie!!!


[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-04-13 11:28:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-04-13 21:52:15 ]
  
 
yyyyyyyyy ze jak??
  
 
Tzn. ze coś jest niejasne?
  
 
Pawol,
Co tojest reverse ECU?
pzdr