| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-09-03 16:18:43 W czym jest lepszy alterek z DF'a ?? |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-03 17:17:07 hello nikt nie pomoże? jak podpiąc alternator dużego fiata? on ma swój regulator wewnatrz czy trzeba miec oosobny zewnętrzny |
moch F&F Sympatyk 126 83', 126 79' Łódź | 2004-09-03 17:18:34 W czymś jeszcze jest lepszy?? |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-03 17:28:19
srubka to +, wtyczka od szczotek pod zlacze 67 na regulatorze napiecia a wtyczka od wzbudzenia (w takiej plastikowej prostokatnej oprawce) do zlacza 15 i w alternatorze 9 diodowym pod zlacze wzbudzenia jest podlaczona kontrolka ladowania, w 6 diodowym kontrolka idze przez przekaznik EDIT: oznaczenia podalem z regulatora do DF, alternatory z wbudowanym regulatorem byly w caro, zwykly poldek i 125p maja regulator tradycyjnie zamontowany [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-03 17:30:27 ] |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-03 21:10:25 najepiej po naklejce zawierajacej typ alternatora:
A12M-12/42 - 6 diodowy A124F-14/44 - 9 diodowy a polonezowski odpowiednik 9 diodowego (rozni sie tylko mocowaniem): A124N-14/44 jezeli nie ma naklejki (latwo napis sie zaciera, a zewnetrznie sa takie same) to poznac mozna po tym ze w 6 diodowym nie ma takiego czarnego polksiezyca z tworzywa z 3 diodami wzbudzenia, jak sie rozpolowi alternator i zajzy sie do srodka to w 9diodowym ta plytka diod wzbudzenia znajduje sie nad plytka diod dodatnich jezeli alternator pochodzi z auta z 83 roku to powinien byc 9 diodowy, a jak z mlodszego na 100% 9 diodowy [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-03 21:12:44 ] |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-03 21:14:34 wielkie dzięki jutro kupie regulator i powalcze znów skoro świt |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-03 21:22:41 tylko ze do alternatora 6 diodowego jest regulator RC 2/12B, a do 9 diodowego RC 2/12D, nie wiem jaka jest dokladna roznica w nich ale moze ci sie to przyda |
nikusss 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-09-03 22:23:02 a co to za licho:
typ A24M-28V-21/26A i drugi numer (części?) 331 000.0 |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-04 09:34:26 więc tak, na wczorajszymmaluchowym regulatorze podłaczyłem jak tłumaczył samael i...... w końcu zgasla kontrolka ładowania leczz.......
na wolnych obrotach rzędu około 800 lub poniżej wkazówka ladowania ( LUMEL) pokazuje ładowanie 13V, gdy minimalnie dźwigne obroty do około 850-900 ładowanie przekracza 14V, natomiast przy 1000 wskazówka biegnie do 16V, minimalnie ponad 1000 obrotów wskazówka lumela drga poza skala przy 16V......i smierdzi elektrolitem wobec tego co jest nie tak? rygler zwalony czy winy szukac gdzie indziej? Prosze o w miare szybka odpowiedź ludzi orientujących sie w temacie |
Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-04 09:55:55 moze poprostu maluchowki regulator nie wspolpracuje prawidlowo z alternatorem DF. Mialem zepsuty regulator i podawal na wysokich obrotach 16V i pad mi przez to akumulator
EDIT:
od jakiegos ciezarowego? [ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-04 09:59:37 ] |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-04 12:22:35 więc tak: kupiłem nowy regulator, podłączyłem zielonym w strone wzbudzenia plus kabelek kontrolki ładowania, a zółtym w strone szczotek.
Odpalam malca a tu przez chwilke ładowanie rzędu około 14 V a po chwili znów 16 i smród z regulatora który sie zjarał.... jak mam to teraz rozumieć? |
simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-09-04 12:35:51 Poprostu się zjarał P.S. Zdjęcia!! Ja chcem zdjęcia!! |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-04 12:45:03 na tym własnie pisało fiat 126 i 125 |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-09-04 19:10:03 Daj jakies foty jak to zrobiles i jak chlodzenie rozwqiazales. i opisik jakis jak mozesz. powodzenia w walce ! |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-05 12:54:26 fotki będa w środku tyg, póki co elektryczne chłodzenie nie wyrabia ale to chyba wina nieszczelności wentylator-silnik, oprócz tego gaźnik bez dodmuchu zachowuje sie partacko, silnik przerywa przy 4,5-5 tyś obr, 2 razy pękło mcowanie alternatora ( a solidne jest) raz zerwało pasek, no i ten nieszczęsny palący sie regulator i przegrzewany aku który sie niebawem zakończy bo traktowany jest prądem ponad 16V |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-09-05 17:28:34 A jak rozwiazales naped wiatraka ? tak sobnie myslalem czy pradnica ,,przerobiona,, na silnik by niezdala egzaminu. czekam na foty bo mnie strasznie ciekawi jak to masz zrobione. |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2004-09-07 17:30:17 ![]() |