Alternator z df-a w maluchu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ma 3 wyjścia, 1 i 2 naq wtyczki a 3 na śrubki, jak to podpiąc?
rozumiem że ten na śrubke to plus tak jak w maluchu a te dwie wtyczki jak podpiąć? co z regulatorem maluchowy podejsdzie?

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-09-03 20:41:36 ]
  
 
W czym jest lepszy alterek z DF'a ??
  
 
hello nikt nie pomoże? jak podpiąc alternator dużego fiata? on ma swój regulator wewnatrz czy trzeba miec oosobny zewnętrzny
  
 
W czymś jeszcze jest lepszy??
  
 
Cytat:
2004-09-03 15:47:27, _Arti_ pisze:
ma 3 wyjścia, 1 i 2 naq wtyczki a 3 na śrubki, jak to podpiąc?
rozumiem że ten na śrubke to plus tak jak w maluchu a te dwie wtyczki jak podpiąć? co z regulatorem maluchowy podejsdzie?



srubka to +, wtyczka od szczotek pod zlacze 67 na regulatorze napiecia a wtyczka od wzbudzenia (w takiej plastikowej prostokatnej oprawce) do zlacza 15

i w alternatorze 9 diodowym pod zlacze wzbudzenia jest podlaczona kontrolka ladowania, w 6 diodowym kontrolka idze przez przekaznik

EDIT: oznaczenia podalem z regulatora do DF,

alternatory z wbudowanym regulatorem byly w caro, zwykly poldek i 125p maja regulator tradycyjnie zamontowany


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-03 17:30:27 ]
  
 
a po czym poznac czy jest 6 czy 9 diodowy?

zamontowałem go do malucha ale noc mnie złapala, i nie dokończyłem prób, elektryczne chłodzenie działa bez zarzutu,wstępne próby alternatora wskazują ze nie ładuje, możliwe że maluchowy regulator jest zepsuty, bo w momencie kiedy mi wczorej pęknałmaluchowy alternator swieciło mi ładowanie.

Jutro kupie nowy regulator, jak sie uda to taki z df-a i spróbuje ponownie.

seryjny wentylator w maluchu zabiera dużo mocy, teraz silnik mi sie zbiera o wiele czybciej, musze jeszcze zamontowac drugi elektryczny wentylator chłodzenia żeby zwiększyć wydajność, ale wpierw ładowanie trza zrobic.

  
 
najepiej po naklejce zawierajacej typ alternatora:
A12M-12/42 - 6 diodowy
A124F-14/44 - 9 diodowy
a polonezowski odpowiednik 9 diodowego (rozni sie tylko mocowaniem):
A124N-14/44

jezeli nie ma naklejki (latwo napis sie zaciera, a zewnetrznie sa takie same) to poznac mozna po tym ze w 6 diodowym nie ma takiego czarnego polksiezyca z tworzywa z 3 diodami wzbudzenia,

jak sie rozpolowi alternator i zajzy sie do srodka to w 9diodowym ta plytka diod wzbudzenia znajduje sie nad plytka diod dodatnich

jezeli alternator pochodzi z auta z 83 roku to powinien byc 9 diodowy, a jak z mlodszego na 100% 9 diodowy


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-03 21:12:44 ]
  
 
wielkie dzięki jutro kupie regulator i powalcze znów skoro świt
  
 
tylko ze do alternatora 6 diodowego jest regulator RC 2/12B, a do 9 diodowego RC 2/12D, nie wiem jaka jest dokladna roznica w nich ale moze ci sie to przyda
  
 
a co to za licho:
typ A24M-28V-21/26A
i drugi numer (części?) 331 000.0
  
 
Cytat:
2004-09-03 21:22:41, Samael pisze:
tylko ze do alternatora 6 diodowego jest regulator RC 2/12B, a do 9 diodowego RC 2/12D, nie wiem jaka jest dokladna roznica w nich ale moze ci sie to przyda



naklejka jest koloru czerwonego i oberwana z dwóch stron, można tam jedynie wyczytac ....245 14V-4... i chyba po czwórce jest czwórka bo tylko widac mniejszą połowe cyferki

Nie ma tam żadnego półksięcyca z tworzywa
  
 
więc tak, na wczorajszymmaluchowym regulatorze podłaczyłem jak tłumaczył samael i...... w końcu zgasla kontrolka ładowania leczz.......

na wolnych obrotach rzędu około 800 lub poniżej wkazówka ladowania ( LUMEL) pokazuje ładowanie 13V, gdy minimalnie dźwigne obroty do około 850-900 ładowanie przekracza 14V, natomiast przy 1000 wskazówka biegnie do 16V, minimalnie ponad 1000 obrotów wskazówka lumela drga poza skala przy 16V......i smierdzi elektrolitem


wobec tego co jest nie tak? rygler zwalony czy winy szukac gdzie indziej? Prosze o w miare szybka odpowiedź ludzi orientujących sie w temacie
  
 
moze poprostu maluchowki regulator nie wspolpracuje prawidlowo z alternatorem DF. Mialem zepsuty regulator i podawal na wysokich obrotach 16V i pad mi przez to akumulator

EDIT:
Cytat:
2004-09-03 22:23:02, nikusss pisze:
a co to za licho:
typ A24M-28V-21/26A
i drugi numer (części?) 331 000.0



od jakiegos ciezarowego?


[ wiadomość edytowana przez: Samael dnia 2004-09-04 09:59:37 ]
  
 
więc tak: kupiłem nowy regulator, podłączyłem zielonym w strone wzbudzenia plus kabelek kontrolki ładowania, a zółtym w strone szczotek.
Odpalam malca a tu przez chwilke ładowanie rzędu około 14 V a po chwili znów 16 i smród z regulatora który sie zjarał....

jak mam to teraz rozumieć?
  
 
Poprostu się zjarał Może zasadź seryjny df'owski regulator??



P.S. Zdjęcia!! Ja chcem zdjęcia!!
  
 
na tym własnie pisało fiat 126 i 125
  
 
Daj jakies foty jak to zrobiles i jak chlodzenie rozwqiazales. i opisik jakis jak mozesz. powodzenia w walce !
  
 
fotki będa w środku tyg, póki co elektryczne chłodzenie nie wyrabia ale to chyba wina nieszczelności wentylator-silnik, oprócz tego gaźnik bez dodmuchu zachowuje sie partacko, silnik przerywa przy 4,5-5 tyś obr, 2 razy pękło mcowanie alternatora ( a solidne jest) raz zerwało pasek, no i ten nieszczęsny palący sie regulator i przegrzewany aku który sie niebawem zakończy bo traktowany jest prądem ponad 16V
  
 
A jak rozwiazales naped wiatraka ? tak sobnie myslalem czy pradnica ,,przerobiona,, na silnik by niezdala egzaminu. czekam na foty bo mnie strasznie ciekawi jak to masz zrobione.