MotoNews.pl
1 Klimatyzacja- help :/ (216975/26) - PT
  

Klimatyzacja- help :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczow. Odrazu, zeby sie nie narazic - spr. w wyszukiwarce i takowego problemu nie znalazlem.
I przedstawiam wam orzech do zgryzienia (co najmniej wielkosci pilki

Otoz od jakiegos 1 miesiaca jestem juz w PL i wszystko byloby okay gdyby nie problem z naprawiona klima- okazalo sie wczesniej ze pasek byl odpiety bo chlodnica byla nieszczelna. Po zalozeniu paska, wymianie chlodnicy i nabici klimy wszystko chulalo. A klima dziala od ponad 3miesiecy. No i niedlugo bo az wczoraj jechalem autem i kurde poczulem, ze klima na 4 stopniu chlodzenia przez wsyzstkie nawiewy chlodzi mnie jefektywnie- jakby slabiej. No i trudno to mi rozgrysc to jej dolega. Czasami jak sie jej zachce leci normalnie, ale takto caly czas slabiej chlodzi. Nie mam pojecia dlaczego :/

Drugi to juz pestka- czy po otwarciu tylnych drzwi swieci sie kontrolka i zapala lampka w przodzie auta czy z tylu?

Zmartwilo mnie to z klimatyzacja poniewaz teraz goraco a Espero wszk lubi mnie zaskakiwac.

Jeszcze mam dwa pytania:
1. ile kosztuje krzyzak do skrzyni biegow (nie wchodzi lub wchodzi ciezko 5 i wsteczny)
2.mam pytanie dosc glupie- pod panelem sterowania nawiewami sa dwie polki- w tej peirwsej mam radio- w dosc ochydnej metalowej obudowie, za pod spodem po co jest ta polka? ona jest na radio. pytam dlatego, ze w tej pierwszej radio caly czas z niej wylazi i skak od lewego do prawego.

THX za odpowiedzi

Pozdro

Chris
  
 
weź diodę uv i oświeć nią wszystkie elementy klimy.
Podstawowy test klimy to mierzenie temperatury na wylocie na postoju przy ok 1500-2000 obrotów na najwyższym biegu. Jeśli przy temp. zewnętrznej 30 stopni masz na wylocie kratek w kabinie mniej niż 6 to jest ok. (w espero nawet mniej, 2-3 stopnie)
Jeśli test wypadnie słabo to trzeba podłączyć manometry i pomierzyć ciśnienie, a najlepiej odessać czynnik i zmierzyć jego ilość.
Wentylatory chodzą?
Warto skontrolować i ewentualnie wyczyścić skraplacz z móch i osów.
  
 
oczywista ..jak zwykle lenistwo przemawia przez Ciebie
..nie będę bluzgał...wyręczę sie Kolegą



Na temat klimy odpowiedział Ci już Robert..

Drugi...pestka : z przodu

Dwie odpowiedzi:
1.
TO czego szukasz...klik!]


Na temat klimy odpowiedział Ci już Robert..

Drugi...pestka : z przodu

Dwie odpowiedzi:

1.

[URL=
http://www.allegro.pl/item404365290_mechanizm_zmiany_biegow_lanos_nexia_espero_.html ]TO czego szukasz...klik!

2.

Ciulowato masz zamontowane radio...prawdopodobnie "półkieszeń" (której nie powinieneś normalnie widzieć!..powinna być zasłonięta ramką radia...której pewnie też nie masz?) ..nie jest z tego radia , jakie masz..

aaaa... pólka pod spodem jest ..półką!...wewnątrz , .."na podłodze" powinna być taka gumowa wykładzinka z "igiełkami i garbem poprzecznym" z przodu ..coby Ci gadżety tam trzymane nie wylatały ..

no!


P.S. co się dzieje z tym forumem??!...nie sposób prawidłowo wkleić linka ...i inne czary mary techniczne..!
  
 
...
No i zbili kolegę
  
 
Bogdan , czyżbym widział mały plagiat?

Chłopaki z Pulp Fiction są bezbłędni

[ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2008-07-28 21:52:45 ]
  
 
hello

no musze was znowu podreczyc- mechanik od kimy bedzie dopiero za tydzien, a klima coraz bardziej wariuje - ale do rzeczy

nie robilem tego co pisano mi we wczesniejszych postach, ale wzialem i wczoraj wlaczylem klime, i na panelu pozmienialem sposob pracy nawiewow (wentylatora+klima wlaczona) - na nogi, na szybe rpzednia itp. i jak dalem na to ostatnie to troszke "przepchalo" klime i chlodzilo o niebo lepiej, ale dalej nie tak jak powinno. a dzis to juz calkiem prawie nie chlodzi i nawet to nie pomaga.

kurde co tu jest grane?
  
