MotoNews.pl
  

Nierówne obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, być może temat był już poruszany. Chodzi o : nierówne obroty biegu jałowego : po odpaleniu zimnego około 2000, po nagrzaniu ok. 1400-1600 (czasem falują w zakresie 100-1600). Przepływomierz na 100% sprawny -zapłon wyregulowany, rozrząd też,świece wymienione,kable ok.Dziś sprawdzę silnik krokowy. Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie ? Hyundai Lantra 1995, silnik 1,6i 16V (G4CR)

[ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2004-09-07 14:46:07 ]
  
 
krokowy jest bardzo wazny więc sprawdź dobrze.... moze być jeszcze - czujnik temp bo on decyduje o tym co komp widzi i jak ustawia krokowy jak tam jest jakiś problem z połaczeniem to mzoe wariować...... choć twój opis wyglada jak typowy objaw krokowego...do tego warto jeszcze - czujnik połozenia przepustnicy TPS, i czyszczenie całej przepustnicy....
  
 
przepustnica, krokowy i czujnik przepustnicy wyczyszczony.Jest trochę lepiej ale do ideału jeszcze daleko. Obroty w granicach 1000 ale trochę nierówne. Czy chodzi o ten czujnik temp. który jest pod przepustnicą ?
  
 
nie znam dokładnie tego silnika, czujnik temp powinien byc gdzieś w okolicach bloku silnika tam gdzie wychodzi woda ten czujnik jak go odepniesz nie bedzie wskazań temp. na desce pozać go po tym najłatwiej drugi czujnik tem jest w chłodnicy ale ten obsługuje wentulator zwykle. Zresztą to domysły sprawdź na webtechu schemat. Czy problem jest tylko na wolnych obrotach? a potem idzie równo i nie ma jakiś nierównośći? Zostaje jeszcze sprawdzenie ustawień zapłonu? Czy bazowe ustawienie jest ok... i kończą mi się pomysły prawde mówiąc ... ale skoro jest poprawa po czyszczeniu to moze odepnij minus akku i po resecie kompa coś sie poprawi - tylko na zimnym silniku całkiem.
  
 
proponuje zajrzeć jeszcze do zaworu EGR i posprawdzać wszystkie wężyki od podciśnienia
  
 
Cytat:
2004-09-08 11:02:16, Jarek_2 pisze:
proponuje zajrzeć jeszcze do zaworu EGR i posprawdzać wszystkie wężyki od podciśnienia



jeszcze tylko jakbyś rozszyfrował ten skróti określił mniej więcej położenie to byłbym wdzięczny. Hultaja mam dopiero 3 tygodnie i jeszcze go nie poznałem. A tak w ogóle dzięki wszystkim za zainteresowanie
  
 
zawór egr steruje działaniem układu recyrkulacji gazów wydechowych, sterowany jest wężem podciśnienia od korpusu przepustnicy, najczęściej nie zamyka się dobrze i wtedy obroty falują, trzeba sprawdzić czy sie nie zacina, wymyć w benzynie, przedmuchać, zawór masz na górze silnika tuż przy głowicy
powodzenia
  
 
przeczyściłemi skończyły mi się pomysły. Jeszcze tylko wymienię filtr paliwa. Jutro jadę do serwisu tylko ciekawe jak mocno mnie skasują !!!
dzięki za podpowiedzi.
  
 
pewnie najpierw podłączą do kompa i sprawdzą kody, jak znam życie pewnie będą ok. napisz koniecznie jak wrócisz co było skopane, zawsze nowe wiadomości się przydadzą, stawianie diagnozy przez net jest trudne, to jak wróżenie z fusów
powodzenia i nie daj sobie wmówić że padło coś kosztownego, hultajki są generalnie bezawaryjne
  
 
Witam ja mialem ten sam problem ale jakos mi sie rozwiazał a mianowicie wymieniłem wszystkie czyjniki pod termostatem i sie troszke mi uspokoił ale na dłuzszym odcinku dalej mi wariowały obroty. A mianowicie na luzie i przy rozgrzanym silniku skakały mi do 2000 jakby komputer dogrzewał silnik. modziłem i modziłem a okazało sie że termostat robił całą brudna robote i narazie chodzi ok.

pozdr.
  
 
No iwróciłem z serwisu. Postawili diagnozę : przestawiony rozrząd.Ustawili i na ciepło chodził ok. ,kazali jeszcze zostawić na regulację i odebrać rano. Rano przyszedłam i na zimno znowu falowanie !!! Po nagrzaniu ok. Mam się zgłosić jeszcze raz, tym razem gratis. Co do fachowości Auto Ars to nie wiem co myśleć. Niby zrobili ale nie do końca. No i te ceny - szok : 570zł. za niby diagnostykę+ustawienie rozrządu+regulacja. Zobaczymy jak będzie po następnej wizycie.

Do tego wszystkiego jescze kazałem im wymienić przegub wewnętrzny prawy i to na pewno skopali (przed wymianą lekko wyciekał olej) teraz też. Jak wczoraj mówiłem o wymianie uszczelnienia skrzyni to przyjęli zlecenie na wszystko. Dziś na pytanie czy wymienili, mechanik powiedział że był dobry bo był "miękki" !!!!!! Toż to szok !!!! Na następnej wizycie też to do reklamacji. I to by było na tyle. Dalej nie znam przyczyny falowania. po badaniu na kompie stwierdzili że wszystkie czujniki są ok. Zobaczymy następnym razem, o czym na pewno napiszę.
  
 
o jaki przgub chodzi
ten ktory wychodzi ze skrzyni ???? tzn laczy sie ze skrzynia ???

Pozdrawiam
  
 
tak, ten który wychodzi ze skrzyni i jest uszczelniony simmeringiem.
  
 
no to mialem to samo kolego
w acencie po 3 2,5 roku jazdy
olej lecial po puloskach wychlapywalo go ze skrzyni
ile sie najezdzilem do serwisu zeby wreszcie uwierzyli ze to olej leci i juz po paru wizytach zamowili te uszczelniacze ze sprezynkami wewnatrz i mieli wypinac polosie gdy jeden z mechanikow powidzial ze moze skrzynia sie zapowietrzyla i trzeba to sprawdzic

Reszata mechanikow nawet nie wiedziala o co mu chodzi - gos znalazl taki czarny gumowy jakby smoczek w skrzyni i po naciskal troche i bylo slychac jak cos sie odetkalo - reasumujac gosciu odpowietrzyl skrzynie i kazal pojezdzic - wytarli olej i od tamtej pory sucho tj od prawie 2 lat nawet zaczela tam rdza brac te poloski taka susza

dzieki temu madremu panu zaoszczedzielm wypinania polosiek ze skrzyni - choc auto bylo na gwarancji

wiec moze tobie takze pomoze ponaciskanie tym smoczkiem moze takze zapowietzyla sie skrzynia i jak dostaje temperature olej to wychlapuje go w najslabszym miejscu tzn przy laczeniu z polosiami


Pozdrawiam
  
 
ok. dzięki ,spróbuję odpowietrzyć
  
 
witam
moja rada byla by taka: koło przepustnicy masz taki czujnik połonczony kablem ( chyba + idzie ) i tak odepnij ten kabel i zobacz czy benda dalej wachania. Jak niepomoże to weś go wykręć ale zapamientaj w jakim był połozeniu żeby potem go ewentułalnie zakręcic. i zobaczysz czy wariuje czy nie
Powodzenia
  
 
sprawdzałem już wszystkie czujniki,ten też