MotoNews.pl
  

[Radio] - zakłócenia i trzaski

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po wlaczeniu silnika radio wariuje - co wymienic

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-05-22 14:02:01 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł ]
  
 
Może opisz dokładniej objawy. Przyczyn może być wiele, często są to zakłocenia od alternatora, zapłonu itp.
  
 
napisz co się dzieje dokładniej. Stwierdzenie, że wariuje nie mówi zbyt wiele
  
 
opis jest mistrzowski

Rebus to zadales nam rebusa opisz cos dokladniej
  
 
Ja juz chyba kiedys wspominalem o bracie z serwisu kas fiskalnych. Oddajac kase do serwisu wypelniasz kwitek czyli pierdoly typu nazwa firmy typ kasy itp oraz najwazniejsze - opis usterki. Zwykle wpisuja tam - "Nie dziala"
  
 
zakladam ze po wlaczeniu silnika radio po prostu swiszczy buczy i inne takie tam
ZASILANIE
1. poprowadz bezposrednio od + i - kable
a jak nie pomoze to bedzie Ci potrzebny filtr
Z tego co wiem mozna kupic gotowe albo po prostu zrobic z kondensatorka i rezystorka bo z tego co wiem co jest filtr rodzaju RC
  
 
U mnie kiedyś pomogła wymiana kabli zapłonowych - jak ręką odjął

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
rdt rezystor, chyba cewka?
  
 
można też wymienić samochód...
...albo radio.
  
 
filtr RC, to na pewno rezystor i kondziałek
Sa 2 rodzaje - szregowy i rownolegly
  
 
Więc jak silnik nie chodzi radyjko odbiera gites, po włączeniu silnika gubi fale i szumi.
Co tak wpływa na odbiór?
  
 
Mam to samo,a jak wlacze np.wycieraczki to juz wogole kaplica.Tez mnie zastanawia co to jest.
  
 
Wiec mam pociagnac zasilanie radyjka prosto z akumlatora?
  
 
oczywiscie ze najlepszym rozwiazaniem jest podlaczenie zasilania wprost z akumulatora. Tylko nie zapomnij o tym ze kable musza byc dobrej jakosci. Aha i filtr rowniez nie zaszkodzi ale wrecz ci pomoze na te dolegliwosci. Ale jak bys napisal jeszcze jakie masz radio byloby lepiej.
  
 
Ja tez tak miałam dopuki auto stało wszystko ok ale zapal silnik to tylko szszszszszum i wiesz co się okazało ze walnięta jest przejściówka od anteny
  
 
Może napisz jakiej marki jest to radio. Niektóre po prostu nadają się do słuchania wyłącznie na postoju - sam takie miałem. Niestety współczesne radyjka często są mało odporne na zakłócenia. Jeśli chodzi o zasilanie to wystarczy jeden kabelek do akumulatora ( ten do plusa). Masowy kabelek najlepiej przykręcić solidnie do nadwozia . Im jest krótszy, tym lepiej.
  
 
Cytat:
rdt rezystor, chyba cewka?

a mnie sie wydaje ze wlasnie do tych czstotliwosci sa filtry RC a nie RL ani LC
byc moze sie myle ale wątpie
  
 
Proponuję założyć filtr na kablu zasilającym.Filtry są gotowe w sprzedaży.Sprawdzić masę radia i anteny.

U mnie antena miała kipską masę i jak włączałem wentylator to słyszałem szum ( a możę to był gwizd ) z głośników.
  
 
Rdt zobacz jak wyglada filtr RC a jak LC
filtr LC ma wieksze nachylenie obciecia gornych czestotliwosci od RC. A jak mi wiadomo wlasnie te zklocenia sa na wysokich czestotliwosciach, montowalem u siebie filt LC i pomogl.
  
 
Czy 14 zł za filtr to dużo czy mało?