 
sprawdziłbym na twoim miejscu klape mieszalnika bo moze nie otwierac do konca i przez to moze lecieć wyższa temperatura przez kratki, mozesz tez miec przytkany osuszacz, ewentualnie masz sparciały uszczelniacz w sprężarce i czynnik w bardzo małych ilosciach wydostaje sie na zewnatrz (standard w vektrach b) , ale jesli miałes nabijana klime razem z barwnikiem to jak radzi kolega sprawdz lampa UV wyciek bedzie swiecił jaskrawym żółtym kolorem.
Ps. Nabijam klimy profesjonalna maszyna w Skierniewicach, sprwdzam szczelność
Pozdrawiam.
  
 
dzieki za pomoc- co do szczelnosci - to wymieniana byla chlodnica klimy i to na pewno jest szczelne chyba ze nie trzyma butla z czynnikiem lub przewody.

thx
  
 
Hej. Znowu poruszam ten nieciekawy temat. Co tydzien to mam nowe wiesci o despero. Tym razem okazalo sie, ze jednak poszla ta uszczelka w kompresorze (sprezarce) i przez nia wycieka czynnik R134 i przez to przestalo chlodzic po 1,5 miesiaca.

I tu pojawia sie problem bo mech. mowil cos ze to drogie jak cholera - regenracja czy cos takiego , i cos wspominal ze nawet do 800zl cena moze kosztowac i mam pytanie co dokl. mial na mysli bo sprezarka sama w sobie nie jest taka droga - bo tylko az 350 zl lub do 200 nawet sie trafiaja nowe.

W sumie jak zgodze sie na naprawe tego to caly koszt reanimacji klimy wyniesie 1000zl co = montazowi od podstaw ukladu klimatyzacji :/ i normalnie szlag mnie trafil i mam juz teze- sciagnal koles pasek bo kompresor nie dzialal i chlodnica byla nieszczelna.

Polak przed szkoda i po szkodzie glupi teraz juz sie nauczylem i bede wiedzial jak sprawdzic czy klima wogule dziala.

Pozdrawiam strudzonych w walce z usterkami w Espero.
  
 
Cytat:
2008-07-28 17:56:45, bogdan1 pisze:
aaaa... pólka pod spodem jest ..półką!...wewnątrz , .."na podłodze" powinna być taka gumowa wykładzinka z "igiełkami i garbem poprzecznym" z przodu ..coby Ci gadżety tam trzymane nie wylatały


A w najbardziej wypaśnych esperalach ta półeczka nie jest półeczką tylko miejscem do montażu wieży z eq.Tak jak w ligancach
  
 
Cytat:
2008-08-12 22:02:17, flykrzysiek pisze:
Hej. Znowu poruszam ten nieciekawy temat. Tym razem okazalo sie, ze jednak poszla ta uszczelka w kompresorze (sprezarce) i przez nia wycieka czynnik R134 i przez to przestalo chlodzic po 1,5 miesiaca. I tu pojawia sie problem bo mech. mowil cos ze to drogie jak cholera - regenracja czy cos takiego , i cos wspominal ze nawet do 800zl cena moze kosztowac i mam pytanie co dokl. mial na mysli bo sprezarka sama w sobie nie jest taka droga - bo tylko az 350 zl lub do 200 nawet sie trafiaja nowe.



Kup nowa sprężarkę na allegro, są tam bardzo tanie i nie opłaca sie regenerować starej sprężarki. Twój mechanik nie wie , że do Espero można kupić nową sprężarkę w tak niskiej cenie i dlatego zaproponował regenerację.
  
 
No chyba bede musial kupic nowa, a z poczatku myslalem ze mozna wymienic tylko te sparciala uszczelke i bedzie git majonez ale widze, ze znow czeka mnie wydatek 300 zl.

A co do cen sprezarek to nieraz mi fachowcy zmieniajacy opony czy wuklanizujacy kola mowili, ze to koszt wiekszy niz tego auta

Wracajac do uszczelki- nie da sie jej wymienic?
  
 
Cytat:
2008-08-13 13:58:45, flykrzysiek pisze:
Wracajac do uszczelki- nie da sie jej wymienic?



Lepiej kupić regenerowaną z gwarancją. Robota polega na tym, że najczęściej z 2 starych sprężarek powstaje jedna regenerowana. Podobnie jest z przekładniami, belkami itp. Najlepiej było by Ci znaleźć speca, co weźmie starą sprężarkę, a za regenerowaną policzy Ci 50% (no może 80%) ceny tej z alledrogo.

PS. Ty się ciesz, że jeszcze znajdujesz kogoś kto chce Ci opony zmieniać. Ja spotykałem się z tekstem "Panie, ale czy próg wytrzyma?"
  
 
Cytat:
2008-08-13 08:20:35, JaRabbit pisze:
A w najbardziej wypaśnych esperalach ta półeczka nie jest półeczką tylko miejscem do montażu wieży z eq.Tak jak w ligancach


A w mniej wypaśnych jest magnetofonem kasetowym do spółki z odtwarzaczem CD w normalnym miejscu

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Widzę, że czas wystawić prospekt złomero na aukcję. Oczywiście cena 1 zł.
  
 
OK -biorę