Brak wskazania temperatury wody

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wracałem wczoraj w nocy z Chorzowa (POL - ANG) i po jakiejś 1h jazdy w większości miejsc miałem ok 140 km/h czasem więcej, na Gierkówce stwierdziłem, że wskaźnik temperatury wody jest na samymy dole skali........!!!!!!!!! . Później zacząłem go obserwować i stwiedziłem, że jak jadę powoli tzn ok 10 - 40 km/h to wtedy idzie w górę ale nie staje w połowie tylko troszkę niżej. Co to może być ? Czujnik jakiś ?
  
 
moze termostat nie przymyka duzego obiegu i zwyczajnie wystudza ci sie plyn w ukladzie
  
 
Rozumiem ze sam wskaznik reaguje na zmiany temperatur ?

Wyglada to na objawy zepsutego termostatu.
Przy zapalaniu rano termostat powinien byc zamkniety, silnik ngrzewa sie szybciej. Jak sie rozgrzeje to wlacza sie duzy obieg przez otwarcie termostatu. Moze u ciebie jak jechales wieczorem na trasie (chyba bylo zimno) silnik mocno sie wychlodzil ale termostat nie zamknal sie na maly obieg a jadac wolno to temp podskoczyla bo byl cieplejszy silnik.
Sam czujnik temp cieczy chlodzacej chyba jest dobry skoro wskazowka sie rusza.
  
 
nom dziś rano faktycznie jak był zamknięty to nawiew to wskazówka wskoczyła ale nie tam gdzie powinna na połowę tylko trochę niżej. Niestety nie jeździłem zbyt długo i szybko by sprawdzić czy faktycznie się to działo co opisywałeś.

BTW. czy może być to przyczyną, że przy około 2000-2100 obrotach silnik mi szarpie ? Za zimny silnik

[ wiadomość edytowana przez: qyawiak dnia 2004-09-09 14:45:13 ]
  
 
Teoretycznie moze, jesli silnik sie nie dogrzewa moze zalaczac sie ssanie, ale to tylko teoria bo generalnie on nie bedzie zimny tak jak rano przy zapalaniu.
Potestuj co sie dzieje w korkach jak autko stoi z zapalonym silnikiem i czy szybciej sie nagrzewa i co sie dzieje w miescie a co jak wyjedziesz na trase.
  
 
Cytat:
2004-09-09 14:37:20, PUNIU pisze:
moze termostat nie przymyka duzego obiegu i zwyczajnie wystudza ci sie plyn w ukladzie



Wyprzedziles mnie o 15s
  
 
Oki, czyli co byłby termostat do wymiany czy czujnik ? Jak termostat to jaka cena ? 94` 1.6 16V Jak kupywać to nowy czy używany ?
  
 
Cytat:
2004-09-09 15:59:43, qyawiak pisze:
Oki, czyli co byłby termostat do wymiany czy czujnik ? Jak termostat to jaka cena ? 94` 1.6 16V Jak kupywać to nowy czy używany ?



Ja bym postawil na termostat. Jak kupowac to jedynie nowy a cena - to zalezy ja kupowalem do Czarnego to kosztowal 28zl
  
 
Cytat:
2004-09-10 07:42:19, Raven pisze:
Cytat:
2004-09-09 15:59:43, qyawiak pisze:
Oki, czyli co byłby termostat do wymiany czy czujnik ? Jak termostat to jaka cena ? 94` 1.6 16V Jak kupywać to nowy czy używany ?



Ja bym postawil na termostat. Jak kupowac to jedynie nowy a cena - to zalezy ja kupowalem do Czarnego to kosztowal 28zl



A nie uważacie, że gdyby nawet termostat był otwarty na full to i tak nie dało by się wystudzić silnika do takiej temp, że wskazówka spada na dół?
Ja od jakiegoś czasu mam termometr i czujnik w układzie chłodzenia, przy wylocie z silnika na termostat i widzę, żę temperaturka jak się silnik nagrzje oscyluje pomiędzy gdzieś 96 a 102st C (jak się włączy dmuchawa to spada). A przecież teoretycznie w tej temp termostat i tak jest sporo już uchylony

Temperatura początku otwarcia: 85 do 89°C.
Temperatura pełnego otwarcia: 102°C.

To pewnie czujnik wskaźnika, albo gdzieś styku nie ma. Zobacz czy Ci nagle opada czy stopniowo.

Pozdr

  
 
TERMOSTAT Mam to samo - tylko nie mam kiedy wymienić... Efekty uboczne -> jak nie dogrzany więcej pali.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2004-09-10 08:22:58, chasmo pisze:
A nie uważacie, że gdyby nawet termostat był otwarty na full to i tak nie dało by się wystudzić silnika do takiej temp, że wskazówka spada na dół?



No niby tak ale wezmy pod uwage ze jadac z duza szybkoscia (140km/h) w zimna noc ped powietrza moze na tyle wystudzic chlodnice ze temp spadnie. Moze sie tak dziac, nie musi to wszystko teoria.

W sprawie wsakazania to faktycznie trzeba wiedziec w jakie polozenie leci ta wskazowka "w dol" jesli wylaczymy zaplon to ona powinna opasc jeszcze nizej. Nie wiem sam.
  
 
... już był podobny temet poruszany ..... wymiana termostatu , czujnika temperatury ...... niee pomogła ....... problem był w połączeniu ...... jest złączka nad przednim lewym kołem ..... niestety ponoć powyżej nadkola ........ i to ona może dawac pióra ...... też mam podobne objawy ...... jade w korku i nic ..... wskazówka na samym dole ...... a potem w błyskawicznym tempie dochodzi gdzieś do połowy .... i po chwili znów prawie na sam dół ...... poziżej skali uważanej za normalną dla practy silnika ...... dodam że było to w ciepłe dni .....
  
 
No tak Mily ale qyawiak troche inaczej opisal swoj problem niz ty jemu chyba nie skacze wskazowka. W Wannie jak mi padl czujnik to po przekreceniu kluczyka w kilka sec lecial wskaznik do maximum swojego zakresu duzo wyzej niz czerwone pole. Okazlo sie ze mial zwarcie w srodku.
  
 
No własnie, sprawdziłem sobie przejechałe się kawałek dość szybko (w dzień). Wskazówka poszła do góry - powoli, ale nie stanęła tam gdzie zawsze. Troszkę poniżej niż normalnie. Sprawdzę faktycznie ten czujnik, bo ostatnio Essik stoi na dworku a noce wilgotne i zimne są...
  
 
Cytat:
2004-09-10 12:54:31, Raven pisze:
No tak Mily ale qyawiak troche inaczej opisal swoj problem niz ty jemu chyba nie skacze wskazowka. W Wannie jak mi padl czujnik to po przekreceniu kluczyka w kilka sec lecial wskaznik do maximum swojego zakresu duzo wyzej niz czerwone pole. Okazlo sie ze mial zwarcie w srodku.



.... niop taak ..... niee czytałem zbyt uważniee ......